• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Lovelyness
    tresmåfina skrev 2010-11-23 07:53:00 följande:
    Japp så säger myten   Min första pojke låg dock på "tjej nivå" runt 150-160 men tvåan "stämde in" o brukade ligga runt 130-140.
    Jag läste att någon undersökt om myten stämde och dem stämde i ungefär 50% av fallen så ja det är väl typ lika bra som att chansa haha
  • Lovelyness
    FruganH skrev 2010-11-23 08:23:56 följande:
    In i v18 idag (17+0). Magen växer och frodas och går inte riktigt att dölja under ens pösiga kläder.  Glad
    Borde nog varit hemma från jobbet idag. Kunde knappt sova inatt pga halsont och (ev) lite feber. Men plikttrogen som man är så går man ju såklart till jobbet. Har ju inte tid att vara sjuk, så enkelt är det. Obestämd
    Jag gick in i vecka 16 igår och börjar också få problem att dölja magen men jag känner mig ärligt mest tjockare. Får se om jag vänjer mig snart Glad

Har du känt någonting i magen? Jag känner ingenting, men så vet jag ju inte riktigt vad jag letar efter heller...
  • jakeline
    Lovelyness skrev 2010-11-23 09:01:08 följande:
    Jag gick in i vecka 16 igår och börjar också få problem att dölja magen men jag känner mig ärligt mest tjockare. Får se om jag vänjer mig snart Glad

Har du känt någonting i magen? Jag känner ingenting, men så vet jag ju inte riktigt vad jag letar efter heller...
    jag har känt lite fladder då och då. Men det är mitt andra  barn så jag vet ju lite mer vad jag ska känna efter! :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Lovelyness

Jag låg på rygg igår och koncentrerade mig men icke! Jag försöker nog idag igen, skam den som ger sig Flört

• jakeline
    Lovelyness skrev 2010-11-23 09:19:58 följande:
    Jag låg på rygg igår och koncentrerade mig men icke! Jag försöker nog idag igen, skam den som ger sig Flört
    haha, normalt brukar de ju vakna till när man själv ska sova. Förra gången kände jag nog inget förrän vid UL då bebbe spritte till när hon var där med mojängen. Men då hade jag moderkakan i framvägg som en annan airbag som tog emot alla stötar så jag inte kände något. :P Nu känns det som typ fiskfladder om man ska använda den vedertagna termen! :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • morotsland

Här är det ett fasligt liv i magen på kvällarna, på dagarna känns ingenting. Så här i början är det såklart kul att känna att det är något därinne men senare är det skönt att inte ha en alltför livlig krabat. Säger jag som haft en lugn och en vilding i magen tidigare. Första barnet sparkade så mycket att det kändes som att inre organ skulle krossas, inte så kul...

• jakeline
    morotsland skrev 2010-11-23 10:01:06 följande:
    Här är det ett fasligt liv i magen på kvällarna, på dagarna känns ingenting. Så här i början är det såklart kul att känna att det är något därinne men senare är det skönt att inte ha en alltför livlig krabat. Säger jag som haft en lugn och en vilding i magen tidigare. Första barnet sparkade så mycket att det kändes som att inre organ skulle krossas, inte så kul...
    min son låg och sparkade mig uppåt revbenen och brösten hela tiden förra gången. Skavde nåt så in i jorden när hans  beniga rumpa låg uppåt sen... :P Men det är mysigt samtidigt, om det inte blir för mycket.
  • Fröken Löken
    Lovelyness skrev 2010-11-22 22:21:44 följande:
    Nu har jag Sveriges sämsta minne (ändå läste jag det typ för några dagar sen) men jag tror det var att pojkar har under 140 slag i minuten och flickor över Glad
    okej! Vi får väl se, min lill* hade 160 slag/minut!

Nu är det bara några timmar kvar till vi ska vara hos BM!! LÄNGTAR!!!

Vacka 18 idag dessutom!! Shit vad veckorna går undan egentligen!!
  • FruMadde4barnTätt

Fröken löken
    spännande och roligt med RUL.Skrattande

• jakeline
    Fröken Löken skrev 2010-11-23 12:16:04 följande:
    okej! Vi får väl se, min lill* hade 160 slag/minut!

Nu är det bara några timmar kvar till vi ska vara hos BM!! LÄNGTAR!!!

Vacka 18 idag dessutom!! Shit vad veckorna går undan egentligen!!
    härligt!