• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Lovelyness
    isolande skrev 2011-04-06 10:12:41 följande:
    Jag behöver råd/tips från er som sover lika dåligt som jag.

Min sömn ser ut som följer:
    22.00 däckar medvetslös med en kudde mellan benen som "stöd". Kan bara ligga på sidan, blir svimfärdig och får ont i ryggen om jag ligger på rygg....
    00.00 upp på toa, somnar om
    02.00 upp på toa
    02:00 - 07.00 sover lätt och vaknar med kramp/ont på utsidan av höfterna, svettig, ont i låren och ljumskarna.

Jag är dödstrött varenda jäkla dag på jobbet och börjar få panik av att aldrig sova. Vad gör man?! Tips på kudduppallningstekniker, slippa kissa-metoder och liknande mottages tacksamt!
    Har du testat att lägga typ ett täcke under dig så underlaget blir mjukare? Jag läste det tipset någonstans. Kissandet går nog inte att göra något åt, jag går också upp flera gånger per natt. Det måste vara jättejobbigt att gå till jobbet när sömnen inte fungerar, ska du jobba länge till?
  • isolande
    Lovelyness skrev 2011-04-06 10:19:58 följande:
    Har du testat att lägga typ ett täcke under dig så underlaget blir mjukare? Jag läste det tipset någonstans. Kissandet går nog inte att göra något åt, jag går också upp flera gånger per natt. Det måste vara jättejobbigt att gå till jobbet när sömnen inte fungerar, ska du jobba länge till?
    ok, ska prova det Glad. Jobbar månaden ut så det är ju en stund kvar...
  • Lovelyness

För mig blir kissandet en reaktion på att jag inte sover så skönt. När jag behöver vända mig vaknar jag alltid eftersom det är så obekvämt och då känner jag att jag är kiddnödig och måste gå upp. Värdelöst

• jakeline
    Lovelyness skrev 2011-04-06 10:24:21 följande:
    För mig blir kissandet en reaktion på att jag inte sover så skönt. När jag behöver vända mig vaknar jag alltid eftersom det är så obekvämt och då känner jag att jag är kiddnödig och måste gå upp. Värdelöst
    jag håller lite med dig där faktiskt. Om jag inte vaknar på natten går jag inte heller upp och kissar. Det är sällan jag vaknar av att jag är just kissnödig. Om jag däremot blir väckt, av tex liten tvååring som vill ha hjälp upp i sängen, då måste jag gå upp och kissa. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • isolande
    Lovelyness skrev 2011-04-06 10:24:21 följande:
    jag veeeeet, det suger verkligen.... Och det går inte att bara ignorera och somna om för det blir ju bara värre för varje minut, särskilt om bebisen vaknar och börjar sparka neråt samtidigt. *suck* Jag kan inte ens minnas när jag sov sammanlagt 4 timmar i sträck senast.
  • eelliinnaa

är det fler än jag som när jag vaknar är jätte hungrig, nu menar jag mitt i natten alltså. förut när jag vaknade på natten vände jag mig bara om och oftast somnade vidare även om jag var kissnödig så struntade jag i det. nu de senaste nätterna kan jag inte somna om om jag inte går och kissar, och nu om jag går och kissar blir jag vrålhungrig..haha det är fan inte lätt alltidSkrattande

• skalbagge

Idag har jag varit hos barnmorskan

Vikt: 73 kgFörvånad
    Hb: 126 (grymt bra, då jag tidigare legat på 110)
    Socker: 3, 6
    Hjärtslag: 145
    SF mått: 32
    Huvud: fixerat djupt nerGlad

Sf måttet var samma som förra besöket, därför fick vi en tid om en vecka igen för en ny mätning. Har det inte ökat då så blir det ultraljud. Nu ska man gå och oroa sig för det en hel vecka då? Men det tyckte barnmorskan absolut inte vi skulle oroa oss för. Hon sa att sf måttet brukar plana av i slutet av graviditeten och eftersom han ligger så djupt ner så är det förmodligen därför!

JAg är i vecka 37, någon annan som haft stillastående SFmått?

• Josi82
    skalbagge skrev 2011-04-06 13:25:08 följande:
    Idag har jag varit hos barnmorskan

Vikt: 73 kgFörvånad
    Hb: 126 (grymt bra, då jag tidigare legat på 110)
    Socker: 3, 6
    Hjärtslag: 145
    SF mått: 32
    Huvud: fixerat djupt nerGlad

Sf måttet var samma som förra besöket, därför fick vi en tid om en vecka igen för en ny mätning. Har det inte ökat då så blir det ultraljud. Nu ska man gå och oroa sig för det en hel vecka då? Men det tyckte barnmorskan absolut inte vi skulle oroa oss för. Hon sa att sf måttet brukar plana av i slutet av graviditeten och eftersom han ligger så djupt ner så är det förmodligen därför!

JAg är i vecka 37, någon annan som haft stillastående SFmått?
    Är i vecka 36 och mitt SF-mått hade inte ökat när jag var hos BM förra veckan. Fick en remiss till UL i fredags och allt såg bra ut. Vikten var - 6,8% från normalkurvan vilket inte var nått konstigt. De kunde bero på som du skrev att hon ligger djupt ner nu. Var jättenervös innan och nu håller jag bara tummarn att det SF-måttet gått upp till nästa vecka. Så du behöver nog inte vara orolig. 
  • Ewima

Är det inte så att magen sjunker något på slutet pga att bebisen fixerar sig, så sf-måttet kan stå still/eller tom minska liite.

Dagens BM-besök v.35 (34+2)
    Vikt:76kg (+20kg)
    Hb:103
    Socker:6
    Hjärtljud:140
    Sf-mått:32
    Huvud: neråt rörligt

• jakeline
    Ewima skrev 2011-04-06 14:54:46 följande:
    Är det inte så att magen sjunker något på slutet pga att bebisen fixerar sig, så sf-måttet kan stå still/eller tom minska liite.

Dagens BM-besök v.35 (34+2)
    Vikt:76kg (+20kg)
    Hb:103
    Socker:6
    Hjärtljud:140
    Sf-mått:32
    Huvud: neråt rörligt
    det har jag också för mig... 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~