• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Lovelyness
    werkestam skrev 2011-02-11 13:40:01 följande:
    Fick åka ambulans till Umeå sjukhus igår pga prematura sammandragningar och en livmodertapp som gått från 4 till 2cm :( Ligger nu med värkavstannande dropp i minst 72h och kortisonsprutor för att utveckla bebis lungor. Har jag tur så får de stopp på värkarbete och bebis stannar ett tag till annars blir man mamma bra mycket tidigare än tänkt. Så mina onda förväxlar var Mao riktiga värkar, läskigt. Men det har ju iof gjort ont rätt mycket och kommit regelbundet.. Går det bra nu så blir det mer eller mindre sängläge resten av tiden, tur jag håller på att lära mig virka! :) Och det känns förbaskat skönt att man tecknade den där gravidförsäkringen! Så om ni inte gjort det, gör det. För man vet aldrig vad som kan hända.. Bebis väger iaf 800g i magen och symfus blabla var 25. Hjärtslagen ligger på 140-150 och allt ser för övrigt toppen ut. :)
    Håller tummarna för att din bebis vill stanna i din mage några månader till. Vad skönt att du börjat med virkning så att du har något att göra, hoppas att du har några bra böcker att läsa också. Själv håller jag på och virkar en filt till bebisen just nu, jättekul!
  • EvaChristina

Werkestam - ojdå! Hoppas det avstannar så att bebisen får vara kvar några veckor till. Och tack för påminnelsen om gravidförsäkring!

• Lovelyness

Ja det var en bra påminnelse, jag var tvungen att ringa till trygghansa och dubbelkolla att jag verkligen var försäkrad

• FruMadde4barnTätt

werkestam
    håller tummarna för att bebis stannar i magen ett tag till.
    du får ta det lugnt och virka och läsa böcker, och bara vila, det brukar hjälpa.

• isolande
    werkestam skrev 2011-02-11 13:42:18 följande:
    Skriver från iphone.. Så tänk bort allt konstigt som 'förväxlar' som borde varit förvärkar. :p
    hoppas verkligen att allt går bra. Tecknade gravidförsäkring gratis på folksam nu i panik. Fasen....man har svårt att ta in att det faktiskt kan hända att man föder för tidigt....
  • Maryveken

Tack tjejer, känns skönt med lite pepp för man känner sig inte direkt stor nu :/ Kolla över det försäkringen också från vilken vecka den gäller. Trygghansa är från v26 medan gjensidige är redan från v23 om jag inte har fel :)

• EvaChristina

Apropå försäkring - har ni andra tecknat betalvarianten eller nöjt er med den kostnadsfria? Jag har än så länge bara gratisförsäkringen, men ska nog teckna den andra. Så svårt bara med vilket bolag man ska välja, försäkringar är verkligen en djungel.

------------------------------------
    ordagrann.webblogg.se

• Lovelyness
    EvaChristina skrev 2011-02-11 14:38:38 följande:
    Apropå försäkring - har ni andra tecknat betalvarianten eller nöjt er med den kostnadsfria? Jag har än så länge bara gratisförsäkringen, men ska nog teckna den andra. Så svårt bara med vilket bolag man ska välja, försäkringar är verkligen en djungel.

------------------------------------
    ordagrann.webblogg.se
    Jag tecknade den som kostar pengar, det kändes lika bra. Jag tog trygghansa eftersom jag redan är kund hos dom och försäkringen verkade vara bra. När jag jämförde massa olika försäkringar verkade många rätt likvärdiga. Ska se om jag kan leta rätt på sidan jag kollade på
  • Hiavatha

Hmm, funderar på det där med försäkringar. Ingår inte graviditets-"händelser" i den vanliga försäkringen? Det är ju en annan sak att skaffa bebis-försäkring...? Nu bor ju jag iofs inte i Sverige utan i Finland, så det kanske är annorlunda här?

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin