• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • skalbagge
    TeamX skrev 2010-11-22 09:43:50 följande:
    Kul att läsa hur ni andra känner gällande "fladder" i magen. Trodde inte jag skulle vara så nojjig nu när det är andra barnet på samma sätt som jag var vid det första, men jag är likadan denna gång. Känner mig helt "ogravid" och bara läääääängtar tills man känner den lill*

Jag var i fredags och tog blodprov på MVC. Och jag blev faktiskt lite sur...de var stressade som attans under mitt besök, och jag berättade att jag var lite orolig och att jag gärna ville lyssna på bebisens hjärtljud. Men barnmorskan sa ganska barskt till mig att "nej, det gör vi INTE så här tidigt i graviditeten. Det kan påverka fostret, speciellt pojkfoster som kan bli vänsterhänta av om man lyssnar på hjärtat så tidigt i graviditeten".

VA???? Aldrig hört talas om tidigare. Jag är nu i vecka 17 och med min första grabb lyssnade vi på hjärtljudet i vecka 16. Han är inte vänsterhänt och ingen sa något då om att det kunde vara någon fara för det.
    Nån annan som har hört detta??
    Men herregud vad larvigt!!!! Och om det nu mot all förmodan skulle vara så, vad sjutton spelar det för roll om man blir vänsterhänt?? Vilken knäpp barnmorska!
  • Lovelyness
    maj09 skrev 2010-11-22 17:10:53 följande:
    Bebis hjärta slog med 156 slag/minut idag! Har fått tid för UL den 20/12! Det känns verkligen som en evighet!
    Min bebis hjärta slog med 158 sag i minuten för en vecka sen, vi får se om myten om hjärtslag stämmer och vi får flickor :)
  • Mary

Min lill*s hjärt slog 148 slag i minuten :) Så härligt att höra!

• nenababe

Det här med att lyssna på hjärtljud och vänsterhänt-het. De är ny forskning som tagits fram, ingen forskare påstår att de skulle vara något fel med att vara vänsterhänt - de upplyser bara om att barnet på något sätt faktiskt påverkas.

Min förstfödde lyssnade jag på hjärtat varannan vecka, han är högerhänt. Men de måste vad jag vet, upplysa om detta - så man själv får ta ställning :)

(¯`°?.¸ ღ Nenababe - mamma till Jonathan 04, Felicia 07 och Cornelia 09ღ ¸.?°´¯)
  • Fröken Löken

Ska på RUL imorgon:) så himla spännande!

Någon nämnde det här med hjärtljud med flickor och pojkar. Vad säger den myten? Lite nyfiken!

• skalbagge
    Fröken Löken skrev 2010-11-22 22:16:09 följande:

Någon nämnde det här med hjärtljud med flickor och pojkar. Vad säger den myten? Lite nyfiken!
    Åh lycka till!!!
  • Lovelyness
    Fröken Löken skrev 2010-11-22 22:16:09 följande:

Nu har jag Sveriges sämsta minne (ändå läste jag det typ för några dagar sen) men jag tror det var att pojkar har under 140 slag i minuten och flickor över Glad
  • down under

Jag har bokat in ett 3d ul klockan 11 idag!! ska bli så spännande att se den lilla igen och se om det är en liten kille eller tjej där inne!! V 17 idag!

• skalbagge
    down under skrev 2010-11-23 03:35:31 följande:
    Jag har bokat in ett 3d ul klockan 11 idag!! ska bli så spännande att se den lilla igen och se om det är en liten kille eller tjej där inne!! V 17 idag!
    Va spännande, lägg gärna in bild sen om du har lust att dela med digDrömmer

Men vad gör du uppe klockan 4 på natten, kan du inte sova eller jobbar du på bageri, hihi?
  • FruganH

In i v18 idag (17+0). Magen växer och frodas och går inte riktigt att dölja under ens pösiga kläder.  Glad
    Borde nog varit hemma från jobbet idag. Kunde knappt sova inatt pga halsont och (ev) lite feber. Men plikttrogen som man är så går man ju såklart till jobbet. Har ju inte tid att vara sjuk, så enkelt är det. Obestämd