Charlott29 skrev 2011-04-05 16:11:46 följande:
Jag tycker det är ett jättekonstigt resonemang. Att bebis föds i v 34 känns ju onödigt om det hänger på några veckors sjukskrivning.
Jag hade nog tagit mig ett snack till med läkaren, svårt att ta det lungt om man inte får sjukskrivning... om det inte gick vägen skulle jag också tagit ut fl-dagar, även om det är trist att behöva ta ut dem i förväg. Du har inte semester och sånt du kan "nalla" av?!
Jag kan inte heller förstå.. men hon var märklig... Ska på Ultraljud imorgon och får nog ta ett sanck med min BM då, jag tror hon kommer bli upprörd när hon hör vad läkaren sa. Hon har haft hand om mig under mina anrda två graviditeter och vet ju hur dom har varit.
Men visst känner man sig maktlös hos en läkare, jag är inte den person som kan säga, NEJ, nu tycker jag att du har fel. Det retar mig så att jag inte gör det, önskar att jag vågade stå på mig mer!
Men jag har semesterdagar, men jag tar ut dom i slutet av min ledighet istället. Jag vet inte hur många dagar jag har, vill ju spara lite så man har någon dag att ta ut när man kommer tillbaka också. Det blir som det blir, tycker bara det är ett dåligt resonemang. Istället för att sjukskriva mig, så tycker hon det är ok att bebisen riskerar att komma tidigt och då ska vi kosta landstinget massa pengar på neonatalvård... förstår inget...
Nu är det som det är och får väl gilla läget eller nått. Men jobba kommer jag inte göra, för jag är rädd om oss