• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jodi

Dumma google translate, den översätter t om mole (engelska för leverfläck) till muldvarp!!

• maj09

Jag tycker inte att det är så stressande att ligga efter faktiskt. Nu har jag ju BF den 24 maj (utan att ha varit på Rul). Sist följde jag en annan tråd för majmammor och hade då BF den 28 maj så en del låg ju en hel månad före mig nästan. Det var så otroligt spännande när april-maj-juni närmade sig, för vi skrev till varandra till och med under värkarbetet hemma och uppdaterade så fort vi kom hem från BB. Hoppas att vi också följs åt även efter graviditeten. Det skulle vara så mysigt tycker jag. Då kan vi uppdatera BF-tråden med datum då bebisarna kom och vad som kom... En Erik eller en Linnéa.. typ... =)

• Lovelyness
    maj09 skrev 2010-11-28 08:04:34 följande:
    Jag tycker inte att det är så stressande att ligga efter faktiskt. Nu har jag ju BF den 24 maj (utan att ha varit på Rul). Sist följde jag en annan tråd för majmammor och hade då BF den 28 maj så en del låg ju en hel månad före mig nästan. Det var så otroligt spännande när april-maj-juni närmade sig, för vi skrev till varandra till och med under värkarbetet hemma och uppdaterade så fort vi kom hem från BB. Hoppas att vi också följs åt även efter graviditeten. Det skulle vara så mysigt tycker jag. Då kan vi uppdatera BF-tråden med datum då bebisarna kom och vad som kom... En Erik eller en Linnéa.. typ... =)
    Låter som en jättebra idé, klart vi ska hålla ihop! Även om jag är så trög att jag inte ens fattar att vi ska få en bebis i maj haha
  • Vix
    Lovelyness skrev 2010-11-28 08:22:38 följande:
    Låter som en jättebra idé, klart vi ska hålla ihop! Även om jag är så trög att jag inte ens fattar att vi ska få en bebis i maj haha
    Vad skönt att det är fler än jag som inte har fattat att det kommer komma en bebis i maj. Har känt mina tidigare bebisar väldigt tidigt och så även denna gång fast några gånger bara. Var in på en UL och bebisen ligger och ha moderkakan som huvudkudde och ligger och småsparkar neråt på urinblåsan därav att jag inte har kännt några sparkar på sistone. Sen kanske är det också en lugnare bebis denna gång än de små vildigarna jag tidigare har haft.
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • Jodi

Jag har börjat känna små buffar senaste veckan, är så häftigt! Den verkar oftast ligga med fötterna uppåt, för det sparkar under naveln på den högra sidan (oftast). RUL på torsdag!! 

• Vix

Här är vår lillböna 16+0. Ligger som sagt var och gosar in sig i moderkakan Längtar tills 16 december då man får titta igen bara 18 dagar kvar! Läääääängtar Hjärta

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • skalbagge
    Jodi skrev 2010-11-28 10:59:10 följande:
    Jag har börjat känna små buffar senaste veckan, är så häftigt! Den verkar oftast ligga med fötterna uppåt, för det sparkar under naveln på den högra sidan (oftast). RUL på torsdag!! 
    På torsdag gäller det för mig med, gud va spännande det är!!!! Helt enormt vad jag längtar, tror aldrig jag sett fram emot något så mycket som jag gör emot denna upplevelseSkrattande. Hoppas nu för allt i världen att allt är bra med den lille därinne!!

Vilken tid ska du på UL Lovis? Mitt är klockan 13!

Tänk det är bara fyra dagar kvarDrömmer .

Förresten, känner du buffar varje dag? Jag tycker det kan gå några dagar imellan för mig ibland!
  • Lovelyness
    skalbagge skrev 2010-11-28 14:05:33 följande:
    På torsdag gäller det för mig med, gud va spännande det är!!!! Helt enormt vad jag längtar, tror aldrig jag sett fram emot något så mycket som jag gör emot denna upplevelseSkrattande. Hoppas nu för allt i världen att allt är bra med den lille därinne!!

Förresten, känner du buffar varje dag? Jag tycker det kan gå några dagar imellan för mig ibland!
    Jag känner inga buffar alls så nej inte direkt Flört
  • maj09

Jag kände den första sparken när vi var och lyssnade på hjärtljuden i vecka 15. Känner av den lill_ varje dag och det är lika magiskt varje gång. Med min första kände jag den första sparken i vecka 16 så det var tidigare den här gången.

• Jodi
    skalbagge skrev 2010-11-28 14:05:33 följande:

Vi har tid kl 08 (snark...) men jag har tagit ledigt resten av dan så jag tänkte gå hem och sova lite efteråt. GladOm allt ser bra ut tänker jag för första gången gå och titta lite på söta bebiskläder.... och kanske investera i ett par mammabyxor, det börjar bli dags!! Hoppas oxå att allt är bra, kommer vara så nervös!!

Jag känner inte buffar varje dag, men nästan (om det nu är bebisen, jag kanske inbillar mig!!). Men det är bara när jag ligger och vilar, oftast på kvällen när jag ska sova. Känner ingenting på dagarna när jag håller igång. Annars är det väl mer normalt att man inte känner rörelser varje dag. Det beror väl helt på åt vilket håll den ligger antar jag.