• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • EvaChristina
    FruganH skrev 2011-04-04 16:42:58 följande:
    Besöket hos BM idag gick ju inte så bra. Tryck på 170/110 och lite äggvita i urinen. Så nu ligger jag kvar hos BM och vilar i väntan på att maken kommer och hämtar mig och så blir det att åka raka vägen till förlossningen för vidare kontroller och ultraljud.
    Turligt nog så låter bebisens hjärtljud bra och den bökade runt en hel del när BM skulle lyssna, så det gör en ju lite lugnare.
    Får väl se hur det hela utvecklar sig.
    Vad jobbigt! Men skönt att bebis verkar må bra iaf!
  • jakeline
    FruganH skrev 2011-04-04 16:42:58 följande:
    Besöket hos BM idag gick ju inte så bra. Tryck på 170/110 och lite äggvita i urinen. Så nu ligger jag kvar hos BM och vilar i väntan på att maken kommer och hämtar mig och så blir det att åka raka vägen till förlossningen för vidare kontroller och ultraljud.
    Turligt nog så låter bebisens hjärtljud bra och den bökade runt en hel del när BM skulle lyssna, så det gör en ju lite lugnare.
    Får väl se hur det hela utvecklar sig.
    hoppas att det går bra!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Misswiren

Gokväll.

20 min kvar till "En unge i minuten" :P

Ngn annan här som ska hinnsvepas?

Jag blev erbjuden i vecka 38+6 alltså om ca 2 veckor. Är helspänd och förväntansfull, även om jag vet att det kan resultera i inget resultat eller massa pinvärkar.
    Skulle va typ 50/50 :)

• skalbagge
    Misswiren skrev 2011-04-04 20:40:47 följande:
    Gokväll.

20 min kvar till "En unge i minuten" :P

Jag blev erbjuden i vecka 38+6 alltså om ca 2 veckor. Är helspänd och förväntansfull, även om jag vet att det kan resultera i inget resultat eller massa pinvärkar.
    Men varför fick du erbjudande om det? Är inte det något man bara gör om man går över tiden?????
  • FruganH

Kort uppdatering. Blodprovet visade på sänkning av trombocyter (eller vad det hette) och äggvitan i urinet hade ökat. Så nu ligger jag här i en sal på specialförlossningen med konstaterad havandeskapsförgiftning. Bebisen verkade må bra när dom kollade med CTG och ultraljud iallafall. Imorgon blir det nya prover och viktskattning.
    Hoppas på att kunna sova lite inatt, är ju inte jättelätt när man ska sova borta och dessutom dela rum med 3 andra. Men men.
    Har i uppdrag med att mäta allt jag kissar/dricker. Kul att tänka på det mitt i natten när man masar sig till toaletten.
    Jaja, det är väl bara att gilla läget helt enkelt.

• Misswiren
    skalbagge skrev 2011-04-04 20:48:56 följande:
    Men varför fick du erbjudande om det? Är inte det något man bara gör om man går över tiden?????
    Tror bara det gäller första barnet.

Jag gick över 3 veckor med min son och för att inte "riskera" de igen så blir jag erbjuden detta.

Sen tror jag det gäller kvinnor som har haft enorma problem/ont länge oxå blir erbjudna de.
  • MissSindra
    Misswiren skrev 2011-04-04 21:59:27 följande:
    Tror bara det gäller första barnet.

Jag gick över 3 veckor med min son och för att inte "riskera" de igen så blir jag erbjuden detta.

Sen tror jag det gäller kvinnor som har haft enorma problem/ont länge oxå blir erbjudna de.
    Vart bor du? Här är det bara bm på fölossningen och specialmödravården som gör det oh då bara om det redan typ är på gång. Frågade min bm förra vändan var då i v40+4 och hon vägrade :(  Fick det av förlossningen sen pga svår huvudvärk och så.
    Då var jag ändå sjukskriven hela graviditeten pga svårfoglossning och gravidillamående...  =(  Ska kolla lite denna vända om hon går med på det nu har ju haft så satans ont i flera veckor pga sammandragningarna....

=)

Men skönt för dig och hoppas det ger resultat =)
  • Misswiren
    MissSindra skrev 2011-04-04 22:06:08 följande:
    Vart bor du? Här är det bara bm på fölossningen och specialmödravården som gör det oh då bara om det redan typ är på gång. Frågade min bm förra vändan var då i v40+4 och hon vägrade :(  Fick det av förlossningen sen pga svår huvudvärk och så.
    Då var jag ändå sjukskriven hela graviditeten pga svårfoglossning och gravidillamående...  =(  Ska kolla lite denna vända om hon går med på det nu har ju haft så satans ont i flera veckor pga sammandragningarna....

=)

Men skönt för dig och hoppas det ger resultat =)
    Bor i Skåne, Lund.

Jag frågade inte ens från början, utan hon bara nämnde att om det är ngt jag ville, så kunde hon hjälpa mig.
    Jag hade ingen aning va det betydde, så googlade. Fann de intressant och vore skönt med "hjälp på traven" och kanske slippa gå över dessa eländiga veckor :)

Ja, hoppas verkligen de ger resultat, vore jätteskönt.

:D
  • Maruid
    Misswiren skrev 2011-04-04 20:40:47 följande:

Jag fick en hinnsvepning i 40+6 förra graviditeten av BM som bara frågade vid ett vanligt besök om jag ville ha lite hjälp. Tyvärr gjorde det dock inget alls för mig, vattnet gick inte förrän fem dagar senare.

Denna gången har vi inte nämnt det med en stavelse än men det är ju "länge" än, är bara i vecka 34 nu så ett tag till får man nog snällt vänta Skrattande
  • Maruid
    FruganH skrev 2011-04-04 21:25:28 följande:
    Kort uppdatering. Blodprovet visade på sänkning av trombocyter (eller vad det hette) och äggvitan i urinet hade ökat. Så nu ligger jag här i en sal på specialförlossningen med konstaterad havandeskapsförgiftning. Bebisen verkade må bra när dom kollade med CTG och ultraljud iallafall. Imorgon blir det nya prover och viktskattning.
    Hoppas på att kunna sova lite inatt, är ju inte jättelätt när man ska sova borta och dessutom dela rum med 3 andra. Men men.
    Har i uppdrag med att mäta allt jag kissar/dricker. Kul att tänka på det mitt i natten när man masar sig till toaletten.
    Jaja, det är väl bara att gilla läget helt enkelt.
    Usch, det låter verkligen inget roligt! Jag hoppas innerligt att det ska gå bra för er och även om sjukhuset är ett förfärligt tråkigt ställe att vara på så är det ju bättre att de där har koll på dig.

Tänkte i alla fall skicka med en länk till en blogg om du har tråkigt:

http://www.bloggfamiljen.se/?blog=matplatsen

Det är en av Sveriges mest lästa matbloggerskor som precis har fått en son. Hon förlöstes den 22 mars i vecka 35 med kejsarsnitt på grund av havandeskapsförgiftning. Även dottern kom flera veckor för tidigt på grund av havandeskapsförgiftning. Kan vara lite roligt med att se positivt på vad som komma skall och kanske hittar man även ett eller annat recpet att testa.