• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • maj09
    skalbagge skrev 2011-04-05 19:43:35 följande:
    En fråga, hur ont gör egentligen värkar? Jag har haft en del sammandragningar de senaste veckorna men dessa har gått över när jag lagt mig ner och vilat och har inte känts någonting.
    Men idag har jag haft som sammandragningar fast de känns samtidigt som mensvärk i mage och nedre delen av ryggen, ingen galen smärta men ändå ont liksom. Det går inte över när jag ligger ner och vilar heller utan kommer och går. Jag är i vecka 37 
    Värkar känns som mensvärk - ofta väldigt stark mensvärk - samtidigt som magen blir hård som vid sammandragningar. Jag visste att det var på gång med de riktiga värkarna eftersom de kom i vågor. Mellan värkarna som gör ont så känner du ingenting. Jag hade haft mycket sammandragningar med mitt första barn och var rädd för att jag skulle missa när det verkligen var på gång, men det går inte att missa faktiskt.
  • morotsland
    maj09 skrev 2011-04-05 21:34:09 följande:
    Värkar känns som mensvärk - ofta väldigt stark mensvärk - samtidigt som magen blir hård som vid sammandragningar. Jag visste att det var på gång med de riktiga värkarna eftersom de kom i vågor. Mellan värkarna som gör ont så känner du ingenting. Jag hade haft mycket sammandragningar med mitt första barn och var rädd för att jag skulle missa när det verkligen var på gång, men det går inte att missa faktiskt.
    Inte för att skrämmas men jag tror att det är väldigt individuellt och inte lika självklart för alla. Jag känner flera som varit osäkra på att det verkligen varit förlossning på g. Mina värkar med andra barnet gjorde inte särskilt ont alls, det var regelbundenheten som fick mig att fatta. Alla sa "det ska kännas som mensvärk" vilket inte sa mig någonting eftersom jag aldrig har mensvärk...
  • Miloxan
    FruganH skrev 2011-04-04 21:25:28 följande:
    Kort uppdatering. Blodprovet visade på sänkning av trombocyter (eller vad det hette) och äggvitan i urinet hade ökat. Så nu ligger jag här i en sal på specialförlossningen med konstaterad havandeskapsförgiftning. Bebisen verkade må bra när dom kollade med CTG och ultraljud iallafall. Imorgon blir det nya prover och viktskattning.
    Hoppas på att kunna sova lite inatt, är ju inte jättelätt när man ska sova borta och dessutom dela rum med 3 andra. Men men.
    Har i uppdrag med att mäta allt jag kissar/dricker. Kul att tänka på det mitt i natten när man masar sig till toaletten.
    Jaja, det är väl bara att gilla läget helt enkelt.
    kram på er och lycka till med allt
  • Tiiinaa
    skalbagge skrev 2011-04-05 19:43:35 följande:
    En fråga, hur ont gör egentligen värkar? Jag har haft en del sammandragningar de senaste veckorna men dessa har gått över när jag lagt mig ner och vilat och har inte känts någonting.
    Men idag har jag haft som sammandragningar fast de känns samtidigt som mensvärk i mage och nedre delen av ryggen, ingen galen smärta men ändå ont liksom. Det går inte över när jag ligger ner och vilar heller utan kommer och går. Jag är i vecka 37 
    Är också i vecka 37 och har PRECIS samma som du beskriver. Fick för mig att det var något på gång och blev aningens uppstressad. Är inte riktigt redo än uppenbarligen...hehe...men jag vet inte. På mig kommer det när jag sätter mig eller lägger mig. Det känns typ precis som mensvärk, i nedre delen av magen och lite lite i ländryggen.
  • Miloxan

V 37 idag och bebis fortfarande rörlig!!!!! Mina tidigare bebisar har aldrig fixerat sig men dock k blivit ruckbara. Spelar detta någon roll när det sätter fart??? Någon som haft rörlig bebis länge och ändå sluppit gått över?

• Maruid
    morotsland skrev 2011-04-05 21:57:22 följande:
    Inte för att skrämmas men jag tror att det är väldigt individuellt och inte lika självklart för alla. Jag känner flera som varit osäkra på att det verkligen varit förlossning på g. Mina värkar med andra barnet gjorde inte särskilt ont alls, det var regelbundenheten som fick mig att fatta. Alla sa "det ska kännas som mensvärk" vilket inte sa mig någonting eftersom jag aldrig har mensvärk...
    Ja, jag håller absolut med ladyline att det kan vara väldigt individuellt.
    För min del känner jag aldrig de där typiska sammandragningarna när magen blir alldeles hård ett par sekunder och sedan slappnar av. Den där typiska regelbundenheten människor pratar om har jag inte upplevt alls under denna eller min förra graviditet.

Jag hade snarare bara just vad jag skulle definiera som mensvärken från helvetet och en extrem tyngd neråt och jag upplevde att den smärta jag kände inte släppte mellan varven. Men att sitta och räkna hur värkarna kom och gick fanns inte i min värld förra gången. Måste säga att jag är jättenyfiken på hur det ska dra igång denna gång och om jag ska få uppleva de mer typiska värkarna.
  • Jean

Jobbig natt! Vaknade upp vid ett och trodde nastan forst mitt vatten gatt hela underlivet var vattnigt med flytningar... Later ganska ackligt kanske.... =O Sorry! Sen kunde jag inte somna om tills fem eller natt. Sen vid nio tiden var mina flytningar lite gron aktiga sa jag ringde in och dom ville att jag skulle komma in och kolla upp vad de var. Efter att ha vantat en halvtimme sa bad dom mig bara att gora en svabb och sedan ga hem. Far veta i morgon om de bara ar en svamp/jast infektion som spokar igen.... Har ju atit en antibiotika kur och en penicillin kur sen jag sist blev behandlad sa de kan ju orsaka infektion.

Har nu onda sma "krampningar" i nedre delan av magen precis under stora magen. Har inte fatt nagra jatte stora rorelser idag annu, sa man kanner sig aning nervig om de ar pa gang eller vad de ar... Lugnar de inte ner sig sa tanker jag ringa tillbaks. Har annars tid hos forlossningslakaren i morgon med UL och allt.

Fasiken tjejer nu borjar de handa "grejor" med oss... Man gar och letar efter signaler att de ar pa vag hela tiden. =) Ska bli sa spannande att se nar forsta bebisen kommer!! =) 

• FruganH

Jean: Spännande! Hänt något mer?
    Fick vätskedrivande igår vid23.30 (tack för den) och har sprungit som en tok på toaletten inatt. Ändå känns det bra eftersom jag i vilket fall fick sova mer än natten innan, trots alla avbrott.
    Ska försöka få ur läkarna idag om jag kommer få vara kvar här tills bebisen kommer. Då kan man ju lika gärna ta hit lite mer grejer (typ bebisväska, amningsinlägg och grejer som man tänkte ta med till förlossningen).
    Är en annan tjej här på avdelningen med högt blodtryck med BF 3 maj och det verkar som att hon ska bli igångsatt senast nästa vecka. Hmm, får väl se vad dom säger. Måste erkänna att jag blir nervös när det pratas om igångsättning eftersom jag inte direkt hört så mycket positivt om det. Intensivare, mer ont, slutar oftare i snitt m.m. Men är det bäst för bebisen så måste jag ju såklart :/

• skalbagge
    Tiiinaa skrev 2011-04-05 22:24:45 följande:
    Är också i vecka 37 och har PRECIS samma som du beskriver. Fick för mig att det var något på gång och blev aningens uppstressad. Är inte riktigt redo än uppenbarligen...hehe...men jag vet inte. På mig kommer det när jag sätter mig eller lägger mig. Det känns typ precis som mensvärk, i nedre delen av magen och lite lite i ländryggen.
    Då är vi två i samma sits! Jag har sagt till mig själv, sambo och lillen i magen att han får gärna komma nästa vecka men helst vill jag att han ska stanna den här veckan ut så han räknas som fullgångenGlad.

Idag ska jag till barnmorskan så jag får rådfråga med henne.

Det kommer säkert sluta med att jag går över tiden istället haha.
  • Kottemor

Idag är det dax för TUL, spännande Vaknade vid 04.30 och kunde inte somna om, tankar kring UL höll mig vaken. Så jag känner mig lagom mör!