• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Misswiren

Gokväll alla.

Nu e det j gen tvekan på att mitt illamående börjat så smått. Klökningar på morgonen, öppnar kylen, klöks, tänker på fel saker, klöks. Galet. Parfym som jag annars gillar, luktar för skarpt nu.
    Mannen föreslog pizza. Min favopizza med beasås, men nejfytusan. Mådde illa bara jag tänkte på de. Så jäkla tråkigt det är att må illa.
    Och värre blir det för min del av erfarenheter där jag blev inlagd för dropp och dylikt av uttorkning. Kräker upp allt, inkl vatten.

Puh.

Hoppas bara detta inte är nåt jag har förgäves. Ska tillbax till KK på tis för att se om dom ser ett foster.

Önskar och ber!

En sak e säker...änsålänge har godisbegäret inte försvinnit, bara chipsen :-P

• ljusgläntan3030

Tråkigt för er alla som fått så mycket illamående.. jag har hittills bara haft det en dag.. har mest ömma bröst o är trött..

jag tycker att jag kännt ilningar/stick på vänster sida så jag har ju förstått att ägget måste fäst där nånstans men sedan en tid har jag även känt ilningar och stick på höger också!?

Hur känner ni?? känner ni på en eller båda sidor??

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • Vix

Tips för illamående:
    Seaband, åksjukeband ifrån apoteket. Funkade för mig vid båda mina grav. men nu mår jag inte illa
    Ingefära: Tugga på en liten bit.
    Frukt: Som någon sa så kan frukt funka väldigt bra.
    Åksjuketabletter: Om illamåedet är riktigt illa så kan åksjuketabletter funka, men prata med bm först.

Billiga mammakläder:
    Ta en titt på
    www.tradera.se
    www.blocket.se
    Barnklädloppisar. Brukar finnas mycket fint där

ljusgläntan3030 skrev 2010-09-11 20:31:06 följande:
    Tråkigt för er alla som fått så mycket illamående.. jag har hittills bara haft det en dag.. har mest ömma bröst o är trött..

jag tycker att jag kännt ilningar/stick på vänster sida så jag har ju förstått att ägget måste fäst där nånstans men sedan en tid har jag även känt ilningar och stick på höger också!?

Hur känner ni?? känner ni på en eller båda sidor??

Jag känner lite stickningar på lite olika ställen. Dock inte mycket alls. När jag väntade andra sonen kom jag ihåg att då gjorde det ont på ett och samma ställe på höger sida. Gjorde så ont en natt att jag dagen därpå ringde till Kvinnokliniken och fick göra ett VUL, jag var orolig för ett utomkved. Men allt såg bara bra. Hade bara rejäl växtvärk

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • emeliemarietherese

Jag plussade idag :)
    Har tidigare en son som är född nov-08. Vi har väl varit sugna på ett syskon nu ett tag men började inte köra oskyddat förrän förra månaden..så det tog sig på första försöket :D

Har lite oregelbunden mens..men tror jag har BF runt den 20e maj.

Har växtvärk i livmodern, så ömma bröst att jag knappt kan röra dem, känslig för lukter och känslig i allmänhet :P
    Ett svagt illamående som kommer lite då och då.
    Jag kände när ägget fäste (gjorde det med sonen med) så vär 99% säker på att jag skulle plussa nu och jajjemän :D

• Anna8505

Stackars er illamående! Peppar peppar så mår jag inte illa alls, men det kanske kommer är bara i slutet på v 5 än så länge.. Har dock super ömma bröst sova på mage är ingen hitt. Och trött är väl bara förnamnet trodde först det beroddo på förkylning men sen så plussade jag i torsdags så då fick jag en bättre anledning..Glad

Molvärker och sticker i magen..kan även hugga till om jag reser mig snabbt och så..dock på båda sidor, verkar vara många som bara känner av ena.. nån som vet varför??

• emeliemarietherese
    Anna8505 skrev 2010-09-11 21:58:29 följande:
    Stackars er illamående! Peppar peppar så mår jag inte illa alls, men det kanske kommer är bara i slutet på v 5 än så länge.. Har dock super ömma bröst sova på mage är ingen hitt. Och trött är väl bara förnamnet trodde först det beroddo på förkylning men sen så plussade jag i torsdags så då fick jag en bättre anledning..Glad

Molvärker och sticker i magen..kan även hugga till om jag reser mig snabbt och så..dock på båda sidor, verkar vara många som bara känner av ena.. nån som vet varför??
    Det är den sida där ägget fäste som man brukar känna mest på :) Även om man känner på båda så brukar det vara en som "drar" lite mer än den andra.
  • jakeline
    Anna8505 skrev 2010-09-11 21:58:29 följande:

Det kan även vara ligamenten i livmodern som reser sig lite. Blir lätt så när man reser sig upp för snabbt.

jag har haft molvärk nu på eftermiddagen. Lite väl mycket för min smak, men nu verkar det ha gått över...

Ang. mammakläder så köpte jag bara två byxor och en riktig mammatröja förra gången. Modet är ju så snällt just nu så man kan köpa vanliga tröjor. Har mina brallor kvar, men ska nog investera i några nya. Tycker det var synd att Lindex slutade med sina mammakläder..
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 100513♥*~
  • Jean
    Therre skrev 2010-09-11 17:21:09 följande:
    Jag känner likadant, jag kör på frukt jätte bra och nyttigt, känner mig piggare och blir inte alls lika grinig/lätt retlig, samma sak på morgonen innan jag går upp ur sängen så har jag en frukt på nattduksbordet som jag trycker i mig, sen är de väl bara att röra lite på sig ta små promenader osv, Men frukt är iaf något som jag tycker är toppen... Jag har ju dessutom turen att jobba på ett ställe med en stor salladsbar så emellanåt knycker jag lite där i från nån gurka, annanas ring, mozzarellaboll eller nå liknande, bara något litet ibland när man känner sig hungrig och sugen på nått. men frukt är något som jag rekomenderar stort:D:D

Prova de och hoppas på att de fungerar lika bra för dig som för mig, dricka vatten eller juice är ju också bra för att stilla hungern lite...

Lycka till
    Mozzarellabollar de far man val inte ata???? De ar ju opastoriserat?????

Har haft min forsta symptom fria dag. Fasiken va laskigt de kanns man blir ju lite orolig. Har haft en san stressig och riktigt irriterande dag pa jobbet idag sa nu kanner jag mig radd for att de gatt snett dar inne. Ar de farligt att stressa och vara irriterad???? =/ =)
  • Misswiren

Godmorgon alla.

Sitter på jobb nu, bläää. Riktigt skärande i skälen att gå upp ur sängen när mannen ligger kvar så varm och gosig. *suck*

Klöks massor och ja, tog en kall apelsindjucie, och hoppas de hjälper en del.

Satt och funderade på om man inte skulle inskaffa en sådan "Bola". Ett jättefint och mysigt halsband i mitt tycke, även om de kanske inte funkar som vissa hävdar.

Ngn annan som ska eller redan köpt en?

• Therre
    Jean skrev 2010-09-12 08:04:34 följande:
    Mozzarellabollar de far man val inte ata???? De ar ju opastoriserat?????

Har haft min forsta symptom fria dag. Fasiken va laskigt de kanns man blir ju lite orolig. Har haft en san stressig och riktigt irriterande dag pa jobbet idag sa nu kanner jag mig radd for att de gatt snett dar inne. Ar de farligt att stressa och vara irriterad???? =/ =)
    Jodå de får man äta, enligt de källor som jag har kollat upp både på internett och i böcker.. så de ska nog inte vara några problem, man får väl kolla lite extra på förpackningen om man är osäker bara...

ang stress, så har jag ett ganska stressigt jobb jobbar på en lunchrestaurang och de är spring hit och spring dit, och man stressar på, men jag försöker ta de lugnare och inte stressa så mycket efter som att i samband med att man stressar så ökar pulsen och när din puls ökar ökar även fostrets puls vilket i långa loppet kanske inte är så bra, så de gäller nog att man sätter sig emellan åt och pustar ut och lugnar ner sig lite och försöker att minsak på tempot lite och då ska de nog inte vara några problem..:D
Svar på tråden BF maj 2011