• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • LadyA01
    La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen Nojnen - Bf 5 maj, 1.a barnet therojasfamily - Bf 5 maj, 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet annaj84 Bf 7 maj 1:a barnet LillEm Bf 7 maj 1:a barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Barbabelle - BF 9 maj, första barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ladylovelylocks - BF 11 maj, 1:a barnet Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet. Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet Kevin Molly - Bf 20 maj, 4:e barnet emeliemarietherese - Bf 20 maj, 2:a barnet LadyA01 - Bf 24 maj, 1:a barnet
  • LadyA01

Det här testet tog jag idag!! Wohooo!!! :D:D

• Anna8505

Har inte heller mycket till symtom och ibland märks de mer eller mindre,, men verkar ju vara normalt då vi alla har så =) Ringde till MV idag fick tid för hälso samtal på fredag!! Går in i v 6 idag, är inte så stor svullnar om magen på kvällen jag oxå.. fast jag tycker att jag ser det annars oxå kanske inbilllning för att man vet vad som finns där.. Har ni varit på samtal än??

• bellbar
    Anna8505 skrev 2010-09-13 12:02:18 följande:
    Har inte heller mycket till symtom och ibland märks de mer eller mindre,, men verkar ju vara normalt då vi alla har så =) Ringde till MV idag fick tid för hälso samtal på fredag!! Går in i v 6 idag, är inte så stor svullnar om magen på kvällen jag oxå.. fast jag tycker att jag ser det annars oxå kanske inbilllning för att man vet vad som finns där.. Har ni varit på samtal än??
    Ska på hälsosamtal imorgon då går jag in i v 7 :)
  • Annizen1
    La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen Nojnen - Bf 5 maj, 1.a barnet therojasfamily - Bf 5 maj, 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet annaj84 Bf 7 maj 1:a barnet LillEm Bf 7 maj 1:a barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Barbabelle - BF 9 maj, första barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ladylovelylocks - BF 11 maj, 1:a barnet Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet. Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet Annizen1 - Bf 17 maj, 1:a barnet Kevin Molly - Bf 20 maj, 4:e barnet emeliemarietherese - Bf 20 maj, 2:a barnet LadyA01 - Bf 24 maj, 1:a barnet

Hej hej, lägger till mig i listan :) enligt graviditetskalendern bf 17 maj. Antar att det kommer justeras lite efter ultraljud :) Plussade i fredags och än så länge mår jag bra förutom att mår lite illa på kvällarna o efter mat, känner även lite molande känsla i magen ibland.

Någon mer här från södra sthlm? :)

• Milli10
    Jean skrev 2010-09-13 11:38:25 följande:
    Grattis!!! Verkar som om vi alla har bade symptom fria dagar och vissa da man har massor med symptom sa du behover nog inte oroa dig. Jag var hel nojjig igar da jag madde nastan som vanligt hela dan. Men sa mar man lite varre idag och onskar att man madde som igar istallet... Antar att vi maste lara oss slappna av och bara vara gravida med eller utan symptom!!! =)
    Tack ! :)
    Åh vad skönt att höra att det är fler som känner så!!!! Nojjar mig så mycket från och till, analyserar varenda lite sak min kropp gör och fortsätter jag så kommer jag ju bli tokig. Det är otroligt svårt att försöka slappna av men man måste nog lära sig det annars kommer man vara ett nervknippe innan dessa 8 kvarvarande månader kommer till sitt slut. =)

Jag är så glad att jag mått illa mest hela förmiddan. Inte så att jag vill spy men ändå haha. Man e helt knasig! Tungan ute
    barbabelle skrev 2010-09-13 11:34:03 följande:
    Nej, precis, det är jag medveten om att magen inte ska synas alls. Men ändå så undrar man faktiskt om det är normalt att inte känna så mycket därnere? :) Men, det är nog det då jag läst lite runt härinne. Jo, jag har också putmage, haha. :)

Förstår att du är mer nojjig denna gången, men det ska nog gå bra, ska du se. :) Jag kommer inte heller gå på någon vul förrän jag är i v. 9. Så är det bara att vänta snällt. Phu.
    Ja jag tror åxå det går bra denna gång :)

Jag pratade med min BM idag och hon sa att det är helt normalt att symptomen kommer och går. Kändes skönt att höra. Hon skulle åxå se om jag kunde få ett tidigare VUL för att stilla min oro. Snäll! :)

Vi har nog BF nästan samtidigt?! Jag har den 9e maj enligt en uträknare på nätet.
  • Milli10

Jag skriver om mitt inlägg så ni förstår vad jag menar. Blev helt fel när jag valde att citera...

Till Jean:
    Åh vad skönt att höra att det är fler som känner så!!!! Nojjar mig så mycket från och till, analyserar varenda lite sak min kropp gör och fortsätter jag så kommer jag ju bli tokig. Det är otroligt svårt att försöka slappna av men man måste nog lära sig det annars kommer man vara ett nervknippe innan dessa 8 kvarvarande månader kommer till sitt slut. =)

Jag är så glad att jag mått illa mest hela förmiddan. Inte så att jag vill spy men ändå haha. Man e helt knasig! Tungan ute

Till barbabelle:

Jag pratade med min BM idag och hon sa åxå att det är helt normalt att symptomen kommer och går. Kändes skönt att höra. Hon skulle åxå se om jag kunde få ett tidigare VUL för att stilla min oro. Snäll! :)

Vi har nog BF nästan samtidigt?! Jag har den 9e maj enligt en uträknare på nätet.

• bellbar
    Milli10 skrev 2010-09-13 13:35:43 följande:

barbabelle skrev 2010-09-13 11:34:03 följande:
    Nej, precis, det är jag medveten om att magen inte ska synas alls. Men ändå så undrar man faktiskt om det är normalt att inte känna så mycket därnere? :) Men, det är nog det då jag läst lite runt härinne. Jo, jag har också putmage, haha. :)

Förstår att du är mer nojjig denna gången, men det ska nog gå bra, ska du se. :) Jag kommer inte heller gå på någon vul förrän jag är i v. 9. Så är det bara att vänta snällt. Phu.

Jag pratade med min BM idag och hon sa att det är helt normalt att symptomen kommer och går. Kändes skönt att höra. Hon skulle åxå se om jag kunde få ett tidigare VUL för att stilla min oro. Snäll! :)

Vad snällt! Skönt för dig att få tidigt VUL. Ja, då är det normalt att symptomen kommer och går, då är jag också lugnare nu, hihi.

Jo, enligt en uträknasre på nätet (härinne) så är jag beräknad den 9e maj. Vi har samma BF :) Men vi får allt annat se efter jag gått på vul den 1a okt, kanske blir det småändring eller så stämmer det, 9e maj. :)
  • Hiavatha

Hej! 

BF 11 maj, men tvivlar lite på om allt är som det ska...

Är nu i v 5+5 och har haft lite ljusbruna flytningar från och till senaste veckan. Idag när jag var på toa kom det tjockt rostrött (mörkbrunaktigt) och jag e ganska orolig. Men efter vad jag kunnat läsa mig till så bör det inte vara något farligt om det inte gör ont, och det gör det inte! Brösten ömmar, mår inte illa, mer än lite yrsel när jag är hungrig, så det är ju ändå goda tecken. Någon som känner igen sig?

Ska ringa BM imorgon och fråga om VUL.

Jag har fått första tiden hos MVC i v 8, men jag bor i Finland sedan några år, så det kanske är annorlunda/tidigare här? 

Svar på tråden BF maj 2011