• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Hansson83
    Kottemor skrev 2011-04-06 07:35:15 följande:
    Idag är det dax för TUL, spännande Vaknade vid 04.30 och kunde inte somna om, tankar kring UL höll mig vaken. Så jag känner mig lagom mör!
    tröttsamt att inte kunna somna om!
    Hoppas allt kommer gå bra idag!
  • Jean
    FruganH skrev 2011-04-06 07:06:04 följande:
    Jean: Spännande! Hänt något mer?
    Inget har hant sen sist, fortfarande lite ont i nedre delen av magen fran och till. Kanske ar vanligt nar dom ar sa pass langt ner?! Mycket SD eftersom magen ar hard typ hela tiden. Funderar lite pa om mitt urin ar lite gronaktigt ocksa, typ som lime fargat.... Verkar ju inte normalt. Ska vara hemsk och fraga mannen min nar han kommer hem om en timme. Dom hade sa fullt pa BB sa de blir nog ko att komma in och fa sig kollad dar. Annars lakarn imorgon kl ett med UL. Snart, snart, snart..... Har vi dom sma i vara armar pa ett eller annat satt.

Hoppas du far veta mer idag om du blir kvar och vad dom har planerat for dig. Kommer din sambo och halsar pa under dagen sa du far lite sallskap? Kan ju vara skont att fa dit lite saker hemifran om du ska vara kvar sa du kan kanna dig lite bekvam med egna saker.

Karln min var sa sot imorse innan vi akte in att han packade klart vaskan och la in dom i bilen utifall... Han tankte om de skulle vara meconium (vet inte vad de heter pa svenska, babyns avforing) i eventuellt foster vatten sa kanske dom skulle satta igang eller sa. Nu verkar de ju inte vara natt alls at de hallet men de var sott nar han for runt och packa. Bra ovning kanske!!! =)

Hoppas du far en bra dag och lite klarhet i vad som ska handa!  
  • Jean

En snabb fraga... Svaller kroppen under dagen?? Kanns alltid som man ar mer uppblast och allt sitter tight pa kvallen. Obekvamt!

• jakeline
    Jean skrev 2011-04-06 08:39:40 följande:
    En snabb fraga... Svaller kroppen under dagen?? Kanns alltid som man ar mer uppblast och allt sitter tight pa kvallen. Obekvamt!
    ja det gör det. Det är det man kan titta på om man misstänker havandeskapsförgiftning tex. Om svullnaden i ex fötter går ner under natten så är det oftast ingen fara. Jag är alltid lite mer svullen omf ötterna på eftermiddagen än på morgonen. Jättekul när skorna börjar kännas för små... :P Det beror lite på vad man äter under dagen sa min BM. Saltrikmat binder ju vätskan bättre tex. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Charlott29

Vid mina värkar hade jag aldrig ont i magen - jag hade bara ont i ryggen. Vid mina sammandragningar innan förlossningen hade börjat kände jag heller aldrig av någon "mensvärk" i magen utan en molande värk i ryggen, samt att magen drog ihop sig och vart hård

• Charlott29
    Jean skrev 2011-04-06 08:39:40 följande:
    Absolut man är oftast som mest uppsvälld på kvällar. Om du sväller mkt på fötterna och benen kan det lindra lite att lägga sig ner med benen högt när man kommer hem.
  • isolande
    Charlott29 skrev 2011-04-06 09:37:24 följande:
    Absolut man är oftast som mest uppsvälld på kvällar. Om du sväller mkt på fötterna och benen kan det lindra lite att lägga sig ner med benen högt när man kommer hem.
    stödtrumpor funkar oxå
  • FruMadde4barnTätt

Fröken Hanna
    hoppas att det går bra!

kottemor
    hoppas att du blir sjukskriven, jag hade också tagit ut FP tidigare om jag inte blivit sjukskriven, vill ju inte riskera att bebis kommer för tidigt.

miloxa
    våra bebisar har kommit tidigare än bf. och de har varit rörliga och ibland felvända i magen fram tills förlossningen och vänt sig rätt under förlossningen då

känner mig mycket törstig och vill dricka mycket kände jag igårkväll, inatt och imorse, men jobbigt gå på toa hela natten om man dricker mycket.

• Lovelyness

Jag brukar vara mest svullen mitt på dagen och eftermiddagen men jag vet itne riktigt om det beror på att jag blir varm eller på vätska. Jag iallafall bara vigselringen på mig nu, det funkade inte med två ringar utan att jag kände mig strypt

• isolande

Jag behöver råd/tips från er som sover lika dåligt som jag.

Min sömn ser ut som följer:
    22.00 däckar medvetslös med en kudde mellan benen som "stöd". Kan bara ligga på sidan, blir svimfärdig och får ont i ryggen om jag ligger på rygg....
    00.00 upp på toa, somnar om
    02.00 upp på toa
    02:00 - 07.00 sover lätt och vaknar med kramp/ont på utsidan av höfterna, svettig, ont i låren och ljumskarna.

Jag är dödstrött varenda jäkla dag på jobbet och börjar få panik av att aldrig sova. Vad gör man?! Tips på kudduppallningstekniker, slippa kissa-metoder och liknande mottages tacksamt!