• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruganH

LINA SOFI: Tack för länken! Ska kolla in den imorgon, är ju jättebra att ha något att fördriva tiden med! Särskilt om man blir kvar här. Hoppas inte det.

Tack för alla uppmuntrande kommentarer och lyckönskningar!
    Hoppas verkligen på att testerna ser bra ut så att jag får åka hem. Sömnen går inge vidare (som ni kanske förstår eftersom jag skriver inlägg mitt i natten). Har tyvärr väldigt svårt för ljud när jag ska sova och här snarkas rätt bra av en tjej.
    Får väl be sambon ta med öronproppar om jag blir kvar en natt till ;)

• Jean

Froken Hanna:  Haller tummarna for dig, later inge vidare att ligga inne och fa dela sal med 3 andra utan sambon. Men de ar ju bra att dom har koll pa dig! Vara sma bebisar ar ju de viktigaste! =)

Ar i v. 36+4 och vagde mig precis....... Rynkar på näsan Har gatt fran 60.5 kg till 74.7 kg.... Förvånad Normalt vager jag under 60 kg men brydde mig inte sa mycket under de aret vi forsokte bli gravida. Mor min gick upp ca 8 kg under hennes gradivitet och de sag lovande ut for mig dom forsta 5 manderna nar jag bara gick upp 3kg. Kanner mig lite pluffsigare runt armarna och benen/hofterna men kan man hoppas pa att lite kan vara vatska?! Har ganska mycke sotsug och bad cravings dock. Fasiken vad man kanner sig hemsk.... Blir att promenera varje dag med barnvagnen. Ner maste jag!

Har varit hos frissan hela formiddan och fatt haret fargat en sista gang innan bebis kommer och lyckades handla lite till mig sjalv. Kopte en stor huvtroja/klanning ganska tajt och varm (vinter pa vag har) var de en dalig ide med tanke pa amningen??? Tycker de ar jatte svart att kopa amnings vanliga klader da jag gillar stora tunikor, klaningar etc. Man kan ju inte dra upp den ute direkt..... Nagra bra tips???

• Kottemor
    FruganH skrev 2011-04-05 03:51:57 följande:
    LINA SOFI: Tack för länken! Ska kolla in den imorgon, är ju jättebra att ha något att fördriva tiden med! Särskilt om man blir kvar här. Hoppas inte det.

Tack för alla uppmuntrande kommentarer och lyckönskningar!
    Hoppas verkligen på att testerna ser bra ut så att jag får åka hem. Sömnen går inge vidare (som ni kanske förstår eftersom jag skriver inlägg mitt i natten). Har tyvärr väldigt svårt för ljud när jag ska sova och här snarkas rätt bra av en tjej.
    Får väl be sambon ta med öronproppar om jag blir kvar en natt till ;)
    Oh, vad hemskt att dela sal med tre andra. Jag har som mest behövt dela sal med en och bara det tyckte jag var jobbigt.
    Hoppas att du får åka hem snart, håller tummarna för dig stenhårt!
  • Kottemor

Ska till läkaren idag för att kolla upp mina sammandragningar och blodtrycket... kl. 10.30 ska jag vara där.
    Hoppas innerligt att allt ser ok ut

• mammaE2011

Hemkommen från doktorn - har UVI :( och ska käka kapslar i 5 dagar nu...
    5 veckor kvar till BF! :O

• FruMadde4barnTätt

Fröken Hanna och Kottemor
    håller tummarna för att allt går bra!

Fröken Hanna
    förstår det är jobbigt att dela rum med 3.

Fru Anna
    välkommen!

Barnens farmor körde dem till dagiset idag, det var snällt.
    Orkar ju inte själv pga. sammandragningarna.
    Så nu försöka ta det lugnt här hemma med Tobias 1 år.

• Kottemor
    Kottemor skrev 2011-04-05 08:50:11 följande:
    Ska till läkaren idag för att kolla upp mina sammandragningar och blodtrycket... kl. 10.30 ska jag vara där.
    Hoppas innerligt att allt ser ok ut
    Hemma igen... hunnit med en sväng hos frisören också

Tappen hade kortats 1 cm typ, men låg ändå på vad som anses normalt, skönt. Fick utskrivet Bricanyl att ta om det blir för regelbundna sammandragningarna.

Annars tyckte hon såhär, vilket gjorde mig lite irriterad... Att bara jag håller bebisen inne till v. 34 så var hon nöjd, hon sjukskrev inte mig utan tyckte att jag skulle ta det lugnt i 2v till sen kommer dom ändå inte stoppa mig om bebisen är på väg.
    Jag resonerar väl inte riktigt så, tycker nog att bebisen ska stanna inne till minst v.36, jag har inte lust att ligga på neo i flera veckor... Obestämd Så jag måste börja plocka ut Fl-dagar from den 18 april, för jag vill inte riskera att få i v.34... bebisen är inte beräknad förrens den 25 maj.  Känns lite surt att utnyttja 1½ månad FL-dagar innan bebisen ens är född... men jag måste för min egen skull, jag vill inte ha bebis i v.34, så är det bara!

Gravidkänslig eller hade läkaren konstiga ideér?
  • Maruid
    Kottemor skrev 2011-04-05 14:15:31 följande:
    Hemma igen... hunnit med en sväng hos frisören också

Tappen hade kortats 1 cm typ, men låg ändå på vad som anses normalt, skönt. Fick utskrivet Bricanyl att ta om det blir för regelbundna sammandragningarna.

Annars tyckte hon såhär, vilket gjorde mig lite irriterad... Att bara jag håller bebisen inne till v. 34 så var hon nöjd, hon sjukskrev inte mig utan tyckte att jag skulle ta det lugnt i 2v till sen kommer dom ändå inte stoppa mig om bebisen är på väg.
    Jag resonerar väl inte riktigt så, tycker nog att bebisen ska stanna inne till minst v.36, jag har inte lust att ligga på neo i flera veckor... Obestämd Så jag måste börja plocka ut Fl-dagar from den 18 april, för jag vill inte riskera att få i v.34... bebisen är inte beräknad förrens den 25 maj.  Känns lite surt att utnyttja 1½ månad FL-dagar innan bebisen ens är född... men jag måste för min egen skull, jag vill inte ha bebis i v.34, så är det bara!

Gravidkänslig eller hade läkaren konstiga ideér?
    Jag tycker det var konstigt resonerat måste jag säga. Ska man inte försöka göra allt man kan för att bebisen ska stanna inne om det är möjligt? Jag har i och för sig inte mycket koll på ämnet men jag tycker väl att man borde sjukskriva så att du kan ta det lungt, inte minst för att du precis opererat handen också. Hur är det med den förresten?

Samtidigt tycker jag att du gör rätt att börja plocka ut dagar om det är enda alternativet för jag tycker nog också att vecka 34 är i tidigaste laget.

Nu ska jag i alla fall iväg och hämta en fyraåring från dagis, är barnvakt till min systerson idag så vi får väl se hur jag ska ha det med orken i kväll ; )
  • FruMadde4barnTätt

kottemor
    jag tycker också att v.34 är tidigt, bebisen mår ju bäst av att vara inne i magen i alla fall tills v.37.

• Kottemor
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-04-05 15:52:46 följande:
    kottemor
    jag tycker också att v.34 är tidigt, bebisen mår ju bäst av att vara inne i magen i alla fall tills v.37.
    Ja det var oerhört konstigt resonerat av henne tycker jag. Men jag tar ut FP, för min bebis och min skull. jag vill inte ha i v.34! Kan inte förstå henne... Obestämd