• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jean
    Therre skrev 2010-09-12 10:06:25 följande:
    Jodå de får man äta, enligt de källor som jag har kollat upp både på internett och i böcker.. så de ska nog inte vara några problem, man får väl kolla lite extra på förpackningen om man är osäker bara...

ang stress, så har jag ett ganska stressigt jobb jobbar på en lunchrestaurang och de är spring hit och spring dit, och man stressar på, men jag försöker ta de lugnare och inte stressa så mycket efter som att i samband med att man stressar så ökar pulsen och när din puls ökar ökar även fostrets puls vilket i långa loppet kanske inte är så bra, så de gäller nog att man sätter sig emellan åt och pustar ut och lugnar ner sig lite och försöker att minsak på tempot lite och då ska de nog inte vara några problem..:D
    Da maste jag kolla up mozzarellan for jag ALSKAR de!!! =)

Tack for infon om att barnets puls ocksa okar. Ska nog ta och varva ner lite mer pa jobbet! Ar kanske lite val nojjig men "better safe than sorry"...... Vecka 12 kom!!!!
  • Lovelyness

Hoppas gärna in här. Plussade för en vecka sen och verkar ha BF runt den 11 maj :)

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen Nojnen - Bf 5 maj, 1.a barnet therojasfamily - Bf 5 maj, 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet annaj84 Bf 7 maj 1:a barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Barbabelle - BF 9 maj, första barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ladylovelylocks - BF 11 maj, 1:a barnet Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet. Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet Kevin Molly - Bf 20 maj, 4:e barnet
  • sylmam

Appropå att berätta!
    Den första jag ringde när jag plussade - förrutom min sambo, var min mamma! Även om det nu skulle bli missfall så är det ändå min mamma och vi har så himla nära kontakt. Vi kan dela glädje och sorg. Så är det ju bara.

Svärföräldrarna vet också. och 1till.
    Hände det något (peppar peppar) så har man fler som stöttar oss och det är ju bra.

• TheLove
    Fröken Löken skrev 2010-09-11 19:47:29 följande:
    Svea Maria! Beklagar verkligen! styrkekramar till dig!

Det där med rökandet, slutade oxå och fick med höra att det MÅSTE ju bero på något, MAN KAN TYDLIGEN INTE SLUTA FÖR ATT MAN VILL!!!!!!! De tjatar och tjatar och tjatar om att man ska sluta osv men när man väl gör det SÅ DUGER DET INTE känns det som!!!!!!

Jag har några kompisar som röker och de har jag tänkt berätta för nästa gång vi ses, mest för att jag inte pallar låtsas... för de kommer ju att reagera på att jag inte röker! Har dock träffat några icke-rökande kompisar på sistone som inte alls har ifrågasatt eller kommenterat att jag inte rökt, vilket i sig är bra eftersom vi vill vänta med att berätta!!!

Vi har också tänkt ge mina föräldrar en tårta med texten "grattis mormor och morfar"... sen vet jag inte om jag ska slå in en napp i varsitt paket till mina systrar, bebben måste ju ha en reserv på varje ställe!! Kaske skriva ett kort, "grattis moster"!?

Idag känner jag mig BAKFULL!!! Helt sansläst trött, yr och lite smått illamående... har ont i kroppen med :(
    nu har jag iaf fått lite mat i mig så det känns lite bättre!

Tänkte jag skulle kika lite på mamma-kläder på nätet, nån som har en bra sida med snygga billiga kläder? Ni som har varit gravida innan, vart rekommenderar ni att köpa kläder?

Köpte förresten en såndär Bola - gravidsmycke häromdan! Får väl hem det i veckan, ska bli spännande å se om det funkar!!

Oj det blev ju en hel roman detta, bara skönt att få alla funderingar ur sig!!

Fortsatt trevlig helg på er alla!!

Jag planerar att handla från Nelly.com. Det var både billigtr och mycket snyggt! Har sett en av tröjorna i en butik här i stan som kostar dubbelt i butik mot priset på nelly. Ska också köpa bola, såg för 169:- på babyproffsen när jag var där och bytte en åkpåse åt svägerskan! Vi har berättat för våra syskon och föräldrar redan... I och med att vi försökt ett år vet ju alla det, och alla blev såklart glada :)

Misswiren skrev 2010-09-11 20:06:43 följande:
    Gokväll alla.

Nu e det j gen tvekan på att mitt illamående börjat så smått. Klökningar på morgonen, öppnar kylen, klöks, tänker på fel saker, klöks. Galet. Parfym som jag annars gillar, luktar för skarpt nu.
    Mannen föreslog pizza. Min favopizza med beasås, men nejfytusan. Mådde illa bara jag tänkte på de. Så jäkla tråkigt det är att må illa.
    Och värre blir det för min del av erfarenheter där jag blev inlagd för dropp och dylikt av uttorkning. Kräker upp allt, inkl vatten.

Puh.

Hoppas bara detta inte är nåt jag har förgäves. Ska tillbax till KK på tis för att se om dom ser ett foster.

Önskar och ber!

En sak e säker...änsålänge har godisbegäret inte försvinnit, bara chipsen :-P
    Var du tvungen att skriva chips? Ni vill ju jag ha chips varvat med choklad :P

Jag klöks också jätte lätt.,.. gjorde en romsås igår till laxen. gör på samma sätt som alltid och tror du inte jag nästan spydde upp det? Blev ingen sås för min del :P

Snart kommer maken hem med hamburgare från sibylla!! Det kommer jag inte klökas av hoppas jag :)

• Jodi

Håller tummarna för dig misswiren!  Uttrycket "klöks" har jag aldrig hört förr!! Skrattande Antar att det betyder att kräkas? Eller kväljas?

Jag och sambon ska på visning och spana in ett jättefint hus idag, ska bli spännande! Det är ett riktigt drömhus (dock med renoveringsbehov), men jag misstänker att det kommer att bli för dyrt för oss tyvärr...

Nån annan som planerar flytt innan maj?

• emeliemarietherese
    La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen Nojnen - Bf 5 maj, 1.a barnet therojasfamily - Bf 5 maj, 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet annaj84 Bf 7 maj 1:a barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Barbabelle - BF 9 maj, första barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ladylovelylocks - BF 11 maj, 1:a barnet Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet. Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet Kevin Molly - Bf 20 maj, 4:e barnet emeliemarietherese - Bf 20 maj, 2:a barnet
  • jakeline
    Jodi skrev 2010-09-12 12:24:58 följande:
    Håller tummarna för dig misswiren!  Uttrycket "klöks" har jag aldrig hört förr!! Skrattande Antar att det betyder att kräkas? Eller kväljas?

Jag och sambon ska på visning och spana in ett jättefint hus idag, ska bli spännande! Det är ett riktigt drömhus (dock med renoveringsbehov), men jag misstänker att det kommer att bli för dyrt för oss tyvärr...

Nån annan som planerar flytt innan maj?
    jag tror att klökas betyder kväljas... Något dialektalt misstänker jag.. :P

Vart kommer ni alla ifrån förresten? Vi bor utanför Stockholm.

Ingen flytt här, vi flyttade förra sommaren till en trea, så nästa gång blir det till radhus eller dylikt, men det lär dröja ett par år till. Vi har precis köpt bil dessutom...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 100513♥*~
  • TheLove

Jag hade inte heller hört klöks för ett par år sedan men när jag fick barn började jag höra det uttrycket från alla håll och kanter, det betyder kväljas. Det låter ju typ klöks när man får en kväljning :P

jag bor i mjölby

• TheLove

Jag hade inte heller hört klöks för ett par år sedan men när jag fick barn började jag höra det uttrycket från alla håll och kanter, det betyder kväljas. Det låter ju typ klöks när man får en kväljning :P

jag bor i mjölby

• emeliemarietherese

Vi bor i Uppsala, i en trea. Vår dröm är att bygga eget, så vi har sagt att vi bor kvar här och sparar pengar så att vi förhoppningsvis om ett par år kan förverkliga vår dröm.

Man kan ju gott få plats med 2 vuxna och 2 barn i en trea så det kommer inte bli några problem :)

Har mått riktigt illa idag, och har haft riktigt med växtvärk i livmodern, har dessutom börjat bli mkt tröttare, tog en lur samtidigt som sonen idag :P.

jag är i v.5 nu och vi har börjat prata om när vi ska gå ut till den närmsta familjen med vår nyhet, med sonen väntade vi till v. 14..men vi vill ta det tidigare den här gången..vet bara inte när :P

Svar på tråden BF maj 2011