• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruMadde4barnTätt

Therre
    vad tråkigt med vagnen, hoppas det löser sig!

Lina Sofie
    vad hände med din son? vad blev han sjuk av?

ha en bra alla hjärtans dag!

vi har målat väggarna här idag med blått och det gick bra!

• isolande

Besök hos BM igår (v 27) med sf mått på 26, hjärtslag på 142. Alla värden tiptop, känns så himla skönt att veta!

• Kottemor

Idag är jag nere på tvåsiffrigt! Tjohoooooo!! 99 dagar kvar till BF

Lina Sofie: Du har helt rätt, det finns inget jobb i världen som är viktigare än sin familj och dess hälsa. Jag beklagar att du miste din son, fruktansvärt tragiskt!

Vad roligt med alla som har varit hos sin BM på kontroller och fått OK Tänk det börjar verkligen närma sig för oss nu, *pirrar till i magen*

Det jobbigaste för mig är faktiskt att veta att jag fött mina andra barn förtidigt och just att inte veta om det blir så denna gången också. Känns som jag inte vågar planera något fram i tiden och vet inte ens om jag ska våga mig på att börja jobba i april efter min operation? Funderar på att lösa det med semester och FL-ledigt för yngsta sonen tills bebisen kommer. Ja, jag får fundera ett tag till, chefen har sagt att jag får göra som jag vill, kommer jag tillbaka är jag välkommen, men stannar jag hemma så får jag ha en härlig ledighet, underbar chef kan jag säga

Blåser det i övriga Sverige? Här nere i Skåne där jag bor har det blåst något så fruktansvärt sedan igår, och med ett par minusgrader på det så känns det fruktansvärt kallt. Eldar i kaminen, men tycker ändå att jag inte får upp värmen här... *brr* 

• Maryveken

Ligger fortfarande kvar på sjukhuset men bebis mår bra i magen. Alla läkare som varit här och klämt har gott konstaterat att det är en stark liten kille vi har där inne, en riktigt Vilde :) Känns rätt skönt att höra att han är stark och stor för sin vecka :) Lite oroande att värkarna inte avstannat helt men vi tar en dag i taget! :) Igår funderade de om de skulle sätta in droppet igen men än så länge är jag utan, yeeii! :)

• Maruid
    werkestam skrev 2011-02-15 09:38:19 följande:
    Ligger fortfarande kvar på sjukhuset men bebis mår bra i magen. Alla läkare som varit här och klämt har gott konstaterat att det är en stark liten kille vi har där inne, en riktigt Vilde :) Känns rätt skönt att höra att han är stark och stor för sin vecka :) Lite oroande att värkarna inte avstannat helt men vi tar en dag i taget! :) Igår funderade de om de skulle sätta in droppet igen men än så länge är jag utan, yeeii! :)
    Strunt samma var tråden hamnade för vi är nog alla glad av att höra är ni mår bra fortfarande, att bebis är stark och i magen och att ni är väl omhändertagna. Jag kan tänka mig att det är drygt att ligga på sjukhus men ofta blir ju allting mer uthärdligt då man tänker på liten där inne som ska få det bästa av det bästa.

Jag hoppas innerligt att ni får må fortsatt fint och slippa dropp. Och gör som säkert alla säger åt dig, vila ; )
  • Angi07

V.28 +2 idag, var också hos bm igår, jag har lågt blodtryck bara, jag känner mig svimfärdig ibland.
    Vi köpte en ny vagn på Babyproffsen, Emmaljunga city cross, för 3999, det var en modell från förra året , Så vi behöver inte köpa mera saker, har mycket saker kvar från mina barn ( vi har 4 barn).

• Maruid

FruMadde4barnTätt skrev 2011-02-14 22:01:52 följande:

Lina Sofie
    vad hände med din son? vad blev han sjuk av?
    Han föddes utan vår vetskap med gallvägsatresi och sjukvården upptäckte det först när han var sex veckor. Atresi är en missbildning, i hans fall på gallgångarna som leder bort frätande gallvätska från levern.

Jättesvårt sjukdom att upptäcka, 15 barn föds med det om året i Sverige, och det behandlas med medicin men framförallt med operation och ofta förr eller senare en levertransplantation.

Vår hjälte opererades när han var 2,5 månad och skulle transplanterats i början av juli. Men två veckor innan, då vi precis fått veta att hans mormor kunde donera en bit lever till honom, orkade han inte mer och han spenderade sina sista fyra dagar medvetslös i en ecmo-maskin innan doktorerna valde att stänga av den livsuppehållande utrustningen. Han dog knappt sju månader gammal.

Eftersom både jag och pappan är troende har vi trots allt hanterat det ganska bra. Vi tror båda att han kom oss som en av de bästa gåvor man kan få och tiden vi fick tillsammans lärde oss mycket och utvecklade oss som människor. Jag har bland annat lärt mig att ta vara på tiden som man får tillsammans och inte oroa mig för saker som helt enkelt har en totalt sekundär betydelse.

• Lovelyness
    Maruid skrev 2011-02-15 10:18:46 följande:
    Han föddes utan vår vetskap med gallvägsatresi och sjukvården upptäckte det först när han var sex veckor. Atresi är en missbildning, i hans fall på gallgångarna som leder bort frätande gallvätska från levern.

Jättesvårt sjukdom att upptäcka, 15 barn föds med det om året i Sverige, och det behandlas med medicin men framförallt med operation och ofta förr eller senare en levertransplantation.

Vår hjälte opererades när han var 2,5 månad och skulle transplanterats i början av juli. Men två veckor innan, då vi precis fått veta att hans mormor kunde donera en bit lever till honom, orkade han inte mer och han spenderade sina sista fyra dagar medvetslös i en ecmo-maskin innan doktorerna valde att stänga av den livsuppehållande utrustningen. Han dog knappt sju månader gammal.

Eftersom både jag och pappan är troende har vi trots allt hanterat det ganska bra. Vi tror båda att han kom oss som en av de bästa gåvor man kan få och tiden vi fick tillsammans lärde oss mycket och utvecklade oss som människor. Jag har bland annat lärt mig att ta vara på tiden som man får tillsammans och inte oroa mig för saker som helt enkelt har en totalt sekundär betydelse.
    Jag vill bara säga att jag verkligen beklagar, blev tårögd av att läsa det du skrev. Han är är bland det sötaste jag sett {#emotions_dlg.flower}