Hej! Vet inte om jag skrivit i tråden tidigare, men har läst ett tag. Jag har bf med min andra 7 maj.
Ang. diskussionen om när man blev gravid och att UL inte stämmer så tror jag det är väldigt vanligt. Läste nyss om att särskilt flickfoster ofta flyttas tillbaka. Jag kollade på monitorn när de mätte min dotter, då mätte de exempelvis huvudet och fick fram 17+3, och mätte något annat som var 17+1 och sen benet var 16+0, sen gör de väl ett medelvärde på det antar jag. Egentligen spelar det ju inte så stor roll, för bebisen kommer när den kommer ändå. Det enda jag är rädd för är att de skulle flytta tillbaka för mycket och att sen inte förlossningen sätter igång som det ska, om man då får gå över 2 veckor innan igångsättning (eller ännu längre som det var här i Jkpg innan) så är man ju rejält överburen och det är ju inte alls bra för barnet. Det är väl det enda jag ser som en nackdel med att de fastställer bf efter UL och inte tar hänsyn till om man äl-testat eller exempelvis bara haft sex en gång den månaden elelr liknande.
Jag hade iallafall bf med min tös den 8 juli enligt senaste mens och äl-test, UL sa 14 juli och hon kom den 6e. Denna gången har tidigt VUL och KUB överensstämt med senaste mens och jag bara vägrar att de flyttar bak mig på RUL. Då skriker jag högt tills de ändrar tillbaka... haha
Kan dessutom berätta att jag igår och idag känt tydliga små buffar, tidigare har jag varit osäker på om det varit bebisen, men inte nu längre. Total lycka!!