• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Maruid
    Miloxan skrev 2011-04-12 13:25:51 följande:
    Träött, less, irriterad och arg...Makens chef frågade idag om det fanns några tecken på att det var förlossninng på G...HUR VET MAN DET??????Barn har ju en förmåga att komma när de vill och eftersom detta är 5e barnet så finns det mycket plats i bäckenet så den är rörlig ännu. Maken jobbar 15 mill bort (10 mil från förlossningen) och imorgon skickas maken iväg på jobb ytterligare 40 mil  bort.....och ska övernatta en natt....Har haft förvärkar i 3 v nu och de senaste 2 dygnen har dt varit lite mera så KUL känns det ju knappast!

BM-besök idag
    SF 36 cm
    Blodtryck 130/95
    Hjärtljud 158 (var högre men då hade bm ruskat och klämt på magen)
    Ingen protein i urinen ännu i alla fall. Järn kollas sällan.
    Usch, det låter sannerligen drygt. Och jag hade nog inte gillat om min man fick frågor av exempelvis en chef om min stundande förlossning. För mig känns det privat på något sätt.

Jag hoppas i alla fall att det är sista gången din man behöver åka iväg och övernatta innan liten tittar ut för även om man vet att det är jobb och det hela så är ju ens hormoner sällan att leka med heller såhär i slutfasen.

Själv blev jag galen idag bara för att min man tryckte bort mitt samtal när jag ringde. Det visare sig senare att han hade haft lektion fortfarande men med mitt nuvarande humör vara jag nog inte så snäll tillbaka Skäms
  • Friida11
    Charlott29 skrev 2011-04-12 15:39:08 följande:
    Hej,

Det är ju alltid spännande med TUL.

Jag gjorde TUL idag, i v 34+2.
    Förväntad vikt på bebis är 2438 gram i v 34+2 och min bebis uppskattades till 2511 gram så hon ligger i dagsläget på +3%. För tre veckor sedan låg hon på -2,2 % så hon har "deffat" på sig lite runt lilla magen, men i gram mätt är det ju inte så mycket

Min bebis förväntas väga 3350 gram när hon plockas ut i v 38+3 om hon följer sin egen kurva.

Jag har gjort några TUL vid det här laget och de sista tre gångerna har jag varit helt lost, BM har fått förklara vad allting är för mig, en fot tar ju upp en halv UL-bild typ :)
    Det som var extra kul vid detta TUL var att BM sa att bebis ser ut att ha mycket hår, det stack ut små hår vid nacken
    Hehe vad mysigt :) Jag kan tänka mig att det knappt syns vad som är vad men vi får se hur det går, ska ändå bli mysigt att se så att bebis mår bra å så där inne.
  • Moi Mokulat
    Fröken Löken skrev 2011-04-12 15:38:34 följande:
    Moi mokulat: nej inte Kalmar, söderut åt Växjö-hållet! :)
    ahhhha jag bor i Kalmar.
  • Moi Mokulat
    Maruid skrev 2011-04-12 16:40:12 följande:
    Usch, det låter sannerligen drygt. Och jag hade nog inte gillat om min man fick frågor av exempelvis en chef om min stundande förlossning. För mig känns det privat på något sätt.

Jag hoppas i alla fall att det är sista gången din man behöver åka iväg och övernatta innan liten tittar ut för även om man vet att det är jobb och det hela så är ju ens hormoner sällan att leka med heller såhär i slutfasen.

Själv blev jag galen idag bara för att min man tryckte bort mitt samtal när jag ringde. Det visare sig senare att han hade haft lektion fortfarande men med mitt nuvarande humör vara jag nog inte så snäll tillbaka Skäms
    Min man jobbar mkt borta också. Fast han är ofta borta helger eller en vecka eller så.
    Jag har sagt att April ut okej, men i Maj får han hålla sig max 45 minuters bilväg ifrån. (BF 26 maj)
    Har varnat min syster att hon kan får åka med mig in om han inte är tillgänglig.
  • nenababe

Såja, nu har man packat alla väskor. En till oss, en till barnen och en liten till hunden så nu ska de ställas in i bilen sen får de stå där.

Varje kväll brukar vi kryssa för dagen som varit och räkna dagarna som är kvar. Nu ikväll är det 3 dagar tills det slutligen blir lördag och barnen ska få fara till barnvakten. Jag tror barnen är mer spänd inför det än att få ett syskon till. Fast helt ärligt så tror jag inte att någon av dem förstår att på söndag föder mamma ut henne.

4 dagar till söndag Hjärta

helenaedhman.blogspot.com/

(¯`°?.¸ ღ Lilleman 04, Prinsessan 07, Lillan 09 och Snuttan som kommer 17e april ღ ¸.?°´¯)
  • Charlott29
    nenababe skrev 2011-04-12 19:30:06 följande:
    Såja, nu har man packat alla väskor. En till oss, en till barnen och en liten till hunden så nu ska de ställas in i bilen sen får de stå där.

Varje kväll brukar vi kryssa för dagen som varit och räkna dagarna som är kvar. Nu ikväll är det 3 dagar tills det slutligen blir lördag och barnen ska få fara till barnvakten. Jag tror barnen är mer spänd inför det än att få ett syskon till. Fast helt ärligt så tror jag inte att någon av dem förstår att på söndag föder mamma ut henne.

4 dagar till söndag Hjärta

helenaedhman.blogspot.com/
    Å vad spännande!!!
    Men varför en söndag? Nyfiken fråga...
  • Ewima

Måste fråga er om era åsikter.
    Min sambo har fått erbjudande om att åka med jobbet till Mallorca fyra dagar... I maj såklart. Vårt andra barn är beräknat till 16maj, resan gäller 4-8maj. Jag har hela tiden varit positiv till resan med min svägerska flög i taket och hon menar att jag är knäpp. Hur hade ni resonerat?

• Miloxan
    Ewima skrev 2011-04-12 20:44:17 följande:
    Måste fråga er om era åsikter.
    Min sambo har fått erbjudande om att åka med jobbet till Mallorca fyra dagar... I maj såklart. Vårt andra barn är beräknat till 16maj, resan gäller 4-8maj. Jag har hela tiden varit positiv till resan med min svägerska flög i taket och hon menar att jag är knäpp. Hur hade ni resonerat?
    SLÄLPP INTE IVÄG HONOM!
  • Fröken Löken

Ewima: jag hade tagit det säkra före det osäkra och inte skickat iväg honom så långt. Men som sagt det är ju som jag resonerar... Känner ni er trygga med att han åker så är det ju så :)

• Ewima

Oj! Jag blir förvånad, eftersom jag resonerat: hur stor är sannolikheten att bebisen kommer just då? Förmodligen går jag väl över tiden som de allra flesta. Och OM någonting drar igång så har mormor