• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jean

Kommer nog att beratta for min mamma nasta gang jag pratar med henne. Kanns nastan som jag undviker folk for att de ar sa svart att inte beratta... =) Tva av vara gemensamma vanner vantar barn vilket var skit jobbigt eftersom jag vet att vi forsokt langre men nu vill man ska klart beratta.

Men alla andra forutom min mamma da kanske kommer vi vanta till vecka 12 med, Men beratta for min mans mamma innan vanner annars blir de nog sura miner. Min mans syster berattade for alla pa en gang nar hon blev gravid och fick missfall, sen nasta gang nar hon blev gravid berattade hon de for deras mamam i fortoende som ringde oss pa en gang.... Ni forstar vad jag menar... =/

• down under

Jag har inte berättat för någon i min familj än..
    Jag vill ju bara skrika ut det till allt och alla men känner att det är lika bra att vänta.
    Min pojkväns föräldrar vet om det  men jag tror att dom kommer att hålla tyst.
    Jag är orolig över vad alla i min familj kommer att tycka och säga..
    Jag vet att jag är vuxen och gör vad jag vill men jag orkar inte höra på deras jidder om att det är för tidigt..
    Jag har inte varit ihop med min pojkvän så länge, vi träffades för några månader sen.
    Allt känns jättebra och han älskar min son som sin egen, vi ska flytta ihop om 2 månader och ska förlova oss i Oktober.. vi hade inte räknat med att jag skulle blii gravid efter en månad men nu blev det så och vi båda är otroligt glada över det.. men som sagt, allt har hänt väldigt fort så jag kan tänka mig hur det kommer att låta när dom får reda på att jag är gravid oxå..
    Men vet man att det är rätt så är det ju bara att satsa! Man blir ju inte direkt yngre!
    Nu hoppas jag bara att allt går bra och att den lille får stanna kvar tills i Maj.

• TeamX

Jag har tyvärr ingen familj alls att berätta för
    Men vänner har jag såklart, men jag tänkte vänta några veckor med att berätta för dem....
    min kollega på jobbet vet dock.

• FruganH
    down under skrev 2010-09-11 12:34:16 följande:
    Jag har inte berättat för någon i min familj än..
    Jag vill ju bara skrika ut det till allt och alla men känner att det är lika bra att vänta.
    Min pojkväns föräldrar vet om det  men jag tror att dom kommer att hålla tyst.
    Jag är orolig över vad alla i min familj kommer att tycka och säga..
    Jag vet att jag är vuxen och gör vad jag vill men jag orkar inte höra på deras jidder om att det är för tidigt..
    Jag har inte varit ihop med min pojkvän så länge, vi träffades för några månader sen.
    Allt känns jättebra och han älskar min son som sin egen, vi ska flytta ihop om 2 månader och ska förlova oss i Oktober.. vi hade inte räknat med att jag skulle blii gravid efter en månad men nu blev det så och vi båda är otroligt glada över det.. men som sagt, allt har hänt väldigt fort så jag kan tänka mig hur det kommer att låta när dom får reda på att jag är gravid oxå..
    Men vet man att det är rätt så är det ju bara att satsa! Man blir ju inte direkt yngre!
    Nu hoppas jag bara att allt går bra och att den lille får stanna kvar tills i Maj.
    Jag är också orolig över vilka reaktioner vi kommer att få.. Men jag hoppas såklart att de blir glada för vår skull. Samtidigt så VET jag att om de inte blir glada, så kommer jag att få höra det!
    Usch, nej. Känns faktiskt inte riktigt som att jag ser fram emot att  berätta för alla....
    Men vi skaffar inte barn för någon annans skull, utan för vår! Vi är jätteglada för det här och vill verkligen ha barn!
  • jakeline

Beklagar svea maria!

Vi har berättat för våra mammor. Det var inte riktigt meningen, men jag råkade försäga mig lite... De andra drack vin när mamma var här igår och inte jag, jag mumlade något om att vi skulle köpt alkoholfritt till mig. Sen tog det inte lång stund innan mamma undrade varför jag inte drack vin, så där lite pilimariskt.... Det ante mig sa hon när jag sa att jag var gravid. Så då fick maken berätt för svärmor med, måste ju vara jämt liksom. Tungan ute

Annars är det en handfull vänner som vet. Blä mår illa mest hela tiden nu tycker jag... Brösten ömmar och spänner och har blivit synligt större...

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • frau M

jag har redan fått "ankgången" upptäckte jag idag... hmm

Men det kanske är för att jag har ont av foglossningen. Redan! Gråter  Är i v6.

Tycker själv att magen börjat puta lite. Kan inte ha mina vanliga jeans iaf. Kunde det för bara några dagar sedan, men igår gick det inte. Kunde inte sitta =) Så nu får jag väl köra med tajts ett tag =)

• TeamX

Hej på er....

Nu vill jag ha tips!!

Jag går omkring och mår ständigt lite småilla mest hela tiden. Det knasiga är att jag SAMTIDIGT är hungrig.
    Jag har märkt att om jag hela tiden äter något smått så mår jag bättre...men jösses, jag kommer ju att bli en flodhäst då!

Nån som har tips på vad man kan småäta på jobbet, som är nyttigt?

Det känns som om jag redan gått upp fem kilo, ha,ha...

Jag hoppas verkligen jag mår bättre på måndag då jag ska jobba, de senaste dagarna har jag mått pest och varit sååååå TRÖTT!!!

*sover, äter, sover, äter, sover, äter* 

• Therre
    TeamX skrev 2010-09-11 17:05:29 följande:
    Hej på er....

Nu vill jag ha tips!!

Jag går omkring och mår ständigt lite småilla mest hela tiden. Det knasiga är att jag SAMTIDIGT är hungrig.
    Jag har märkt att om jag hela tiden äter något smått så mår jag bättre...men jösses, jag kommer ju att bli en flodhäst då!

Jag hoppas verkligen jag mår bättre på måndag då jag ska jobba, de senaste dagarna har jag mått pest och varit sååååå TRÖTT!!!

Jag känner likadant, jag kör på frukt jätte bra och nyttigt, känner mig piggare och blir inte alls lika grinig/lätt retlig, samma sak på morgonen innan jag går upp ur sängen så har jag en frukt på nattduksbordet som jag trycker i mig, sen är de väl bara att röra lite på sig ta små promenader osv, Men frukt är iaf något som jag tycker är toppen... Jag har ju dessutom turen att jobba på ett ställe med en stor salladsbar så emellanåt knycker jag lite där i från nån gurka, annanas ring, mozzarellaboll eller nå liknande, bara något litet ibland när man känner sig hungrig och sugen på nått. men frukt är något som jag rekomenderar stort:D:D

Prova de och hoppas på att de fungerar lika bra för dig som för mig, dricka vatten eller juice är ju också bra för att stilla hungern lite...

Lycka till
  • jakeline
    TeamX skrev 2010-09-11 17:05:29 följande:
    Hej på er....

Nu vill jag ha tips!!

jag kör på frukt och riskakor. Funkar bra. Grönsaksstavar är också en bra idé.
    Therre skrev 2010-09-11 17:21:09 följande:
    Jag känner likadant, jag kör på frukt jätte bra och nyttigt, känner mig piggare och blir inte alls lika grinig/lätt retlig, samma sak på morgonen innan jag går upp ur sängen så har jag en frukt på nattduksbordet som jag trycker i mig, sen är de väl bara att röra lite på sig ta små promenader osv, Men frukt är iaf något som jag tycker är toppen... Jag har ju dessutom turen att jobba på ett ställe med en stor salladsbar så emellanåt knycker jag lite där i från nån gurka, annanas ring, mozzarellaboll eller nå liknande, bara något litet ibland när man känner sig hungrig och sugen på nått. men frukt är något som jag rekomenderar stort:D:D

Prova de och hoppas på att de fungerar lika bra för dig som för mig, dricka vatten eller juice är ju också bra för att stilla hungern lite...

Lycka till
    Skönt att jobba på ett sådant ställe när man behöver småäta! :P Jag är glad att vi har en fruktkorg på jobbet...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • Fröken Löken

Svea Maria! Beklagar verkligen! styrkekramar till dig!

Det där med rökandet, slutade oxå och fick med höra att det MÅSTE ju bero på något, MAN KAN TYDLIGEN INTE SLUTA FÖR ATT MAN VILL!!!!!!! De tjatar och tjatar och tjatar om att man ska sluta osv men när man väl gör det SÅ DUGER DET INTE känns det som!!!!!!

Jag har några kompisar som röker och de har jag tänkt berätta för nästa gång vi ses, mest för att jag inte pallar låtsas... för de kommer ju att reagera på att jag inte röker! Har dock träffat några icke-rökande kompisar på sistone som inte alls har ifrågasatt eller kommenterat att jag inte rökt, vilket i sig är bra eftersom vi vill vänta med att berätta!!!

Vi har också tänkt ge mina föräldrar en tårta med texten "grattis mormor och morfar"... sen vet jag inte om jag ska slå in en napp i varsitt paket till mina systrar, bebben måste ju ha en reserv på varje ställe!! Kaske skriva ett kort, "grattis moster"!?

Idag känner jag mig BAKFULL!!! Helt sansläst trött, yr och lite smått illamående... har ont i kroppen med :(
    nu har jag iaf fått lite mat i mig så det känns lite bättre!

Tänkte jag skulle kika lite på mamma-kläder på nätet, nån som har en bra sida med snygga billiga kläder? Ni som har varit gravida innan, vart rekommenderar ni att köpa kläder?

Köpte förresten en såndär Bola - gravidsmycke häromdan! Får väl hem det i veckan, ska bli spännande å se om det funkar!!

Oj det blev ju en hel roman detta, bara skönt att få alla funderingar ur sig!!

Fortsatt trevlig helg på er alla!!

Svar på tråden BF maj 2011