• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruMadde4barnTätt

Nathalie hade så ont i magen i gårkväll. Så funderade på att åka in med henne till barnakuten i helsingborg igen, men hon fick bada och då försvann smärtan, och då avaktade vi till idag. Björn köpte resulax= lavemang på apoteket idag på morgonen.
    Resulax är mildare och gör inte så ont som mikrolax, det svider inte och retar inte tarmen så mycket.
    Nathalie fick resulax på morgonen idag och det hjälpte efter 30 minuter, och nu är hon pigg och glad igen. 
    tänkte prova movicol junior, läkaren skrev ett recept till oss nu, så ska prova det.
    Hoppas att det hjälper, håller tummarna.

Jag hade inte vågat släppa iväg min man på någon resa nu, jag har så mycket sammandragningar, bebis kan komma när som helst känns det som.

ja man är alltid lite orolig så allt är bra med bebis, men tror det ska gå bra denna gången med.

bebis har hickat mycket här och känner mycket sparkar och buffar.
    hade höga hjärtljud igen hos bm, 158-160 så bebis är aktiv och rör sig mycket.

• Jean

Jag slapper inte ivag min man langre an till kontoret, 10 minuters bil resa hemifran. Annars jobbar han langt borta med tva dagars flygresa hem. Sista resan var for ca en manad sen, da fick jag dessa "kramper och vark" och fick aka in och kolla bebis sa blev han skapligt stressad.... Som tur var va de inget! Vi ar bada jatte mana om att han ska vara med, skulle inte vilja ha de pa natt annat satt. Men de ar ju upp till var och en....

• Fröken Löken

Ladylovelylocks: Min BM sa att de nästan alltid ändrar datum vid UL! Men det är ju de som är proffs så man får ju lita på det! :) bebis kommer ju när den själv vill ändå!

• jakeline
    Fröken Löken skrev 2011-04-13 14:54:19 följande:
    Ladylovelylocks: Min BM sa att de nästan alltid ändrar datum vid UL! Men det är ju de som är proffs så man får ju lita på det! :) bebis kommer ju när den själv vill ändå!
    förra gången blev jag inte flyttad. Hade den 29e hela tiden coh sonen kom på den dagen... envis unge redan då! :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Fröken Löken

Vad skönt Jakeline! Tycker det är konstigt ändå för så fel kan man väl inte ha själv. Planerar man barn vet man ju oftast när ungefär det tog sig! BM på UL vet ju inte när vi hade sex ;)
    Kanske är det så att man inte har riktig koll på sin lutealfas eller vad det heter, men ändå!! ;)

• Kottemor

Enligt senaste mens är vår bebis beräknad till den 24:e maj, enligt UL så är han beräknad till den 25 maj. Så det känns som vi är ganska rätt på det

Igår var det helt galet med sammandragningar här, hela dagen höll det på. Idag är det lugnare men ändå en hel del sammandragningar. Men det är nog bara att gilla läget och hoppas på det bästa

Ang. oron att något ska vara fel med bebisen, så kan jag bara hålla med dom som oroar sig...
    Fick ju dåliga siffror på KUB, och trots moderkaksprov så är jag orolig att något ska vara på tok. Sen föddes vår andra son med båtskalle och det finns en viss risk ärftlighet och det drabbar främst pojkar, och eftersom det bor en pojke i magen så är jag extra orolig för att detta ska drabba även denna bebisen.
    Men jag har fått se hans profil och hans panna var jättefin så det borde inte vara något fel, men tills jag får det bekräftat så är jag orolig. Men det finns så många andra suturslutningar man kan drabbas av i skallen, så han skulle lika väl kunna få en helt annan... Men jag ska inte tänka på det, utan är det så, så tar vi det då! Inte nu, för nu kan jag ändå inte göra ett dugg åt det!

Men så är det att ha barn, man är ständigt orolig att något ska hända dom...

Jag har plockat fram sakerna till BB-väskan men inte strykt kläderna än, det får nog bli morgondagens projekt.

• jakeline
    Fröken Löken skrev 2011-04-13 15:05:00 följande:
    Vad skönt Jakeline! Tycker det är konstigt ändå för så fel kan man väl inte ha själv. Planerar man barn vet man ju oftast när ungefär det tog sig! BM på UL vet ju inte när vi hade sex ;)
    Kanske är det så att man inte har riktig koll på sin lutealfas eller vad det heter, men ändå!! ;)
    haha njae skönt och skönt... han hade gärna kunnat få stanna inne till efter nyår... :P Det är ju lite kul att man ska kunna plussa så "tidigt" som bara en vecka efter ÄL då... Men vi får la se när den tänker titta ut...  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • EvaChristina

Blev också nyfiken på datumen nu och när jag räknar efter senaste mens så har vi BF 4 maj! Enligt RUL har vi 10 maj, så det är ju en viss skillnad... Jag skulle tro att h*n kommer någonstans däremellan jag, men det visar sig... Drömmer

Ja angående det där att oroa sig så gör jag också det. Att något ska vara "fel" på bebisen eller att något under förlossningen ska gå fel så att barnet skadas. Är rätt så nojig när det gäller det. Skönt att höra att många delar samma oro.

Idag är jag ledig från jobbet och hade planerat att sätta ihop spjälsängen. En liten detalj fattades dock - skruvarna till den. Vi har ju nyligen flyttat och varken jag eller sambon minns var dessa skruvar tog vägen, haha... smart. Obestämd 

• Tiiinaa
    Lovelyness skrev 2011-04-13 10:34:24 följande:
    Måste bara fråga er om någon har problem med händer som somnar/domnar bort när ni sover? Jag vaknar säkert fem gånger per natt av att mina händer domnat bort, håller på att bli tokig. Jag läste om karpaltunnelsyndrom och antar att det är det jag fått. Skitstörigt är det iallafall, som att man inte hade nog med andra saker som stör sömnen...

Jag tänkte på det du sa Fröken Löken om olika datum om man tittar på senaste mens eller UL, undrar om det är många som har så. Jag har BF 21a men om jag räknar från min ägglossning så borde han komma 16e
    Jag vaknar också på nätterna av att jag har ont i typ händerna och armarna, men det är för att jag ligger så himla stilla så det blir lixom blodstopp till slut. Jag har helt enkelt slutat ändrat läge i sömnen för jag är för stor och otymplig..hehe. Kanske är det något sådant du får också.

Jag har BF den 29 april enligt ultraljudet, men enligt min ägglossning och mens så är det 1 maj. Inte så många dagars skillnad men. Jag hade i alla fall stenkoll på ägglossningen den månaden vi blev gravda så egentligen borde 1 maj vara ett mer "säkert" datum för oss. Men eftersom 29 april kommer först har jag ställt in mig på det :P Längtar ihjäl mig. Jag kan tycka det vore smartare att sätta typ en BF-vecka istället för ett Bf-datum. Nästan ingen föder ju på det utsatta datumet ändå lixom. Allt beror ju på bebisen och kroppen, på hur moget allt hunnit bli och vi är ju alla så olika så det är inte konstigt om vi går lite olika långt i  våra graviditeter utan att det är några problem.
  • EvaChristina
    Tiiinaa skrev 2011-04-13 16:10:19 följande:
    Jag har BF den 29 april enligt ultraljudet, men enligt min ägglossning och mens så är det 1 maj. Inte så många dagars skillnad men. Jag hade i alla fall stenkoll på ägglossningen den månaden vi blev gravda så egentligen borde 1 maj vara ett mer "säkert" datum för oss. Men eftersom 29 april kommer först har jag ställt in mig på det :P Längtar ihjäl mig. Jag kan tycka det vore smartare att sätta typ en BF-vecka istället för ett Bf-datum. Nästan ingen föder ju på det utsatta datumet ändå lixom. Allt beror ju på bebisen och kroppen, på hur moget allt hunnit bli och vi är ju alla så olika så det är inte konstigt om vi går lite olika långt i  våra graviditeter utan att det är några problem.
    Smart idé med BF-vecka!