• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • TheLove

Jag kommer i byxorna men måste ha dem uppknäppta när jag sitter... Det är ju betydligt behagligare med mammabyxor dock... Min mage sväller på eftermiddagen när jag ätit... 

• ljusgläntan3030

nu är forumet sådär konstigt här igen hos mig,,,

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • Jean

Som manga sakert redan last sa bor jag i australien och vi kopte hus for ett halvar sedan. Maste uppgradera en av vara bilar till familjebil nu, inte sa bra med sportbil som endast har tva dorrar.... Tanker halla mig borta fran "soccer mum cars" dock, stor fyrhjuls driven bil.... Blir kombi istallet, det ar val lite mer svensk el?! =)

Pa tal om bilar sa rekomendera min kusin deras bilbarnstol, den har tydligen en san funktion att man kan svanga den ut mot dorren nar man satter bebben pa plats och sedan svanga in den at ratt hall nar alla balten ar knappta. Later ju ganska smart, men dyrt! 

Bor i mjukisbyxor och tights hemma, magen kanns sa uppblast och stor for de mesta. Kanns lite pinsmat att ga in i mamma butikerna och kopa lite klader att vaxa i nar man annu bara ar 7 veckor, far nog vanta 5 veckor till minst. Kan inte vanta tills man kan borja handla till bebben!!! =)

• mariesu

Tycker också det känns tidigt att handla mammakläder men snart måste jag, mina andra kläder passar inte längre. Får ont i magen av att ha dem på mig.

Har inte berättat för barnen än, vet inte riktigt när vi ska göra det. När vi berättar för dom så kan vi ju inte begära att de ska hålla tyst och inte berätta för någon annan. Sen blir det så lång väntan för dom om vi berättar för tidigt. Vill i alla fall vänta tills v 12 då risken för missfall minskar. Kan bli svårt att förklara ett MF för en 5 och en 8-åring. Helst skulle jag vilja vänta till UL i vecka 17 men jag tror inte att det går. Vill ju berätta för dem innan alla andra får veta det. SVÅRT Obestämd Ni andra som har barn sen tidigare hur har ni tänkt göra?

• Milli10

Hej på er.

Jag har precis fått veta att jag är gravid och går in i vecka 7 idag Skrattande

En fråga till alla er som är här, är det fler än jag som inte har så mkt symptom och att de varierar från dag till dag??
    Tex i början av förra veckan var jag helt slut några dagar men nu har jag känt mig mkt piggare under några dagar. Sen har jag molvärk till och från någon dag och sen nästa dag känner jag inget. Lite ont i bröstvårtorna, spända bröst, svullen mage och lätt illamående efter jag har ätit. Men inga sådär jättestarka symptom som är jobbiga och som gör att jag verkligen känner mig gravid.

Jag nojjar jättemycket eftersom jag har lite symptom en dag och sen är de mindre nästa dag, så det hade varit skönt att får höra om fler upplever samma sak.

• bellbar
    Milli10 skrev 2010-09-13 10:52:32 följande:
    Hej på er.

En fråga till alla er som är här, är det fler än jag som inte har så mkt symptom och att de varierar från dag till dag??
    Tex i början av förra veckan var jag helt slut några dagar men nu har jag känt mig mkt piggare under några dagar. Sen har jag molvärk till och från någon dag och sen nästa dag känner jag inget. Lite ont i bröstvårtorna, spända bröst, svullen mage och lätt illamående efter jag har ätit. Men inga sådär jättestarka symptom som är jobbiga och som gör att jag verkligen känner mig gravid.

Jag nojjar jättemycket eftersom jag har lite symptom en dag och sen är de mindre nästa dag, så det hade varit skönt att får höra om fler upplever samma sak.
    Jag upplever likadant som dig, förutom att jag inte upplevt illamående ännu. Jag är ibland nojjig, bland annat idag är jag det. :/ Det känns även som om att magen inte blir lite större, det är väl meningen att det inte ska synas det heller, går in i v 7 imorgon. Jag känner ingenting för det mesta nu. Hmm. Men jag tror det är normalt, och alla upplever olika oavsett i vilken vecka man är i.
  • Milli10
    barbabelle skrev 2010-09-13 11:03:37 följande:
    Jag upplever likadant som dig, förutom att jag inte upplevt illamående ännu. Jag är ibland nojjig, bland annat idag är jag det. :/ Det känns även som om att magen inte blir lite större, det är väl meningen att det inte ska synas det heller, går in i v 7 imorgon. Jag känner ingenting för det mesta nu. Hmm. Men jag tror det är normalt, och alla upplever olika oavsett i vilken vecka man är i.
    Jag tror inte att det är meningen att magen ska synas redan. Däremot kan man få putmage av att tarmarna sväller. Min var jättestor i morse om jag inte drog in den haha :)

Tycker det är jättejobbigt att symptomen inte håller i sig men jag hoppas att det är normalt. Jag vill verkligen känna mig gravid, det känns lugnande på nåt vis. Jag fick MF i juni så man är ju ännu mer nojig nu och min gyn vill inte göra VUL förän v. 10 så att jag får veta om allt är ok...
  • bellbar
    Milli10 skrev 2010-09-13 11:19:30 följande:
    Jag tror inte att det är meningen att magen ska synas redan. Däremot kan man få putmage av att tarmarna sväller. Min var jättestor i morse om jag inte drog in den haha :)

Tycker det är jättejobbigt att symptomen inte håller i sig men jag hoppas att det är normalt. Jag vill verkligen känna mig gravid, det känns lugnande på nåt vis. Jag fick MF i juni så man är ju ännu mer nojig nu och min gyn vill inte göra VUL förän v. 10 så att jag får veta om allt är ok...
    Nej, precis, det är jag medveten om att magen inte ska synas alls. Men ändå så undrar man faktiskt om det är normalt att inte känna så mycket därnere? :) Men, det är nog det då jag läst lite runt härinne. Jo, jag har också putmage, haha. :)

Förstår att du är mer nojjig denna gången, men det ska nog gå bra, ska du se. :) Jag kommer inte heller gå på någon vul förrän jag är i v. 9. Så är det bara att vänta snällt. Phu.
  • Jean
    Milli10 skrev 2010-09-13 10:52:32 följande:
    Hej på er.

Grattis!!! Verkar som om vi alla har bade symptom fria dagar och vissa da man har massor med symptom sa du behover nog inte oroa dig. Jag var hel nojjig igar da jag madde nastan som vanligt hela dan. Men sa mar man lite varre idag och onskar att man madde som igar istallet... Antar att vi maste lara oss slappna av och bara vara gravida med eller utan symptom!!! =)
  • Fröken Löken

ja symptomen varierar verkligen!! Idag känner jag mig sådär, lite smått illamående, yr och på ganska PMSigt humör :(
    Skäller på de stackars barnen på jobbet för ingenting Skäms
    det är väl så antar jag, som tur är får jag tillbaka mitt lugn snabbt!!!

Vi köpte hus för ca ett halvår sen och har gjort lite smått hittills som färg och tapeter, huset är i rätt bra skick precis som vi ville ha det! Nu ska vi börja på de resterande rummen, ett i taget så att vi kan göra en ordentlig barnkammare!
    Hur resonerar ni kring de, kan man ha skötbordet i barnrummet eller ska det stå på toaletten? Vi har ganska trång toalett och det känns inte bra att ha ett skötbord där oxå!

Ang. uttrycket KLÖKS så är jag också uppväxt med det! Glad Är skåning allra allra  längst in i hjärteroten Hjärta 

ska ta en snabbtitt in på nelly.com nu och sen hoppas jag att min BOLA kommer idag!!

Svar på tråden BF maj 2011