• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Lovelyness
    Hiavatha skrev 2011-02-10 16:41:45 följande:
    Jag gjorde glukosbelastning i tisdags, fick veta igår att resultatet var fint. Skönt!
    Imorgon till MVC/doktor för att mäta magen för första gången. Spännande!  
    Jag ska också göra glukorbelastning men jag vet inte om BM glömt bort det. I vilken vecka gjorde du det?
  • Lovelyness

Kan man ha graviditetsdiabetes trots normalt blodsockervärde? Jag har haft runt 5 de gånger dom testat mitt blod men ska ändå göra en glykosbelastning, hur kommer det sig?

• Hiavatha
    Lovelyness skrev 2011-02-10 16:49:08 följande:
    Jag ska också göra glukorbelastning men jag vet inte om BM glömt bort det. I vilken vecka gjorde du det?
    I tisdags var jag i v 26+6. vet inte när det är "vanligast" att man gör det. Enda anledningen att jag gjorde det var pga min ålder, dvs jag kommer ha fyllt 30 när bebisen kommer. Annars är jag inte i någon riskgrupp alls. 
    Lovelyness skrev 2011-02-10 16:52:03 följande:
    Kan man ha graviditetsdiabetes trots normalt blodsockervärde? Jag har haft runt 5 de gånger dom testat mitt blod men ska ändå göra en glykosbelastning, hur kommer det sig?
    Jag hade inte jättelångt under 5 på nollvärdet (alltså innan jag drack sockerlösningen). Och jag har tydligen inte graviditetsdiabetes. Kanske det är för att du haft nära 5 förut som de vill vara säkra?

Mina resultat på 2-timmars testet: (finns ju 5-timmarstest också)
    1a blodprovet: 4.8 - (bra om det är under 5)
    Efter 1 h: 8.0 - (bra om det är under 10)
    Efter 2 h: 8.1 - (bra om det är under 8.6)
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • amisej

Kom hem nyss från BM
    Är inne i v26 idag :D wohoooooo

Allt såg bra ut o gick enligt kurvan. E på 8+ kg sen jag plussade.
    SF måttet låg på strax innan 25. Bebisen fick ja lyssna på denna gången med. Sist vi va där va h*n aktiv i magen och då visade sig 148slag/min . Denna gången tror BM att bebisen sov vilket ja också tror för har varit ganska lungt i magen ett tag nu o hjärtljudet låg på 135slag/min...

Allt bra med er andra annars???
    Peppar Peppar ska inte säga för mycket men sååå skönt o må så bra under grav.
    Har inga sammandragningar, halsbränna eller några andra besvär.
    E ofta på toa o kissar och lite ilningar i ryggen men äsh inget o klaga över egentligen...
    Hoppas de fortsätter så här ...

Kram

• Lovelyness
    Hiavatha skrev 2011-02-10 17:00:56 följande:
    I tisdags var jag i v 26+6. vet inte när det är "vanligast" att man gör det. Enda anledningen att jag gjorde det var pga min ålder, dvs jag kommer ha fyllt 30 när bebisen kommer. Annars är jag inte i någon riskgrupp alls. 
    Lovelyness skrev 2011-02-10 16:52:03 följande:
    Jag hade inte jättelångt under 5 på nollvärdet (alltså innan jag drack sockerlösningen). Och jag har tydligen inte graviditetsdiabetes. Kanske det är för att du haft nära 5 förut som de vill vara säkra?

Mina resultat på 2-timmars testet: (finns ju 5-timmarstest också)
    1a blodprovet: 4.8 - (bra om det är under 5)
    Efter 1 h: 8.0 - (bra om det är under 10)
    Efter 2 h: 8.1 - (bra om det är under 8.6)
    5 är ett normalt blodsockervärde,  har för mig att Bm sa att det ska ligga mellan 4 och 8. Dom gör glukosbelastning på alla somär överviktiga innan graviditeten men jag fattar inte varför riktigt när värdet ser normalt ut. Därför tänkte jag att man kanske kan ha jätteannorlunda värden när man fastat men det verkar ju också konstigt.
  • FruMadde4barnTätt

Ninna lilltroll
    sammandragningar kan vara att magen bara blir hård där uppe, eller där nere eller på sidan av magen, det är inte alltid hela magen blir som en hård boll.

• Hiavatha
    Lovelyness skrev 2011-02-10 17:13:20 följande:
    5 är ett normalt blodsockervärde,  har för mig att Bm sa att det ska ligga mellan 4 och 8. Dom gör glukosbelastning på alla somär överviktiga innan graviditeten men jag fattar inte varför riktigt när värdet ser normalt ut. Därför tänkte jag att man kanske kan ha jätteannorlunda värden när man fastat men det verkar ju också konstigt.
    Ok. Det kan ju helt enkelt vara så att det är lite olika beroende på var man bor och vem man har som BM, precis som med det mesta annat rörande graviditet. Men å andra sidan skadar det ju inte att göra testet och veta att allt är som det ska under graviditeten.
    Mina värden antar jag har varit normala även när jag inte varit gravid (har inte testat då dock), men jag fick ju göra ändå, och då ligger jag ju bara precis på gränsen (pga åldern)...
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • Lovelyness
    Hiavatha skrev 2011-02-10 17:21:41 följande:
    Ok. Det kan ju helt enkelt vara så att det är lite olika beroende på var man bor och vem man har som BM, precis som med det mesta annat rörande graviditet. Men å andra sidan skadar det ju inte att göra testet och veta att allt är som det ska under graviditeten.
    Mina värden antar jag har varit normala även när jag inte varit gravid (har inte testat då dock), men jag fick ju göra ändå, och då ligger jag ju bara precis på gränsen (pga åldern)...
    Ja absolut, jag gör allt jag blir erbjuden Flört Får stå ut med att dricka lite socker på morgonen, tur att man itne mår illa längre iallafall då hade det nog inte gått så bra...
  • Jodi
    EvaChristina skrev 2011-02-10 11:28:03 följande:
    Jag vill också att tiden ska gå fort nu, längtar som sjutton efter den lilla människan. Börjar bli rätt svårt att fokusera på jobbet, tankarna är liksom någon annanstans oftast nu.

Jag har också sammandragningar, har hänt flera ggr att jag vaknat med stenhård bollmage. Är det ovanligt att få dem när man ligger stilla? De gör ju inte ont iaf.
    Jag har också nästan bara sammandragningar när jag ligger och vilar, vilket känns lite underligt? Men då är det väl pga "träning" och inte stress antar jag. Glad
  • JosefineK
    GladLovelyness skrev 2011-02-10 16:49:08 följande:
    Jag gjorde i vecka 26, dà var mina vàrden bra. Skònt att hòra att fler fàr gòra det, min mamma hade nàmligen aaaaaldrig hòòòòrt taaaalas om att man gjorde det. Trodde jag var den enda i vàrlden typ Glad