• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jodi

Usch vad det är psykiskt påfrestande att vara gravid ibland! Tycker bebben har rört sig mindre livligt idag, och genast blir jag jätteorolig. På vardagarna springer man ju runt på jobbet, då hinner man inte nojja om det där. Sen vet jag ju att det är mest liv på kvällar och nätter. Men ändå....går in i vecka 30 på måndag. Visst minskar fosterrörelserna lite vid den här tiden?

Hur ofta känner ni rörelser på ett ungefär?

• Åsasåsa

Finfina tips! Det där reseunderlägget ska jag ta och köpa och kanske klänningen med, ska på dop nästa månad så behöver nåt fint :)

• Maruid
    Jodi skrev 2011-02-12 15:57:03 följande:
    Usch vad det är psykiskt påfrestande att vara gravid ibland! Tycker bebben har rört sig mindre livligt idag, och genast blir jag jätteorolig. På vardagarna springer man ju runt på jobbet, då hinner man inte nojja om det där. Sen vet jag ju att det är mest liv på kvällar och nätter. Men ändå....går in i vecka 30 på måndag. Visst minskar fosterrörelserna lite vid den här tiden?

Jag är inte så långt gången som du men man säger ju att det minskar ju längre det går eftersom det blir mer trångt i livmodern. Tror att det stod att det avtar mer och mer i vecka 27-28 någostans. Så länge man känner bebisen då och då tror jag inte det är någon fara. För min del fungerar det oftast att dricka kallt vatten eller att ligga på rygg en stund. Men visst blir man orolig ibland, det är hur påfrestande som helst när man blir nojjig och håller det i sig tror jag att det är bättre att man åker in, mest för att stilla den egna nervositeten.

Vad gäller skötväska så hade jag tittat ut en finfin men när jag såg stadiumväskan känndes det lite onödigt att lägga ganska många hundralappar då jag kan köpa ett reseunderlägg och en väska från stadium och fortfarade spara mer än hälften av beloppet. Mannen blev dessutom lite glad när jag visade honom stadiumväskan, han frågade om vi inte kunde köpa två så kunde han ha en till skolan också och han slipper kånka runt på en blommig skötväska framöver. Så jag tackar för tipsen!

• jakeline
    EvaChristina skrev 2011-02-11 14:38:38 följande:
    Apropå försäkring - har ni andra tecknat betalvarianten eller nöjt er med den kostnadsfria? Jag har än så länge bara gratisförsäkringen, men ska nog teckna den andra. Så svårt bara med vilket bolag man ska välja, försäkringar är verkligen en djungel.

------------------------------------
    ordagrann.webblogg.se
    jag har tecknat "snart född" med IF, och deras gravidförsäkring som är gratis. Blev 1200. Är redan kund hos IF så det kändes bra. 

Nya magbilder finns i magbildtråden! :) v 27 och två siffrigt! Wee 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • EvaChristina
    jakeline skrev 2011-02-12 20:07:31 följande:
    jag har tecknat "snart född" med IF, och deras gravidförsäkring som är gratis. Blev 1200. Är redan kund hos IF så det kändes bra. 

Nya magbilder finns i magbildtråden! :) v 27 och två siffrigt! Wee 
    Okej ja jag tog också IF nu eftersom vi har hemförsäkring och lite annat där. Ska nog teckna den där för 1200 också. Känns tryggast.
  • morotsland

Det är så olika från graviditet till graviditet. Min första var helt vild i magen. Den här är väldigt stilla. Det oroar mig inte, man måste utgå ifrån att alla är bra annars blir man ju knäpp Jag hoppas att stillheten förebådar ett lugnt och fogligt barn...
  • Hiavatha

Om jag minns rätt så var det en nybliven mamma som sa att man helst ska känna bebisen "sparka" 10 gången varje dag from v 30. Så det är väl bara att börja räkna. Ät en bit choklad och drick ett glas iskallt vatten så bör det nog funka Själv är jag i v 27 nu och härom dagen på MVC när jag mätte magen så sa BM att han fortfarande har ganska mycket plats att röra sig på.
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • FruMadde4barnTätt

känner inte så mycket bebisrörelser just nu men känner väl något varjde dag,  iförrgår kände jag två små fötter långt upp i magen som sparkade till, kändes som två små fötter.Skrattande
    bebis har nog rätt mycket plats att röra sig på.
    tänkte också att det kanske är en lugn bebis, men har ju även moderkakan i framvägg.

• Jodi

Jag är fortfarande orolig, men har kommit fram till att bebisen helt enkelt har ändrat läge! För låg han alltid och sparkade åt min högra sida, jag kunde ibland t om känna två små fötter röra sig mot insidan. Men nu verkar han ligga med fötterna ner, för det är där jag känner sparkarna nu (fast inte lika starka). Ska till BM på tisdag, får försöka ha is i magen tills dess...

• Fröken85
    Maruid skrev 2011-02-12 16:53:29 följande:

Jag är inte så långt gången som du men man säger ju att det minskar ju längre det går eftersom det blir mer trångt i livmodern. Tror att det stod att det avtar mer och mer i vecka 27-28 någostans. Så länge man känner bebisen då och då tror jag inte det är någon fara. För min del fungerar det oftast att dricka kallt vatten eller att ligga på rygg en stund. Men visst blir man orolig ibland, det är hur påfrestande som helst när man blir nojjig och håller det i sig tror jag att det är bättre att man åker in, mest för att stilla den egna nervositeten.

Vad gäller skötväska så hade jag tittat ut en finfin men när jag såg stadiumväskan känndes det lite onödigt att lägga ganska många hundralappar då jag kan köpa ett reseunderlägg och en väska från stadium och fortfarade spara mer än hälften av beloppet. Mannen blev dessutom lite glad när jag visade honom stadiumväskan, han frågade om vi inte kunde köpa två så kunde han ha en till skolan också och han slipper kånka runt på en blommig skötväska framöver. Så jag tackar för tipsen!

Vi köpte en svart väska när vi väntade vår första. När hon väl kom tyckte jag det skulle va kul med en rosa, så då köpte jag en till. 99 kr är ju ingen större investering. Men maken la alltid ner grejerna i den svarta om han skulle iväg med henne själv... haha...
    När jag började plugga igen efter mammaledigheten köpte jag en likadan mörkt lila att ha till skolan, funkar perfekt för skolböcker och min laptop i fodral (12tums) går ner oxå!

Denna gången tänker jag nog köpa en ny svart, då den förra gått sönder efter 3 år. Eller så blir det den blårutiga... den funkar ju fint även om det blir en liten tös till!! Måste nog fundera lite... haha

Dock kan jag säga att jag sett fler färger i butik än de som fanns på nätet.