• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jodi

Jag är från Uppsala.

Förresten, nån mer än jag som tycker att leverfläckarna har blivit större sedan plusset? Jag har tre st lite större utstående leverfläckar på kroppen och jag tycker de har blivit mörkare och står ut mer senaste veckorna. Kanske hormonerna påverkar?

• trasslig

Hallo alla!

Jag har bf den 29 maj i år!

- BF 29 Maj -
  • nenababe

Vi hade med oss alla tre barnen på ultraljudet idag. De gick super bra! De fick massor med beröm då de varit stilla och tyst hela undersökningen, sen då vi träffade läkaren höll personalen i reception koll på dem medan de lekte i väntrummet. Hur rara som helst!

Hem kom vi med 4 bilder och vetskapen om att de bor en flicka i magen som beräknas komma den 4e maj.

(¯`°?.¸ ღ Nenababe - mamma till Jonathan 04, Felicia 07 och Cornelia 09ღ ¸.?°´¯)
  • Lovelyness
    nenababe skrev 2010-11-25 17:16:19 följande:
    Vi hade med oss alla tre barnen på ultraljudet idag. De gick super bra! De fick massor med beröm då de varit stilla och tyst hela undersökningen, sen då vi träffade läkaren höll personalen i reception koll på dem medan de lekte i väntrummet. Hur rara som helst!

Hem kom vi med 4 bilder och vetskapen om att de bor en flicka i magen som beräknas komma den 4e maj.
    Vad skönt att allt gick bra!

Vi har tre veckor kvar till RUL, känns lite överdrivet långt bort Glad
  • FruMadde4barnTätt

nenababe
    roligt det gick bra och skönt det gick så bra att ha med barnen.
    grattis till flickanSkrattande
    vi funderar oxå på att ta med våra 3 barn på RUL

• Sommarnatt2010
    Tiiinaa skrev 2010-11-25 15:35:46 följande:
    Jag bor i Kumla. Nyinflyttad från Örebro.

TACK för alla långa och gulliga svar angående hur täta barnmorskebesöker bör vara nu så här i början. Känner mig inte så "vilse" längre :)

Hörrni jag efterlyser era gravidbloggar. Vill gärna läsa bloggar med tjejer som är lika långt gångna som mig ungefär. Vill ni dela med er av era adresser tro?

Jag själv bloggar på  tinaspinaler.blogg.se/ Är tyvärr rätt dålig på att uppdatera ibland men jag lägger ut magbilder varje vecka och pratar om lite gravidosaker och annat :) Ska sticka lite till bebis också framöver så det kommer jag nog blogga massor om!
    Jag bloggar men har inte avslöjat graviditeten där ännu...Funderar dock på att göra det i helgen. Jag håller på att virka en mobil till barnvagnen och första figuren är klar...=)  

Tänkte nog bara skriva nått i stil med att jag är stolt över min fina sköldpadda och att den kommer bli kanon o barnvagnen...

Är oxå halvdålig på att uppdatera. det är för mycket annat tyvärr :S 
  • Lovelyness
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-25 21:12:56 följande:
    Jag bloggar men har inte avslöjat graviditeten där ännu...Funderar dock på att göra det i helgen. Jag håller på att virka en mobil till barnvagnen och första figuren är klar...=)  

Tänkte nog bara skriva nått i stil med att jag är stolt över min fina sköldpadda och att den kommer bli kanon o barnvagnen...

Är oxå halvdålig på att uppdatera. det är för mycket annat tyvärr :S 
    Gud vad sugen jag blev på att virka nu, jag började med det för något år sen men slutade av någon konstig anledning. En mobil är ju perfekt att virka små djur till, tack för tipset!
  • bellbar

Urk.. Vad seg jag har varit härinne, trots jag är pigg och mår bra. Går in i vecka 17 idag och fortfarande känner jag ingenting förutom en del dragningar, molvärkar osv - det går upp och ner.... Toabesök på nätterna pågår fortfarande, urk. Jag som älskar att sova och drömma sött hela natten lång.... Glad

Bor både i Stockholm och även i Ljubljana (Slovenien)...

• Mammsan80
    barbabelle skrev 2010-11-25 22:45:29 följande:
    Urk.. Vad seg jag har varit härinne, trots jag är pigg och mår bra. Går in i vecka 17 idag och fortfarande känner jag ingenting förutom en del dragningar, molvärkar osv - det går upp och ner.... Toabesök på nätterna pågår fortfarande, urk. Jag som älskar att sova och drömma sött hela natten lång.... Glad

Bor både i Stockholm och även i Ljubljana (Slovenien)...
    Haha, barabelle, förstår precis vad du menar.. Jag brukar sova så djupt och skönt varje natt men nu springer jag på nattliga toabesök hela tiden.. Hur länge håller det på så här egentligen?? Tur att man har lätt att somna om iaf.. Tungan ute
  • JosefineK
    Jodi skrev 2010-11-25 16:53:01 följande:
    Jag är från Uppsala.

Förresten, nån mer än jag som tycker att leverfläckarna har blivit större sedan plusset? Jag har tre st lite större utstående leverfläckar på kroppen och jag tycker de har blivit mörkare och står ut mer senaste veckorna. Kanske hormonerna påverkar?
    Jag med! Vad skònt att nàn mer har samma! Pà mig har det dykt upp fòdelsemàrken som jag aldrig haft innan (tex pà bròstvàrtan och pà fingret!!) och en liten plutt till leverflàck jag alltid haft i svanken har blivit jàttestor och ful!