• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Charlott29
    Kottemor skrev 2011-04-05 14:15:31 följande:
    Hemma igen... hunnit med en sväng hos frisören också

Tappen hade kortats 1 cm typ, men låg ändå på vad som anses normalt, skönt. Fick utskrivet Bricanyl att ta om det blir för regelbundna sammandragningarna.

Annars tyckte hon såhär, vilket gjorde mig lite irriterad... Att bara jag håller bebisen inne till v. 34 så var hon nöjd, hon sjukskrev inte mig utan tyckte att jag skulle ta det lugnt i 2v till sen kommer dom ändå inte stoppa mig om bebisen är på väg.
    Jag resonerar väl inte riktigt så, tycker nog att bebisen ska stanna inne till minst v.36, jag har inte lust att ligga på neo i flera veckor... Obestämd Så jag måste börja plocka ut Fl-dagar from den 18 april, för jag vill inte riskera att få i v.34... bebisen är inte beräknad förrens den 25 maj.  Känns lite surt att utnyttja 1½ månad FL-dagar innan bebisen ens är född... men jag måste för min egen skull, jag vill inte ha bebis i v.34, så är det bara!

Gravidkänslig eller hade läkaren konstiga ideér?
    Jag tycker det är ett jättekonstigt resonemang. Att bebis föds i v 34 känns ju onödigt om det hänger på några veckors sjukskrivning.

Jag hade nog tagit mig ett snack till med läkaren, svårt att ta det lungt om man inte får sjukskrivning... om det inte gick vägen skulle jag också tagit ut fl-dagar, även om det är trist att behöva ta ut dem i förväg. Du har inte semester och sånt du kan "nalla" av?!
  • MissSindra
    Kottemor skrev 2011-04-05 16:03:58 följande:
    Ja det var oerhört konstigt resonerat av henne tycker jag. Men jag tar ut FP, för min bebis och min skull. jag vill inte ha i v.34! Kan inte förstå henne... Obestämd 
    Jag hade gått till annan läkare, prova med husläkaren i värsta fall....
    Eller åk in till förlossningen när sammandragningarna är som värst och säg att du redan tagit bricanyl men det inte hjälp så kan de ofta fixa sjukskrivning....
  • Kottemor
    Charlott29 skrev 2011-04-05 16:11:46 följande:
    Jag tycker det är ett jättekonstigt resonemang. Att bebis föds i v 34 känns ju onödigt om det hänger på några veckors sjukskrivning.

Jag hade nog tagit mig ett snack till med läkaren, svårt att ta det lungt om man inte får sjukskrivning... om det inte gick vägen skulle jag också tagit ut fl-dagar, även om det är trist att behöva ta ut dem i förväg. Du har inte semester och sånt du kan "nalla" av?!
    Jag kan inte heller förstå.. men hon var märklig... Ska på Ultraljud imorgon och får nog ta ett sanck med min BM då, jag tror hon kommer bli upprörd när hon hör vad läkaren sa. Hon har haft hand om mig under mina anrda två graviditeter och vet ju hur dom har varit.
    Men visst känner man sig maktlös hos en läkare, jag är inte den person som kan säga, NEJ, nu tycker jag att du har fel. Det retar mig så att jag inte gör det, önskar att jag vågade stå på mig mer!

Men jag har semesterdagar, men jag tar ut dom i slutet av min ledighet istället. Jag vet inte hur många dagar jag har, vill ju spara lite så man har någon dag att ta ut när man kommer tillbaka också. Det blir som det blir, tycker bara det är ett dåligt resonemang. Istället för att sjukskriva mig, så tycker hon det är ok att bebisen riskerar att komma tidigt och då ska vi kosta landstinget massa pengar på neonatalvård... förstår inget...

Nu är det som det är och får väl gilla läget eller nått. Men jobba kommer jag inte göra, för jag är rädd om oss
  • Kottemor
    MissSindra skrev 2011-04-05 17:18:06 följande:
    Jag hade gått till annan läkare, prova med husläkaren i värsta fall....
    Eller åk in till förlossningen när sammandragningarna är som värst och säg att du redan tagit bricanyl men det inte hjälp så kan de ofta fixa sjukskrivning....
    Funderar på det..  jag har hållt mig hemma varje gång det har dragit igång, men nästa gång ska jag nog åka in.
  • skalbagge

En fråga, hur ont gör egentligen värkar? Jag har haft en del sammandragningar de senaste veckorna men dessa har gått över när jag lagt mig ner och vilat och har inte känts någonting.
    Men idag har jag haft som sammandragningar fast de känns samtidigt som mensvärk i mage och nedre delen av ryggen, ingen galen smärta men ändå ont liksom. Det går inte över när jag ligger ner och vilar heller utan kommer och går. Jag är i vecka 37 

• FruganH

Uppdatering igen då. Ligger fortfarande kvar på special BB. Enligt viktuppskattningen från ultraljudet ligger bebisen på ca -18% just nu. Uppskattad vikt var ca 2100g.
    Har redan tröttnat rejält på att ligga här, men det är väl bara att gilla läget. Det pratas en del om igångsättning, men inget beslutat ännu. Dom vill ju gärna ha kvar den därinne lite till om det går och jag inte blir mycket sämre.
    Får se.
    Hoppas ni andra mår bra!

• Charlott29
    FruganH skrev 2011-04-05 20:05:43 följande:
    Uppdatering igen då. Ligger fortfarande kvar på special BB. Enligt viktuppskattningen från ultraljudet ligger bebisen på ca -18% just nu. Uppskattad vikt var ca 2100g.
    Har redan tröttnat rejält på att ligga här, men det är väl bara att gilla läget. Det pratas en del om igångsättning, men inget beslutat ännu. Dom vill ju gärna ha kvar den därinne lite till om det går och jag inte blir mycket sämre.
    Får se.
    Hoppas ni andra mår bra!
    Å din stackare! Hoppas bebis får stanna lite till. Trist med sjukhus samtidigt är det ju en trygghet, du hade ju inte kunnat vara på en bättre plats just nu.
    Du får ladda upp med böcker, tidningar, godis, dator och kanske ett gäng bloggar som du kan följa så du får tiden att gå lite.
    Ta hand om dig och bebis!
  • jakeline
    skalbagge skrev 2011-04-05 19:43:35 följande:
    En fråga, hur ont gör egentligen värkar? Jag har haft en del sammandragningar de senaste veckorna men dessa har gått över när jag lagt mig ner och vilat och har inte känts någonting.
    Men idag har jag haft som sammandragningar fast de känns samtidigt som mensvärk i mage och nedre delen av ryggen, ingen galen smärta men ändå ont liksom. Det går inte över när jag ligger ner och vilar heller utan kommer och går. Jag är i vecka 37 
    jag har ju då förträngt hur det känns... :P Men jag kommer ihåg att jag iaf visste direkt att det var på g. Det går liksom inte att missta sig. De är ondare än vanliga sammandragningar och går inte över om du tar alvedon eller ett varmt bad. Du kan även känna dig mer rastlös när det börjar sätta igång. Jag vankade av och an i två timmar innan jag väckte mannen. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Charlott29
    Kottemor skrev 2011-04-05 17:20:27 följande:
    Jag kan inte heller förstå.. men hon var märklig... Ska på Ultraljud imorgon och får nog ta ett sanck med min BM då, jag tror hon kommer bli upprörd när hon hör vad läkaren sa. Hon har haft hand om mig under mina anrda två graviditeter och vet ju hur dom har varit.
    Men visst känner man sig maktlös hos en läkare, jag är inte den person som kan säga, NEJ, nu tycker jag att du har fel. Det retar mig så att jag inte gör det, önskar att jag vågade stå på mig mer!

Men jag har semesterdagar, men jag tar ut dom i slutet av min ledighet istället. Jag vet inte hur många dagar jag har, vill ju spara lite så man har någon dag att ta ut när man kommer tillbaka också. Det blir som det blir, tycker bara det är ett dåligt resonemang. Istället för att sjukskriva mig, så tycker hon det är ok att bebisen riskerar att komma tidigt och då ska vi kosta landstinget massa pengar på neonatalvård... förstår inget...

Nu är det som det är och får väl gilla läget eller nått. Men jobba kommer jag inte göra, för jag är rädd om oss
    Helt rätt inställning! Aldrig utsätta sig och bebis för något.
    Konstigt att en läkare resonerar på det sättet, kan förstå om vi snackar v 38, men 34 känns ju trots allt lite tidigt med det resonemanget.
    Prata med din BM imorgon och försök vara bestämd. Tänk att det är din rätt att få hjälp och att de lyssnar på dig!!
    Jag håller tummarna imorgon!
  • jakeline
    FruganH skrev 2011-04-05 20:05:43 följande:
    Får se.
    Hoppas ni andra mår bra!
    Förstår att det är trist att ligga på BB, men samtidigt måste det vara skönt att ha den tryggheten. Hoppas bebis får stanna inne lite längre.
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~