• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sofi 79
    Jodi skrev 2010-11-25 16:53:01 följande:
    Jag är från Uppsala.

Förresten, nån mer än jag som tycker att leverfläckarna har blivit större sedan plusset? Jag har tre st lite större utstående leverfläckar på kroppen och jag tycker de har blivit mörkare och står ut mer senaste veckorna. Kanske hormonerna påverkar?
    Förra graviditeten fick jag tre leverfläckar som plötsligt växte till det dubbla eller till och med tredubbla. Tog bort en, på halsen, och det ångrar jag i dag för satan vad det blödde och vilket fult ärr det blev. De andra två gick ner efter förlossningen, men en av dem växte igen i somras när det var varmt. Den blödde som tusan den också när jag tog bort den. Så min teori är att den ökade blodgenomströmningen gör  att vissa fläckar växer på grund av det.
    Den tredje fläcken har jag inte ens sett på två år nu. Men gissa vad? Nu är den tillbaka igen  
  • Sofi 79
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-25 21:12:56 följande:
    Jag bloggar men har inte avslöjat graviditeten där ännu...Funderar dock på att göra det i helgen. Jag håller på att virka en mobil till barnvagnen och första figuren är klar...=)  

Tänkte nog bara skriva nått i stil med att jag är stolt över min fina sköldpadda och att den kommer bli kanon o barnvagnen...

Är oxå halvdålig på att uppdatera. det är för mycket annat tyvärr :S 
    Min blogg hittar du på min personliga sida. Skriver inte jättemycket om graviditeten. Mer om familjelivet i övrigt. Men visst kommer graviditeten med på ett hörn också
  • Sofi 79

Oops, svarade på fel inlägg, skulle ju svara på inlägget från La vie en rose som Lakriz citerade.
    Jag virkar också. Håller just nu på med små tossor som man tovar i tvättmaskinen. Har gjort ett par som blev pyttesmå och säkert kommer passa till bebisen, ett par som ska bli lagom till min tvååring och har nu påbörjat ett par för lite större barn.
    Tänkte ge mig på att få in ett Hello Kitty-mönster (som jag haaatar) så att jag kan ge dem till våra kompisars dotter som äääälskar Hello Kitty  

• Naimstrut

Jag hoppar in lite igen. Sa för typ en månad sen att jag skulle hänga med i er tråd då jag inte kände mig hemma i apriltråden då jag ska föda 27/4 o alla kommit så långt... Blev inte så mycket för jag blev så hysteriskt stressad av alla som låg så långt före så jag va tvungen att ta en FL paus helt o hållet.

Jag har också fått leverfläckar. Har fått en på bröstvårtan o va lite nervös för detta men om fler fått större leverfläckar så är det kanske inte så farligt.

Jag är i veckan 19 nu. Känns som att det gått fort sista tiden. Fick lunginflammation o har varit hemma sjuk två veckor o denna tid har liksom försvunnit från mig. Så sist jag träffade folk som frågade så var jag vecka 17 o nu får jag säga 19 istället, det känns häftigt!

• JosefineK

Ang. fòdelsemàrken och leverflàckar hittade jag detta pà Babycenter.com:

När du är gravid har du mer av ett hormon som stimulerar produktionen av melanin. På grund av detta blir de områden som vanligtvis har mörkare pigmentering, som dina vårtgårdar, mörkare under graviditeten. Detta gäller även födelsemärken.
    Men det finns förändringar hos födelsemärken som inte har med graviditetshormoner att göra. Gå till doktorn för undersökning om du upptäcker födelsemärken som:
    • har blivit upphöjda
    • har fått oregelbundna konturer
    • är röda och gör ont
    • ömmar eller gör ont
    • börjar blöda
    Försök äta mycket folsyra, eftersom låga nivåer folsyra är förknippade med förändringar i pigmentering av huden.

Kànner mig lite lugnare men ska nog kolla upp ett par av dom som blivit upphòjda, men jag gòr det sen nàr bebisen àr fòdd.

• TeosMamma
    Lovelyness skrev 2010-11-25 16:48:39 följande:
    Välkommen Cassie Glad
    Tackar!!! Läser för fullt allt ni skrivit Solig
  • Tiiinaa
    Naimstrut skrev 2010-11-26 10:15:14 följande:
    Jag hoppar in lite igen. Sa för typ en månad sen att jag skulle hänga med i er tråd då jag inte kände mig hemma i apriltråden då jag ska föda 27/4 o alla kommit så långt... Blev inte så mycket för jag blev så hysteriskt stressad av alla som låg så långt före så jag va tvungen att ta en FL paus helt o hållet.

Jag har också fått leverfläckar. Har fått en på bröstvårtan o va lite nervös för detta men om fler fått större leverfläckar så är det kanske inte så farligt.

Jag är i veckan 19 nu. Känns som att det gått fort sista tiden. Fick lunginflammation o har varit hemma sjuk två veckor o denna tid har liksom försvunnit från mig. Så sist jag träffade folk som frågade så var jag vecka 17 o nu får jag säga 19 istället, det känns häftigt!
    Det är samma för mig. Jag hänger bara här. Går in i vecka 19 idag. Har BF enligt barnmorskan den 28 april, men enligt mina egna beräkningar med sista mens och ägglossning så är det BF 1 maj. Konstigt hur det kan bli så olika?! Min tro är att vi kommer bli flyttade till BF i maj på RUL i alla fall så jag hänger bara här hos "majjarna" :) Blir också bara stressad av att alla är så långt före mig! Så häng här du med :)

Jag har inte fått några fler leverfläckar men däremot har min mage blivit hårigare, den så kallade "raggarsträngen" är tydligare både under och ovanför naveln. Någon annan med hårigare mage?? Det är inte så farligt på mig ännu dock men jag fasar för hur magen kommer se ut om behåringen fortsätter..haha.
  • Jodi

Tack för informationen JosefineK! Nu känns det lugnare.

Naimstrut och La vie en rose: Jag har oxå BF i månadsskiftet april/maj( 29/4). Känner mig mest hemma i den här tråden (och jag ligger oxå hellre lite före än efter!). Jag väntar oxå på RUL, då vet man kanske lite mer säkert. Annars kan vi ju alltig skapa en egen tråd när det börjar närma sig?

• jakeline
    Tiiinaa skrev 2010-11-26 13:59:52 följande:
    Det är samma för mig. Jag hänger bara här. Går in i vecka 19 idag. Har BF enligt barnmorskan den 28 april, men enligt mina egna beräkningar med sista mens och ägglossning så är det BF 1 maj. Konstigt hur det kan bli så olika?! Min tro är att vi kommer bli flyttade till BF i maj på RUL i alla fall så jag hänger bara här hos "majjarna" :) Blir också bara stressad av att alla är så långt före mig! Så häng här du med :)

Jag har inte fått några fler leverfläckar men däremot har min mage blivit hårigare, den så kallade "raggarsträngen" är tydligare både under och ovanför naveln. Någon annan med hårigare mage?? Det är inte så farligt på mig ännu dock men jag fasar för hur magen kommer se ut om behåringen fortsätter..haha.
    min mage ser också hårigare ut nu än förut. Det var så förra graviditeten också. Men jag vet inte hur hårig den är i vanliga fall... jag inspekterar inte magen lika mycket när jag inte är gravid.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Theresehh

jeg må bare spørre hva  leverfläckar er?