• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • talare
    FruganH skrev 2011-02-14 17:30:24 följande:

Sitter fortfarande på jobbet men ska väl försöka dra mig hemåt snart. Min förkylning vägrar släppa, är inne på andra  veckan nu och det har blivit värre under dagen. Svettas och fryser om vartannat, kan inte andas genom näsan för den är helt igentäppt och har ont i huvudet. Sen som vanligt foglossning och problem med ena foten.

Har miljoner grejer att göra och tänker bara på hur mycket tid jag kommer förlora på alla BM-besök, förlossningsförberedande utbildningar och sånt. Därför får jag försöka jobba en massa när jag väl har tid vilket leder till längre arbetsdagar än jag egentligen orkar med.

Försöker tänka på att det "snart" är över och då får jag andas ut lite innan bebisen kommer (kanske). Men det hjälper föga.. Hur gör ni andra för att orka?

jag har också det tungt just nu.. håller på med mitt examensarbete utöver en annan större uppsats. orkar egentligen inte utan skulle bara vilja varva ner men har ju inget val. som du säger det är snart över, det är bara en kort tid kvar, även om jag tvingas hålla på med oppponeringar och skit två veckor efter BF.. Vi grejer det!
  • Miloxan

Har sökt Graviditetspenning fr o m 1/4 bf 2/5..ångrar mig att jag inte sökte från tidigare datum....börjar redan nu bli tufft att jobba....jobbar psykiskt instabila människor som helt plötsligt kan börja sparka och slåss....har inte kännt någon oro förrän nu....är ju inte så smidig och snabb längre, sover urkasst, drömmer sjukt mycket och konstigt. Men det är väl bara att bita ihop......6 veckor kvar att jobba....

• EvaChristina
    Maruid skrev 2011-02-14 18:35:31 följande:
    Jag har helt enkelt bestämt mig för att jag och barnet är det viktigaste.

Under min förra graviditet oroade jag mig jättemycket för mitt jobb då min son var sjuk och jag var hemma. Jag hade dåligt samvete för att jag lastade över på kollegorna och jag hade bara tänkt att ta ut fyra månaders mammaledighet men det blev fem till en början vilket skapade problem och gjorde situationen jobbigt för de andra anställda och skapade osämja på arbetsplatsen. Men efter att min son blev allt sjukare och då vi slutligen förlorade honom insåg jag att absolut INGET JOBB i hela världen är viktigt i jämförelse med ens egen eller andras hälsa.
    Helt rätt och en tankeställare. Kan inte föreställa mig vad du gått igenom, men tack för tänkvärda ord.

Själv har jag nog tappat förmågan att känna stress tror jag. Jag kan inte förmå mig att bry mig så mycket på jobbet längre. Fokuset är någon annanstans. Det jag inte hinner hinner jag inte. Jag ska jobba tre fulla veckor till, sen har jag börjat ta ut en dags semester i veckan fram till påsk då jag inte tänker jobba mer före bf som är den 10 maj.
  • skalbagge

77 dagar kvar till BFGlad

Var his barnmorskan idag.
    SF mått 27 cm
    Hjärtslag 145

Tipp topp med andra ord!!!

• Miloxan
    skalbagge skrev 2011-02-14 19:27:25 följande:
    77 dagar kvar till BFGlad

Var his barnmorskan idag.
    SF mått 27 cm
    Hjärtslag 145

Tipp topp med andra ord!!!
    Samma antal dagar kvar för oss :) SF för 1½ v sedan var 27 cm...ny mätning på torsdag :)
  • Jodi

Usch, håller tummarna att hon har lite moral och skickar dig vagnen!! Fasiken!

Har inte haft världens bästa dag heller, sambon körde in i bilen framför när det slog om till rött (glashalt) idag. Det var absolut ingen kraftig smäll, men man blir ju ändå orolig för den lille därinne...
    Köpte en semla till mig själv sen, som tröst Flört

• Nojnen

Har varit på kontroll hos BM idag. Är i vecka 29 ( 28+3) och har gått upp 2,4kg. SF 30cm, glukosbelastning är inte gjord, men däremot tog jag blodprov 2h efter en stadig frukost och värdet var 5,5 (bra!!). Blodvärdet hade stigit från 107 till 115 (tar dubbla järntabletter). Blodtrycket 95/55. När vi lyssnade på bebisens hjärtljud så fick bebben in 3 rejäla sparkar rakt på dopplern. Som jag skrattade... Hjärtljuden låg på 136. Allt var bra. Kanoooon!

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • tove83

fick idag besked från försäkringskassan,beviljad havandeskapspenning from den 18 mars;)) Bf 20/5

äntligen börjar det bli lite mera liv i magen,så även sambon får känna;)

• jakeline
    Här är det bara bra. Är glad att jag har ett jobb där jag inte behöver stressa något värst. När jag går hem så är arbetsdagen slut helt enkelt. Visst, jobbet i sig är inte världens roligaste, men det duger för nu. 

Var hos BM idag. Allt såg bra ut! Bönan blev lite upprörd när vi skulle lyssna på hjärtat och sparkade och hetsade upp sig så hjärtat pickade allt fortare... :P Men sen lugnade den ner sig och den stannade på 139 slag.  

Sammanfattning: 
    Vikt: +2,2 kg (sen inskrivning)
    SF-mått: 25
    HB: 122
    Socker: 6,1
    Blodtryck: 114/63
    Hjärtslag. 139

efter detta gick jag till frissan och klippte av mig barret... :P bildbevis finns i bloggen nedan. :P  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Jodi
    tove83 skrev 2011-02-14 20:38:13 följande:
    fick idag besked från försäkringskassan,beviljad havandeskapspenning from den 18 mars;)) Bf 20/5

äntligen börjar det bli lite mera liv i magen,så även sambon får känna;)
    Grattis!