• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • JosefineK
    Lovelyness skrev 2011-02-10 16:48:29 följande:
    Tack för påminnelsen! Det var ju klipptid jag behövde. Jag är sån som klipper håret typ varannat år men det känns ju som att det är bra att ta tag i innan bebisen kommer Glad
    Jag var och klippte mig och slingade och gjorde djupinpackning i lòrdags, blev sà himla nòjd och kànner mig faktiskt riktigt snygg fastàn jag gàtt upp drygt 10 kg.... Kyss
  • Lovelyness
    JosefineK skrev 2011-02-10 17:29:59 följande:
    Jag var och klippte mig och slingade och gjorde djupinpackning i lòrdags, blev sà himla nòjd och kànner mig faktiskt riktigt snygg fastàn jag gàtt upp drygt 10 kg.... Kyss
    Skönt! Djupinpackning lät som någonting mitt hår skulle behöva, det ska jag kolla upp
  • JosefineK
    Lovelyness skrev 2011-02-10 17:31:47 följande:
    Skönt! Djupinpackning lät som någonting mitt hår skulle behöva, det ska jag kolla upp
    Det var heeelt underbart, hon gav mig en kvarts hàrbottenmassage ocksà Glad 
    Man ser faktiskt lite skillnad pà glans, egentligen ska man vàl gòra iallafall 2-3 gànger fòr att se skillnad men jag tycker iallafall jag gòr det! 
  • skalbagge

Har varit hård i magen hela graviditeten pga hjärntabletter men nu i några dagar har jag fått som magknip och sedan fått springa på toa och är lös nu istället. Någon som vet om detta är vanligt i vecka 29? Alltså brukar man bli dålig i magen i senare delen av graviditeten eller är jag helt enkelt magsjuk?

• Maruid

Här i Skåne brukar alla erbjudas glukosbelastning i vecka 28. Ibland en även tidigt om man ligger i riskgrupp (exempelvis har diabetes i familjen).

Jag frågade BM om det bara är riskgrupper man testar men hon sa att här nere erbjuder man det till alla oavsett eftersom man ofta får ett bättre utfall på om kvinnan håller på att utveckla diabetes och även havandskapsförgiftning om man gör glukostbelastningar och inte bara nöjer sig med blodproverna. Hon menade att ju tidigare man ser att en kvinna har höga värden har man också en chans att behandla och kanske avhjälpa problemet. Hon sa att det tydligen inte bara handlar om övervikt utan även om andra fysiska förutsättningar så som arvsanlag och även vad man äter och hur man rör på sig. Därför tycker jag att det är rätt skönt att bli testad så att inget händer som kan vara till risk för en själv eller barnet. Dock är det verkligen inte gott att behöva dricka det där men vad gör man inte för sakernas skull ; )

• Ewima

Hade en skämma-bortmigsjälv-dag. Klippning+slingning+massage och nya underkläder från Change (sambons allahjärtansdagpresent) brösten he växt från 75B till 75E (!!!!)

• maj09

Underbart att skämma bort sig själv!!!
    Jag ska klippa och slinga mig om én vecka. Har ett litet "problem".  Är bjuden på bröllop om två veckor. Provade några klänningar som jag trodde var tillräckligt stora om magen, men inte. Har bra en svartvit sommarklänning som jag får över magen, men jag vill nog inte klä mig i svart på ett bröllop även om det är mitt i vintern.. det får nog ändå bli att ge sig ut och handla. Men allt kommer ju att sitta som ett hus sedan när magen är borta... 

• FruganH
    maj09 skrev 2011-02-10 23:35:22 följande:
    Underbart att skämma bort sig själv!!!
    Jag ska klippa och slinga mig om én vecka. Har ett litet "problem".  Är bjuden på bröllop om två veckor. Provade några klänningar som jag trodde var tillräckligt stora om magen, men inte. Har bra en svartvit sommarklänning som jag får över magen, men jag vill nog inte klä mig i svart på ett bröllop även om det är mitt i vintern.. det får nog ändå bli att ge sig ut och handla. Men allt kommer ju att sitta som ett hus sedan när magen är borta... 

Fast om du köper en sommarklänning som du skulle kunna tänka dig att ha senare i vår/sommar så behöver den kanske inte kännas så jättestor trots att magen försvinner? Det enda jag tänker är att den kanske känns lite längre när magen inte är i vägen. Har t.ex. en sommarklänning från förra året som jag fortfarande kan få på mig, men eftersom magen är större så blir den ju kortare framtill om man säger så.

Sen räknar jag personligen inte med att magen kommer försvinna särskilt fort. Så jag tror jag kommer fortsätta använda mammakläder ett bra tag efter förlossningen med Tungan ute

• Maryveken

Fick åka ambulans till Umeå sjukhus igår pga prematura sammandragningar och en livmodertapp som gått från 4 till 2cm :( Ligger nu med värkavstannande dropp i minst 72h och kortisonsprutor för att utveckla bebis lungor. Har jag tur så får de stopp på värkarbete och bebis stannar ett tag till annars blir man mamma bra mycket tidigare än tänkt. Så mina onda förväxlar var Mao riktiga värkar, läskigt. Men det har ju iof gjort ont rätt mycket och kommit regelbundet.. Går det bra nu så blir det mer eller mindre sängläge resten av tiden, tur jag håller på att lära mig virka! :) Och det känns förbaskat skönt att man tecknade den där gravidförsäkringen! Så om ni inte gjort det, gör det. För man vet aldrig vad som kan hända.. Bebis väger iaf 800g i magen och symfus blabla var 25. Hjärtslagen ligger på 140-150 och allt ser för övrigt toppen ut. :)