• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Fröken85
    Fröken85 skrev 2011-02-11 20:11:32 följande:
    På Stadium finns en axelväska med fack på sidorna och framtill, med praktiskt lock, för 99 kr. Den har jag (och mååånga andra vänner och bekanta) haft som skötväska och funkar helt kanon. För mig kändes det helt onödigt att lägga en förmögenhet på en skötväska. Ska se om jag hittar den på nätet så ska jag lägga in en länk. Ang. skötbord så har vi haft Sniglar från Ikea, som jag målade vitt och satte en klädd trådbacks-låda under på 2 små lister. Prisvärt och helt funktionellt för oss!!

www.stadium.se/mode/juniorklader/accessoarer/120142/revolution-one-strap-bike-bag
  • Jodi
    Fröken85 skrev 2011-02-11 20:11:32 följande:
    På Stadium finns en axelväska med fack på sidorna och framtill, med praktiskt lock, för 99 kr. Den har jag (och mååånga andra vänner och bekanta) haft som skötväska och funkar helt kanon. För mig kändes det helt onödigt att lägga en förmögenhet på en skötväska. Ska se om jag hittar den på nätet så ska jag lägga in en länk. Ang. skötbord så har vi haft Sniglar från Ikea, som jag målade vitt och satte en klädd trådbacks-låda under på 2 små lister. Prisvärt och helt funktionellt för oss!!
    Tack för tipset, den ska jag köpa!
  • Ewima

Fröken85: Jag har också den som skötväska! Den är GRYM! Väl värda sina 99:-

• FruMadde4barnTätt

är det fler som renoverar här, tänkte på målarfärg inne, är det farligt att andas in som gravid?
    eller vattenbaserad målarfärg är ok??
    tar det långt tid innan väggen torkar? 2 timmar eller ?

• talare
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-02-12 12:14:46 följande:
    är det fler som renoverar här, tänkte på målarfärg inne, är det farligt att andas in som gravid?
    vi har renoverat lite här hemma. det ska inte vara så bra att måla som gravid fick jag höra så jag skippade det, karln fick måla. men nu efteråt har jag sett att sveff (sveriges färgfabrikanters förening) säger att det inte är farligt i en brochyr "Så länge du tänker på att använda vattenbaserade och lågemitterande målarfärger, som är den vanligaste typen av färg vid inomhusmålning, visar omfattande forskning att det normalt inte är några problem att måla under tiden du är gravid. Ventilera rummet medan du målar genom att till exempel öppna ett fönster."
     torktid brukar väll vara ca 30min men då är den bara yttorr, man ska vänta 24h innan nästa målning.
  • Jodi
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-02-12 12:14:46 följande:
    Ja vi har målat en del och jag har målat lite. Så länge det är vattenbaserat ska det inte vara någon fara. Det verkar torka rätt snabbt tycker jag.
  • FruMadde4barnTätt

tack för svaren om målningen. har precis rivit tapeter här, och tänkte måla med vattenbaserad målarfärg, blått.
    får väl vädra lite, vad bra att det torkar snabbt.
    Skrattande

(har så slitna tapeter och barnen har rivit ner dem här i gången.) (tänkte nog måla köket också, då det är slitet och nerrivna tapeter)