• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline
    Sofi 79 skrev 2010-11-22 08:47:41 följande:
    Här är en till som undrar om det inte bökar där inne i magen trots allt. Trodde jag skulle känna igen känslan från förra gången, men är lika osäker nu som då.
    Blir lite full i skratt när jag tänker på alla filmer där de liksom stannar upp, lägger handen på magen och ler så där hemlighetsfullt eller brister ut i skrattblandade tårar. Som att första gången man känner något så är det helt glasklart.
    Så är det inte för mig i alla fall...
    haha inte för mig heller...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Therre
    skalbagge skrev 2010-11-21 15:01:51 följande:
    Åh jag börjar bli så himla nervös inför RUL!!!! 2 december närmar sig med stormsteg, kul, spännande men också jättenervöst!!!

Någon mer som är nervös inför RUL?

Jag får såna jobbiga tankar ibland, tänk om inte allt är som det ska!!

Skulle vara skönt att höra hur ni andra känner?
    jag ska på RUL nu på fredag, är så spännande, väldigt nervöst och lite små rädd är man väl också att de inte ska stå rätt till men så kan man ju inte tänka hela tiden, klart att den kommer vara frisk och de kommer se ut som de ska.. men gud så nervös jag börjar bli.. vet ju hur de går till då jag har en dotter sen tidigare.. men nervös är jag ändå och lika spännande är de så klart.
    ska bli kul för sambon min också eftersom att de är hans första, han är nog lite nervös han med sa till honom igår att på fredag gäller de, de ändå han fick fram var - A jävlar... haha vilken reaktion:D

De här med att känna sparkar och så tycker jag är skit svårt, ligger i balnd och står i bland och känner lite på magen bara håller handen där för att se om jag känner något men är alltid lika osäker, och jag känner inte direkt nå "fladder" heller  så jag tycker de är svårt längtar tills man börja känna den lilla/lille där inne ordentligt så de verkligen känns som om att man har något där, för nu känner jag mig mest otymplig men nog har jag fått den där kulan allt, rund som ett klot är den:D hehe
  • JosefineK
    skalbagge skrev 2010-11-21 15:21:59 följande:
    Jag tycker mig ju oxå känna fladder emellanåt men ibland blir jag tveksam om det är det jag känner eller om det är något annat!

Hoppas hoppas hoppas allt är bra, det är min enda önskan just nu! Kan inte tänka på annat än det lilla livet i magenHjärta
    Jo jag àr ocksà nervòs. Infòr kubbtestet i v 13 var jag sjukt nervòs dagen innan och samma dag och nàr gyn sedan sa att allt sàg bra ut bòrjade tàrarna stròmma av làttnad...
    Nu infòr det vi ska gòra i 20:e veckan (den 14:e december) àr jag nervòs men mest fòrvàntansfull.
    Sjàlvklart tànker man pà att det skulle kunna gà àt skogen, att dom ska upptàcka ngt som inte syntes pà kubb. Men jag fòrsòker àndà tànka positivt och vara lugn. Lillbebisen kànner ju av vàra kànslor dàr innifràn .
  • TeamX

Kul att läsa hur ni andra känner gällande "fladder" i magen. Trodde inte jag skulle vara så nojjig nu när det är andra barnet på samma sätt som jag var vid det första, men jag är likadan denna gång. Känner mig helt "ogravid" och bara läääääängtar tills man känner den lill*

Jag var i fredags och tog blodprov på MVC. Och jag blev faktiskt lite sur...de var stressade som attans under mitt besök, och jag berättade att jag var lite orolig och att jag gärna ville lyssna på bebisens hjärtljud. Men barnmorskan sa ganska barskt till mig att "nej, det gör vi INTE så här tidigt i graviditeten. Det kan påverka fostret, speciellt pojkfoster som kan bli vänsterhänta av om man lyssnar på hjärtat så tidigt i graviditeten".

VA???? Aldrig hört talas om tidigare. Jag är nu i vecka 17 och med min första grabb lyssnade vi på hjärtljudet i vecka 16. Han är inte vänsterhänt och ingen sa något då om att det kunde vara någon fara för det.
    Nån annan som har hört detta??

• FruMadde4barnTätt

v. 15 idag, alltså 14+0
    och tyckte jag kände bebis röra sig lite i magen nu på morgonen när jag låg i sängen.

• jakeline
    TeamX skrev 2010-11-22 09:43:50 följande:
    Kul att läsa hur ni andra känner gällande "fladder" i magen. Trodde inte jag skulle vara så nojjig nu när det är andra barnet på samma sätt som jag var vid det första, men jag är likadan denna gång. Känner mig helt "ogravid" och bara läääääängtar tills man känner den lill*

Jag var i fredags och tog blodprov på MVC. Och jag blev faktiskt lite sur...de var stressade som attans under mitt besök, och jag berättade att jag var lite orolig och att jag gärna ville lyssna på bebisens hjärtljud. Men barnmorskan sa ganska barskt till mig att "nej, det gör vi INTE så här tidigt i graviditeten. Det kan påverka fostret, speciellt pojkfoster som kan bli vänsterhänta av om man lyssnar på hjärtat så tidigt i graviditeten".

VA???? Aldrig hört talas om tidigare. Jag är nu i vecka 17 och med min första grabb lyssnade vi på hjärtljudet i vecka 16. Han är inte vänsterhänt och ingen sa något då om att det kunde vara någon fara för det.
    men ursäkta?! Det var det dummaste jag har hört... Nu är visserligen min son vänsterhänt, men vi lyssnade inte på hjärtljud förrän i v 20 om jag inte missminner mig. Och det enda min BM sa var att det var svårt att höra dem så tidigt.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • talare

HAHA, vad gör det om barnet blir vänsterhänt!?
  • Minglanu

Hahahaha, det var det roligaste jag hört. Skulle dopplern göra barn (pojkar) vänsterhänta??? Vad gör då ultraljudet??? Skulle seriöst fundera på att byta barnmorska, hon verkar ju inte ha alla hemma...
  • Sofi 79

Låter helt sjukt! Jag har ändå läst på en del om vänsterhänthet och det enda man vet är att man inte vet vad det beror på.
    Jag skulle allvarligt ifrågasätta barnmorskans kompetens. De får ju faktiskt inte ge råd som inte faller inom ramen för "vetenskap och beprövad erfarenhet".
  • Sofi 79

Var tvungen att Googla lite. Och det skrivs i flera trådar att forskarna ska ha hittat samband mellan många UL och vänsterhänthet. Man tror alltså att ljudvågorna kan påverka hjärnan som i sin tur påverkar vänsterhäntheten. Och eftersom dopplern sänder ut starkare ljudvågor än UL skulle det alltså kunna påverka mer.
    MEN.
    Jag har inte sett det på någon vetenskaplig sida. Och om det nu är en risk alls verkar den vara låg och förknippad med frekvent användande och kanske längre tider.