• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • JosefineK
    TeamX skrev 2010-11-22 09:43:50 följande:
    Kul att läsa hur ni andra känner gällande "fladder" i magen. Trodde inte jag skulle vara så nojjig nu när det är andra barnet på samma sätt som jag var vid det första, men jag är likadan denna gång. Känner mig helt "ogravid" och bara läääääängtar tills man känner den lill*

Jag var i fredags och tog blodprov på MVC. Och jag blev faktiskt lite sur...de var stressade som attans under mitt besök, och jag berättade att jag var lite orolig och att jag gärna ville lyssna på bebisens hjärtljud. Men barnmorskan sa ganska barskt till mig att "nej, det gör vi INTE så här tidigt i graviditeten. Det kan påverka fostret, speciellt pojkfoster som kan bli vänsterhänta av om man lyssnar på hjärtat så tidigt i graviditeten".

VA???? Aldrig hört talas om tidigare. Jag är nu i vecka 17 och med min första grabb lyssnade vi på hjärtljudet i vecka 16. Han är inte vänsterhänt och ingen sa något då om att det kunde vara någon fara för det.
    Nån annan som har hört detta??
    Dà kommer vàr garanterat bli vànsterhànt, vi fick lyssna i bàde vecka 7 och vecka 13!
    Hjàlp, vad ska vi gòra om vi fàr en vànsterhànt son... Det kommer vi aldrig kunna hantera, hela vàrt liv kommer bli upp och ned...  Flört
  • natalieh

Åh Gud vad lättad jag blir av att se att fler än jag känner sig "ogravida" är i v 15 (14+3) de ända som påminner mig är den pytte minimala bulan under navlen som växer sååååå sakta!! Och växtverken som kommer o går!! Det är min första graviditet så jag blir ju dö skraj för allt.. Stackars liten och ha en hönsmamma redan :)

• jakeline
    JosefineK skrev 2010-11-22 12:51:07 följande:
    Dà kommer vàr garanterat bli vànsterhànt, vi fick lyssna i bàde vecka 7 och vecka 13!
    Hjàlp, vad ska vi gòra om vi fàr en vànsterhànt son... Det kommer vi aldrig kunna hantera, hela vàrt liv kommer bli upp och ned...  Flört
    haha ja som om det skulle spela någon roll? Vi lever inte på 1700-talet... Min son är vänsterhänt och har varit det i princip sen han  började ta i saker. Och vi har inte gjort några extra Ul eller lyssnat mycket på hjärtat.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • down under
    TeamX skrev 2010-11-22 09:43:50 följande:g var i fredags och tog blodprov på MVC. Och jag blev faktiskt lite sur...de var stressade som attans under mitt besök, och jag berättade att jag var lite orolig och att jag gärna ville lyssna på bebisens hjärtljud. Men barnmorskan sa ganska barskt till mig att "nej, det gör vi INTE så här tidigt i graviditeten. Det kan påverka fostret, speciellt pojkfoster som kan bli vänsterhänta av om man lyssnar på hjärtat så tidigt i graviditeten".

VA???? Aldrig hört talas om tidigare. Jag är nu i vecka 17 och med min första grabb lyssnade vi på hjärtljudet i vecka 16. Han är inte vänsterhänt och ingen sa något då om att det kunde vara någon fara för det.
    Nån annan som har hört detta??
    Min första barnmorska i denna graviditet sa samma sak.
    Har inte henne längre då jag flyttat.
    Fast inte att det bara gällde pojkfoster..
    Det stämmer iaf inte på mig.
    Jag gjorde rätt många UL med sonen och har en doppler hemma som jag lyssnade med på hans hjärtljud
    flera gånger i veckan varje vecka från ca v 14 och han är frisk som en nötkärna och högerhänt!
  • Hiavatha
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-20 17:42:36 följande:
    jag har fått höra att om man vaccinerade sig förra året så behöver man inte göra det igen...har det ändrats igen??? Jag fick mini influensa under en dag...Fick ont i kroppen o hade feber, frös o ja allt det där men kände bara av det eftermiddagen efter jag vaccinerat mig sen var jag som vanligt igen....Då sa en jag känner som är sjuksköterska vilken tur att du vaccinerade dig, för om du blev så pass dålig av vaccinet tänkt vad som hänt om du fått riktiga influensan.... 
    Tänkte bara fortsätta på vaccin-tråden lite. Sprang på denna link, intressant tycker jag, åtminstone värd att läsa igenom, det kan ju faktiskt ligga något i det. www.alternativjournalen.se/obesprutat/det-terrorkapitalistiska-affarskonceptet-854218
  • Miloxan
    Sofi 79 skrev 2010-11-22 12:32:11 följande:
    Var tvungen att Googla lite. Och det skrivs i flera trådar att forskarna ska ha hittat samband mellan många UL och vänsterhänthet. Man tror alltså att ljudvågorna kan påverka hjärnan som i sin tur påverkar vänsterhäntheten. Och eftersom dopplern sänder ut starkare ljudvågor än UL skulle det alltså kunna påverka mer.
    MEN.
    Jag har inte sett det på någon vetenskaplig sida. Och om det nu är en risk alls verkar den vara låg och förknippad med frekvent användande och kanske längre tider.
    min bror är vänsterhänt, likasaå vår far....på den tiden gjorde man varken UL eller lyssnade på hjärtljuden......förrutom via trätartt
  • tove83

Jag är vänsterhänt;) lider inte av det!!! Haha

• Sofi 79
    Hiavatha skrev 2010-11-22 14:38:07 följande:
    Tänkte bara fortsätta på vaccin-tråden lite. Sprang på denna link, intressant tycker jag, åtminstone värd att läsa igenom, det kan ju faktiskt ligga något i det. www.alternativjournalen.se/obesprutat/ det-terrorkapitalistiska-affarskonceptet-854218
    Ja gud, det är så svårt. Vad är värst och ger flest sviter - vaccin eller att drabbas av själva sjukdomen?
    Själv skulle jag som sagt normalt inte vaccinera.
    Samtidigt känner jag att jag måste kunna lita på sjukvården och de råd jag får där. Alltså väljer jag att tro på vaccinet nu när jag är gravid.
    Och min dotter är vaccinerad mot barnsjukdomarna, trots att jag är uppvuxen i en miljö där man inte vaccinerade.
    Men all heder åt skepsis och eget tänkande. Bara det bygger på väldokumenterade fakta och en genomtänkt riskbedömning - inte på myter och amatörteorier!
  • maj09

Bebis hjärta slog med 156 slag/minut idag! Har fått tid för UL den 20/12! Det känns verkligen som en evighet!