• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Kottemor

Igår fick vi äntligen tag i ett skötbord till badkar
    Var och handlade i en barnaffär/leksaksaffär där min mans kollegas sambo jobbar. Eg. hade vi inte alls tänkt att köpa skötbord utan pojkarna var där för att handla lego för sina ihopsparade pengar.

Stod och snackade lite löst om vad vi hade kvar och köpa och mannen sa att vi letade efter ett skötbord till badkar.
    Vänta sa hon och hämtade ut ett som något hade lämnat i retur för där var en LITEN repa på det. Jag menar en repa på typ 1,5 cm!!
    Nytt kostade det 899:- och vi fick det för 400:- om vi ville, och det vill vi såklart Ett helt nytt Tvättbjörne skötbord med en liiiten repa

Sen fick jag med lite varuprover på nappar, nappflaskor, amningsinlägg också, massa kul

• Fröken Löken

Visst är det härligt när man kan fynda så!!
    Själv har jag varit i Kosta idag på Kosta outlet!! Jisses vad man kan få mycket för pengarna! Kanske mer i Ullared men här snackar vi POP och Lundmyr med minst 30-50% rabatt!
    Inte för att jag bryr mig särskilt mycket om märkena i sig men ändå... ;)
    Jag kan verkligen rekommendera ett besök dit, glöm inte ta med STORA plånboken! ;)
    Hittade också skötväskan som tipsats om! Det blev den svarta med mönster av hjärtan mm!! Och helt plötsligt kostade den 49 kr! Ingen aning varför men jag tackar inte nej! ;)
    Helt klart nöjd med denna dagen fast jag är helt totalt slut och benen känns som bly!! :)

• Kottemor
    Fröken Löken skrev 2011-02-13 21:14:36 följande:
    Visst är det härligt när man kan fynda så!!
    Själv har jag varit i Kosta idag på Kosta outlet!! Jisses vad man kan få mycket för pengarna! Kanske mer i Ullared men här snackar vi POP och Lundmyr med minst 30-50% rabatt!
    Inte för att jag bryr mig särskilt mycket om märkena i sig men ändå... ;)
    Jag kan verkligen rekommendera ett besök dit, glöm inte ta med STORA plånboken! ;)
    Hittade också skötväskan som tipsats om! Det blev den svarta med mönster av hjärtan mm!! Och helt plötsligt kostade den 49 kr! Ingen aning varför men jag tackar inte nej! ;)
    Helt klart nöjd med denna dagen fast jag är helt totalt slut och benen känns som bly!! :)
    Ja visst är det kul att fynda! Det är verklgien inte billigt med allt man måste och bör skaffa innan bebis kommer, varje hundralapp som man sparar är guld värt tycker jag

Vilket kap med skötväskan! 49 :-, helt perfekt!!
  • Therre

Fy fasen vad arg jag är. Berättade ju tidigare att jag hade vunnit en auktion på tradera, en splitter ny vagn direkt från fabrik, och nu när jag skulle kolla hennes omdömmen igen bara för att ser jag att de står med röd text att kontot är avslutat, jag har försökt att nå henne på mailen flera ggr nu sen 1 1/2 vecka tillbaka men får inget svar tillbaka från henne, jag har redan betalt för vagnen så där är de ju kört skrev till tradera och frågade ang detta och de dom sa var att de absolut inte rekomenderar att slutföra ett köp om man ser att de står att kontot har upphört men eftersom att jag redan ahde betalt så har jag självklart rätt till att få vagnen om inte annat pengarna tillbaka.. de berättade också att de inte var hon själv som hade svslutat kontot utan att de var dom som hade avslutat de efter att ha pratat med henne och på min fråga om varför så sa de bara  att de tyvärr inte kunde säga de men att om jag inte får vagnen eller tillbaka pengarna så skulle jag höra av mig till dem och om jag ville driva de vidare och göra en polisanmälan så skulle jag säga till polisen om att de skulle kontakta tradera så skulle de få alla uppgifter om henne osv.. Jag är så fruktansvärt ARG på henne och på mig själv med, hur kunde jag vara så dum, misstänker att jag aldrig kommer få se de där pengarna igen och vi som har tajt med pengar ändå, hur fan ska jag har råd med en vagn nu? jag väntar till mitten av mars då vagnen skulle ha kommit och kommer den inte då då polisanmäler jag de och så får jag väl börja leta efter en ny vagn då...

ÅÅÅ vet inte vad jag ska ta mig till, hoppas iaf att hon tar sig i kragen och gör de rätta antingen att jag får vagnen eller att jag får pengarna tillbaka...

• Kottemor
    Therre: Åh nej, fy fasiken! Vilken otur, oseriösa säljare på tradera finns det nog gott om. Min systers man blev uppringd utav polisen förra veckan, han hade köpt en sak på tradera och polisen ville undersöka så att han hade fått sin sak. Det var visst väldigt ovanligt att denna säljare verkligen skickade ut sina "sålda saker" Men denna gången hade han gjort det och det var ju tur. Men polisen sa att det kryllade av oseriösa personer på tradera just nu!

Om jag hade varit som du så hade jag nog polisanmält henne redan nu, det känns som om hon inte kommer att skicka någon vagn till dig, TYVÄRR! Tradera vet nog mer om henne som säljare än vad dom säger eftersom dom valt att avsluta hennes konto, dom har nog en hög med anmälningar på henne redan, tror du inte det? Annars hade dom ju aldrig avslutat hennes konto.
    Jag hoppas att det löser sig för dig och att du kan få tillbaka pengarna! Det kanske tar ett tag men du borde kunna få tillbaka dom på någotvis. Fy, jag lider med dig!
    Lycka till!!

Idag är det exakt 100 dagar kvar för mig, imorgon är det nere på tvåsiffrigt och det ska jag fira
    Har drömt så hemskt inatt, drömde att jag fick ett SMS av min man där han berättade att han varit otrogen mot mig dom senaste 5 åren, och kom inte hem till oss något mer. Jag grät i sömnen så kudden var alldeles blöt.. Fasiken dessa graviddrömmar tar över mitt liv helt, haha!
  • Ewima

Therre: Fy va tråkigt! Hoppas verkligen att säljaren skickar dig vagnen! Hon kan ju ha blivit avstängd pga obetalda fakturor till Tradera, det behöver inte vara att hon misskött sig som säljare... Uppdatera vad som händer

• amisej

Idag är jag nere på tvåsiffrigt wohooooo om 99 dagar ungefär mer el mindre (mindre hoppas vi) får vi se våran lilla bebis... ohh va ja längtar...
    Hoppas tiden går lika fort dom sista 3 månaderna så som de har gjort hittills... :D

• Therre
    Ja jag kollade ju alla hennes omdömmen osv och hon hade bara 2 negativa av nästan 600 omdömmen och dom handlade om att de tyckte att de var lång leveranstid men alla verkar ha fått sina varor enligt omdömmena iaf, ja jag hoppas verkligen på att vagnen kommer för den var verkligen jätte fin bra pris och den har allt som jag ville ha, nå tyskt märke och jag har ingen aning om var man kan hitta liknanade eller om de här märket finns att få tag på i sverige..:S

så fort jag vet nå mer så får ni höra hur de går, jag är inte den som tror illa om folk så jag hoppas att hon håller de vi avtalat och att hon av nån anledning inte kunnat svara på mina mail bara ska prova ringa henne nästa vecka tänkte jag om jag inte får något svar denna vecka..

Gud så kallt de är här vi har 15 minus, och jag som trodde att våren var på väg att komma hit, ack vad jag misstog mig, men nu får de då inte komma nå mer snö.. var inte skönt att gå ut med hunden idag kändes som om att hela ansiktet blev förstenat hehe men skönt att vara inne nu iaf.

vecka 28+1 idag, tiden går men inte fort, var på kalas på sjukhuset igår och firade min syster som fyllde 18år, och alla som var där tyckte att jag var så stor, fast de tycker inte jag egentligen följer min kurva som jag ska så inge konstigt där inte, min farmor frågade om de verkligen bara är en där inne hehe. många klappar på magen blev de och alla sa ungefär: men oj så hård magen är. och ja min mage är hård hela tiden, de är ingen mjuk mage iaf. sparkar som mest gör den på morgonen när jag ligger och drar mig i sängen och hoppas på att kunna somna om och på kvällarna när jag ska sova så de tar en väldans tid för mig att somna jämt.

Nu har både min dotter och sambo hört hjärtljuden på bäbisen genom att lägga huvudet mot min mage, mysigt önska att man själv kunde göra de så man kunde få höra lite hehe,

Ska på dop i helgen sambons brorson ska döpas och de skulle komma runt 80 pers:S fattar inte, gud så många, och alla ska få plats och fika i lokalen också som inte är den största kan jag ju säga...
    sen nästa vecka så ska jag till barnmorskan på måndag och på onsdag ska vi till fam. rätten och skriva på pappret och faderskap eller vad de nu heter..

Jahapp Alla Hjärtans Dag idag då.. ska ni hitta på något kul? överraska karl med något spec?
  • isolande

Jag och min man ska till BM ikväll och sen blir det middag på väg hem. Funderar på att köpa semlor till honom som överraskning Glad. Tror inte jag kommer få några blommor tyvärr, han är inte så spontant romantisk av sig vid såna här högtider. Han är mer bara helt fantastisk hela tiden!

Härligt med snö, sol och kyla tycker jagSolig

• Therre

jag funderar på att städa iordning här hemma, köpa en ask med gelehjärtat eller choklad hjärtan, ha maten klar tills han kommer hem och göra de lite mysigt till kvällen när dottern har somnat. får se om han kommer ihåg att de är alla hjärtans dag dottern påminde honom iaf flera ggr igår om att de faktiskt alla hjärtans dag idag så vi får väl se hehe..

min syster som fyllde år igår hade gjort ett magnethjärta där de stod jonas (ett målat hjärta) och sen stod de therese under och den skulle jag ge till honom idag sa hon, så där har jag ju iaf en liten present fast från min syster hehe..:D

Härligt med snö när man sitter inne och med lite lagom kyla men nu vill jag har värme och vår, vintern har vart så lång endå tycker jag