• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Fröken Löken

Jag har köpt kläder i svart vitt och rött mest! Jag älskar rött och tycker att alla klär bra i det!
    Vi var på Kosta outlet för ett tag sen och då handlade jag mycket Lundmyr, ni vet "pytteliten" bl.a. Tycker de kläderna är könsneutrala och jättefina! :)
    Labankläderna tycker jag också är fina och så har jag handlat nåt randigt på kapp Ahl och nåt färgglatt på lindex! Behöver jag säga att vårt barn i alla fall inte behöver gå naket :D

• FruMadde4barnTätt

Fröken Löken
    skönt att proverna ser bättre ut. håller tummarna att allt går bra!

tack för tipsen!
    vi kämpar på här med Nathalie.
    Hon dricker dåligt, och det är jättesvårt att få henne att dricka bara ett halvt glas med vatten / äpplejuice / saft.
    Hon dricker dåligt på dagiset också säger de.
    messmör i chockladbollar åt hon igår men hon har inte bajsat än.
    katrinplommonjucie gillade hon inte.
    hon ville inte ha katrinplommon igår.
    gav henne frukt och kiwi som hon åt lite.

down under
    jag läste att de kan få luft i magen av movicol junior också, så får se hur jag gör med det, men i annars får vi väl prova.
    tror det beror mycket på att hon dricker så dåligt.

bm idag.
    v.34
    hjärtljuden 158 aktiv bebis som rör sig mycket.
    blodtryck 110/70
    sf mått, magens mått 33
    järnvärde 122
    och urinodling visade på låga värden GBS, så det är bra.
    men har mycket sammandragningar och får vila och ta det lugnt.

jag tar en järntablett varje kväll, duroferon och ska fortsätta med det.

• Miloxan

Träött, less, irriterad och arg...Makens chef frågade idag om det fanns några tecken på att det var förlossninng på G...HUR VET MAN DET??????Barn har ju en förmåga att komma när de vill och eftersom detta är 5e barnet så finns det mycket plats i bäckenet så den är rörlig ännu. Maken jobbar 15 mill bort (10 mil från förlossningen) och imorgon skickas maken iväg på jobb ytterligare 40 mil  bort.....och ska övernatta en natt....Har haft förvärkar i 3 v nu och de senaste 2 dygnen har dt varit lite mera så KUL känns det ju knappast!

BM-besök idag
    SF 36 cm
    Blodtryck 130/95
    Hjärtljud 158 (var högre men då hade bm ruskat och klämt på magen)
    Ingen protein i urinen ännu i alla fall. Järn kollas sällan.

• Friida11

Imorgon ska vi på TUL :D Ska bli så mysigt att se den lilla igen även fast jag inte har så stora förhoppningar på att man kommer se så mkt då dom e så stora nu :) Men spännande det ska bli å se vad den lilla väger och hur lång han/hon är..  Går in i vecka 34+6 imorgon, ni som gjort TUL runt denna vecka vad vägde er bebbe då ?

• Moi Mokulat
    jakeline skrev 2011-04-12 11:28:19 följande:
    min karl har varit den som sagt att vi kan vänta med att köpa iom att vi inte vet vad det blri, plus att vi har massor av fina neutrala kläder efter sonen. Men nu på senare tid har han sagt att han känner sig elak när jag har föreslagit något och han sagt nej, vi kan vänta... :P så nu när lönen kommer får jag shoppa lite! :P Blir väl mer sen när man vet vad det blir, speciellt om det blir en tjej.  
    Jag tycker det bara finns flickkläder.
    Men något måste jag hitta.
  • Moi Mokulat
    Fröken Löken skrev 2011-04-12 12:00:23 följande:
    Jag har köpt kläder i svart vitt och rött mest! Jag älskar rött och tycker att alla klär bra i det!
    Vi var på Kosta outlet för ett tag sen och då handlade jag mycket Lundmyr, ni vet "pytteliten" bl.a. Tycker de kläderna är könsneutrala och jättefina! :)
    Labankläderna tycker jag också är fina och så har jag handlat nåt randigt på kapp Ahl och nåt färgglatt på lindex! Behöver jag säga att vårt barn i alla fall inte behöver gå naket :D
    Bor du i närheten av Kalmar?
  • jakeline
    Moi Mokulat skrev 2011-04-12 13:54:12 följande:
    Jag tycker det bara finns flickkläder.
    Men något måste jag hitta.
    Ja det får vi hoppas!  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Moi Mokulat
    jakeline skrev 2011-04-12 13:57:35 följande:
    Ja det får vi hoppas!
    Nu ska jag hämta sonen på dagis :)
    Hade värk förut får se om jag klara promenaden fram och tillbaka.
  • Charlott29
    Friida11 skrev 2011-04-12 13:29:39 följande:
    Imorgon ska vi på TUL :D Ska bli så mysigt att se den lilla igen även fast jag inte har så stora förhoppningar på att man kommer se så mkt då dom e så stora nu :) Men spännande det ska bli å se vad den lilla väger och hur lång han/hon är..  Går in i vecka 34+6 imorgon, ni som gjort TUL runt denna vecka vad vägde er bebbe då ?
    Hej,

Det är ju alltid spännande med TUL.

Jag gjorde TUL idag, i v 34+2.
    Förväntad vikt på bebis är 2438 gram i v 34+2 och min bebis uppskattades till 2511 gram så hon ligger i dagsläget på +3%. För tre veckor sedan låg hon på -2,2 % så hon har "deffat" på sig lite runt lilla magen, men i gram mätt är det ju inte så mycket

Min bebis förväntas väga 3350 gram när hon plockas ut i v 38+3 om hon följer sin egen kurva.

Jag har gjort några TUL vid det här laget och de sista tre gångerna har jag varit helt lost, BM har fått förklara vad allting är för mig, en fot tar ju upp en halv UL-bild typ :)
    Det som var extra kul vid detta TUL var att BM sa att bebis ser ut att ha mycket hår, det stack ut små hår vid nacken