Maruid skrev 2011-02-12 16:53:29 följande:
Jag är inte så långt gången som du men man säger ju att det minskar ju längre det går eftersom det blir mer trångt i livmodern. Tror att det stod att det avtar mer och mer i vecka 27-28 någostans. Så länge man känner bebisen då och då tror jag inte det är någon fara. För min del fungerar det oftast att dricka kallt vatten eller att ligga på rygg en stund. Men visst blir man orolig ibland, det är hur påfrestande som helst när man blir nojjig och håller det i sig tror jag att det är bättre att man åker in, mest för att stilla den egna nervositeten.
Vad gäller skötväska så hade jag tittat ut en finfin men när jag såg stadiumväskan känndes det lite onödigt att lägga ganska många hundralappar då jag kan köpa ett reseunderlägg och en väska från stadium och fortfarade spara mer än hälften av beloppet. Mannen blev dessutom lite glad när jag visade honom stadiumväskan, han frågade om vi inte kunde köpa två så kunde han ha en till skolan också och han slipper kånka runt på en blommig skötväska framöver. Så jag tackar för tipsen!
Vi köpte en svart väska när vi väntade vår första. När hon väl kom tyckte jag det skulle va kul med en rosa, så då köpte jag en till. 99 kr är ju ingen större investering. Men maken la alltid ner grejerna i den svarta om han skulle iväg med henne själv... haha...
När jag började plugga igen efter mammaledigheten köpte jag en likadan mörkt lila att ha till skolan, funkar perfekt för skolböcker och min laptop i fodral (12tums) går ner oxå!
Denna gången tänker jag nog köpa en ny svart, då den förra gått sönder efter 3 år. Eller så blir det den blårutiga... den funkar ju fint även om det blir en liten tös till!! Måste nog fundera lite... haha
Dock kan jag säga att jag sett fler färger i butik än de som fanns på nätet.