• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • ljusgläntan3030
    Jean skrev 2010-09-11 08:35:39 följande:
    Fraga till er alla tjejer! Hur manga av er har inte berattat for era mammor???

Har san nara kontakt med min mamma och de kanns sa jobbigt att inte ha berattat annu. Har fem veckor kvar tills mitt nasta ultraljud i v12 da vi har tankt beratta for alla.
    Tyvarr kan vi inte beratta for min mans mamma for hon kommer ringa runt och beratta for alla aven om vi ber henne att inte gora de. Min mans pappa vet pga att han ar lakare och rekomenderarde forlossningslakare till oss. Litar pa honom! Men jag vill ju sa garna beratta for min mamma... Aven om de blir MF sa kanns de som att jag kommer beratta... Kluven.
    jag har också nära kontakt med min mamma så jag kunde inte hålla det ifrån henne.. men jag litar på att hon inte säger det till någon.. men vad svårt om du känner att hon kanske kommer sprida det.. men jag har tyckt att det varit skönt att ha någon mer att prata o graviditeten med! vi har också tänkt berätta för alla runt v 12.
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

En av mina bästa vänner är höggravid... ååhh hur ska jag kunna hålla mig i 5 veckor till innan jag kan berätta!!

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • lillchippen

jag är i vecka 5 och har bara berättat för några kompisar. jag kommer berätta för mamma tidigast vecka 10. som det känns nu iaf. Jag har berättat för några kompisar bara!

• Therre
    Jean skrev 2010-09-11 08:35:39 följande:
    Fraga till er alla tjejer! Hur manga av er har inte berattat for era mammor???

Har san nara kontakt med min mamma och de kanns sa jobbigt att inte ha berattat annu. Har fem veckor kvar tills mitt nasta ultraljud i v12 da vi har tankt beratta for alla.
    Tyvarr kan vi inte beratta for min mans mamma for hon kommer ringa runt och beratta for alla aven om vi ber henne att inte gora de. Min mans pappa vet pga att han ar lakare och rekomenderarde forlossningslakare till oss. Litar pa honom! Men jag vill ju sa garna beratta for min mamma... Aven om de blir MF sa kanns de som att jag kommer beratta... Kluven.
    Jag har inte berättat för min mamma än men hon frågade här om dagen och då sa jag nej, men de har sagt flera ggr att de ser ut som om att jag är gravid fasta att jag inte har vart de, och jag är inte den som är rund om magen vanligtvis heller, kanske börjar synas redan men de vill jag inte, vi hade ju planer att berätta efter vårat ul men de är en bra bit kvar tills dess blir ju inte förän i v 17 samma vecka som jag fyller år.. Jag brukar prata väldigt mycket med mamma och de är skit svårt att undanhålla detta, de som är mest jobbigt de är nog sambons föräldrar för att vi vet att de kommer bli så otroligt glada så man bara längtar efter att berätta för dem och se hur de reagerar..

"Jean" om jag var du så skulle jag berätta för dem som jag kända att jag kunde lite på och att de inte skulle sprida de vidare och sist berätta för din mans mamma, men att tänka på är väl isf att inte berätta för de andra allt för lång tid innan ni berättar för hans mamma för då kan de nog bli tjurerier skulle jag misstänka och hon skulle nog undra varför alla fick veta före henne..

Om du verkligen vill berätta för din mamma så gör de, kan vara väldigt skönt att ens mamma vet om de framförallt om man ev är orolig för MF...

Börjar må lite galet nu så nu är de nog dags för frukost känner jag annars kommer jag verkligen inte klara av att jobba idag:S som tur är så slutar jag redan kl 15 idag...
  • TeamX

Jag tog mig friheten att sortera lite i listan så att alla hamnar i rätt datumordning

{#emotions_dlg.flower} Majbebis 2011 Solig

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen Nojnen - Bf 5 maj, 1.a barnet therojasfamily - Bf 5 maj, 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet annaj84 Bf 7 maj 1:a barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Barbabelle - BF 9 maj, första barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet. Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet Kevin Molly - Bf 20 maj, 4:e barnet
  • Jodi

Jag ska försöka vänta med att berätta för mamma och resten av familjen. Mest för att hon ska slippa besvikelsen om det inte blir något.  Min syster är 75:a och har inte barn, jag hoppas hon inte blir besviken att jag hann "före" henne....fast det tror jag inte.

• Anna8505

Vi ska vänta med att berätt i nån manad eller månader till om det går..är i v 4+5 nu...ifall nått inte går som det ska. Men längtar efter att få säga det!!! Särskilt till mina systrar!

• tove83

jag vill oxå gärna säga till min mamma,det är bara 1 person som vet om som står mig nära på jobbet som vet...ska prata mera med min sambo när han kommer hem,vilka han tycker vi ska berätta det för och när??
    känner oxå att skulle vi berätta för hans mamma så vet alla sen...är ju bara i V6 nu så det blir till att vänta några veckor minst!men det är jobbigt,slutade röka precis innan jag fick veta att jag var gravid,och svaren man får är roliga..varför då?? är du gravid eller?? inte typ att va duktig du är!!
    Min syster var hos mig igår och hon röker,hennes fråga var varför?fick du bara för dig det eller??
    folk är roliga?

Svar på tråden BF maj 2011