• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Fröken Löken

skalbagge skrev 2010-11-23 18:02:15 följande:
    Vàd menas med "korset" i hjärtat? Skönt att ni får komma tillbaka snart igen och se igen! Om lite mer än en vecka är det min tur (2 dec), längtar!!! Var du nervös innan, vågade du titta eller blundade du?
    se så att hjärtat har alla kammare och förmak! då ser det ut som ett kors om man tittr uppifrån i genomskärning.

jo jag tittade hela tiden. De hade en tv uppe på väggen så vi fick se allt från första stund! Den sprattlade hur mycket som helst. Ibland sträckte den ut sig och ibland låg den i fosterställning!

Himla fint var det!
  • maj09
    Lovelyness skrev 2010-11-22 19:23:51 följande:
    Min bebis hjärta slog med 158 sag i minuten för en vecka sen, vi får se om myten om hjärtslag stämmer och vi får flickor :)
    Ja! Min flickas hjärtljud låg på 155 slag/min... så det kanske är en flicka till med en ännu högre siffra! Det bli spännande att se om det stämmer... =)
  • Fröken Löken
    Kottemor skrev 2010-11-23 18:34:11 följande:
    Kan vara så att bebisen "bara" är liten av sig.
    Jag blev flyttad med min första, 1 ½ vecka... sa att det var helt omöjligt för min man var bortrest hela den veckan som bebisen såfall skulle blivit till
    Men dom stod fast vid sina mätningar och sonen föddes i v.36, vilket jag i min mening menar var nästan v. 38.

Så återigen, jag gillar inte alla deras "ramar" Alla kan inte ligga inom samma spann som någon annan, vi är olika individer och ingen är den andra lik..
    ja jag förstår inte heller... det betyder nästintill att de små simmarna legat och gonat till sig i två veckor i äggledarna då?

Jag mätte ju med ÄL-stickor och fick utslag på dem...

Mina systrar och mamma har fått små barn, 2500-knappt 3000 g. Själv vägde jag 2750.
    Min ena syster blev också flyttad för att han var så liten, men sen när han väl föddes så fjällade han så då dåg de att han var rejält överburen fast enligt deras beräkningar var det bara ett par dar...

Jag bara känner att BM har fel...

Önskar man kunde gå tillbaka i tiden och kolla hur det verkligen var Flört
  • Lovelyness
    Fröken Löken skrev 2010-11-23 20:57:09 följande:
    ja jag förstår inte heller... det betyder nästintill att de små simmarna legat och gonat till sig i två veckor i äggledarna då?

Mina systrar och mamma har fått små barn, 2500-knappt 3000 g. Själv vägde jag 2750.
    Min ena syster blev också flyttad för att han var så liten, men sen när han väl föddes så fjällade han så då dåg de att han var rejält överburen fast enligt deras beräkningar var det bara ett par dar...

Är det inte bara så att alla barn växer olika och därför är olika stora vid RUL? 
  • Jean

Igar var vi ocksa pa UL (v.17+4d) och allt sag bra ut!!! Hjartljud pa 151 och vi kunde se "tre ben" sa de ar en liten pojke!!! Varan lakare ville inte saga hundra men vi far de bekraftat nasta vecka pa rUL. Sa mina kanslor var helt ratt, trodde de var en lite pojke.

Var aven och vaccinera mig igar och mar toppen hittills!

Idag ska vi till varat utvalda sjukhus dar jag ska traffa min BM forsta gangen i december och fylla i allt pappers arbete och liknande.

Har aven testat och last pa om barnvagnar och vi har bestamt oss for Phil & Teds explorer, men de ar val battre att kopa lite narmare sa garantin racker 1 ar nar man fatt! Nan med erfarenhet fran phil & teds vagnar??

Allt kanns sa roligt och spannande nu!!!! Med en liten Colin i magen! Hjärta 

• down under
    maj09 skrev 2010-11-23 20:54:34 följande:
    Ja! Min flickas hjärtljud låg på 155 slag/min... så det kanske är en flicka till med en ännu högre siffra! Det bli spännande att se om det stämmer... =)
    Fick ju bekräftat att det är en flicka i min mage idag och hennes hjärtljud låg på 143 slag i minuten... hmm
  • Jean
    Fröken Löken skrev 2010-11-23 16:29:00 följande:
    Alltså nu är jag lite smått förvirrad!

Allt såg bra ut, en livlig liten krabat! Men tydligen är jag inte så långt gången som jag trott. Bm trodde v 16 nu, det är ju två veckor!!!! Nytt datum ev 10 maj, det är 8 dagar... Nån som hänger med?
    Någon som kan hjälpa mig reda ut det.
    Senaste mens 26 juli.
    Positivt test 24 augusti, BIM -1 enligt mig.
    Det betyder ju att jag testade positivt typ innan jag nästan ens var gravid!!!
    FattAr ingenting...
    Jag hade ocksa senaste mens 26 juli med BF 2 Maj, pa mina tva senaste UL har den lille varit storre och skulle kunna vara beraknad den 29 April. Aven om detta bara ar 4 dagar sa kan de inte stamma, plus att jag gjorde AL tester och berakningen efter dom ar 2 Maj ocksa.
    Jag tror faktiskt mer pa 2 Maj, alla sma kan ju inte ha exakt samma storlek dar inne pa dan. Din lilla maste ju bara vara lite mindre och min maste vara lite storre....
    Forstar att de kanns forvirrande, speciellt om dom andrar forlossnings datum 8 dagar senare i sina papper. Min lakare har faktsikt skrivit BF 2 Maj men att bebisen mater + 4 dagar.
  • Sommarnatt2010
    Fröken Löken skrev 2010-11-23 20:57:09 följande:

har en kompis som råkade ut för det här...Enigt läkarna fick hon en liten pojek tre veckor tidigt medan han enligt hennes beräkningar kom kanske någon dag tidigt. Hon har dessutom fått hjälp med ägglossning så hon vet ju precis när han blev till. var ju både på ultraljud för att se hur många ägg som skulle lossna o testade med ägglossningstest osv. Men de vägrade lyssna på det. Enlig deras uträkning skulle hon + innan hon ens var gravid typ...

Tycker det är konstigt att de inte lyssnar...
  • Therre

Får se om man blir fram flyttad, tillbaka flyttad eller om de stannar på de som är sagt.. Jag kollade aldrig med ÄL stickor, utan jag räknade själv och chansa lite mer under vilka dagar jag ev skulle kunna ha ÄL och har också därför uppskrivet en tid tillbaka innan jag blev gravid när vi hade sex så då kan jag ganska säkert säga om det de säger verkligen stämmer och om de inte lyssnar så får man väl fråga om de vet när jag hade sex med min sambo, för de är ju ändå då barnet blir till, sen att de kanske dröjer nån dag de är väl klart att de kan göra de men de kan inte skilja veckor direkt så man får väl se.. Nu med beräkningen på BF 2maj så stämmer de in precis på pricken så vi får väl se...

onsdag idag på fredag gäller de:D nedräkning, bara 3 dagar kvar nu om man räknar med idag då sen är de ÄNTLIGEN fredag, har nog aldrig sett framemot en fredag så mycket för nu är jag dessutom ledig hela helgen och slipper jobba, blir ledig 4 dagar denna vecka så de är skönt.. enligt schemat var jag ledig imorn men skulle jobbat fredag och lördag så chefen min hade "glömt bort" att jag hade begärt ledigt fredag och lördag, men de fixade han så då blev de 4 dagar ledigt ist för 3 så de är jäkligt skönt:D

Frukosten avklarad nu ska man bara fixa iordning sig och dotter s en blir de att ta sig ut i detta tråkiga snöoväder:S:( en trevlig promenad på ca en timme för att få henne till dagis och mig själv till tåg station för att ta mig in till jobbet, inte ett dugg kul när de är sånt här väder, hade de inte blåst så förjävligt hade de nog ändå vart ganska skönt men nu är de ju tyvärr inte så, så de blir att klä på sig så men ser uppstoppad ut hehe...

• Sofi 79
    Fröken Löken skrev 2010-11-23 16:29:00 följande:
    Alltså nu är jag lite smått förvirrad!

Allt såg bra ut, en livlig liten krabat! Men tydligen är jag inte så långt gången som jag trott. Bm trodde v 16 nu, det är ju två veckor!!!! Nytt datum ev 10 maj, det är 8 dagar... Nån som hänger med?
    Någon som kan hjälpa mig reda ut det.
    Senaste mens 26 juli.
    Positivt test 24 augusti, BIM -1 enligt mig.
    Det betyder ju att jag testade positivt typ innan jag nästan ens var gravid!!!
    FattAr ingenting...
    Men har du koll på din cykel då? Jag hade också sista mens 26 juli, men min menscykel är 35 dagar så jag räknar med att ha blivit gravid någon gång runt 16 augusti. Då borde jag ha kunnat testa positivt den 24, men väntade tills i början av september då mensen uteblev.
    På det här viset beräknar jag mig själv till den 8 maj, vilket ju stämmer ganska bra med det datum du har fått.