• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Saso87
    Sofi 79 skrev 2011-04-14 09:28:46 följande:
    Jag fyller 32 i höst så jag ligger ju under gränsen för KUB men ändå över gränsen för när "risken" börjar öka. Men eftersom vi har ett friskt barn sen tidigare och inga sjukdomar eller dåliga vanor tyckte barnmorskan att det inte fanns någon anledning till KUB. Och det kändes ganska skönt att förutsätta att barnet var friskt...
    Ja, såklart. Jag har pratat med många och ingen förstår varför jag ens funderat på KUB, det är väl ganska ovanligt att man gör det i min ålder. Ännu mer ovanligt med FVP och liknande, hade man gjort KUB så hade man säkert bara gått och varit nåjjig över siffrorna man fick och sen jämfört det med andra. Sen hade man kanske ställts inför att göra FVP och då finns ju risken för missfall istället. Visst är det svårt? Men min oro har minskat och klart jag kommer få en frisk o fin liten pojke, och skulle något vara fel så får man ta ställning till det då. Peppa sig själv lite ;)
  • eelliinnaa

jag gjorde kub är 22 år. vi gjorde det dels för att få se barnet och det tickande hjärtat tidigt, för att man ska förstå mer att det bodde en krabat därinne och speciellt för sambons skull. sen var det skönt att få siffrorna och allt verkade bra men jag ville göra det för att jag skulle kunna förbereda mig ifall något skulle vara fel. jag ångrar mig inte. bor i örebro län och där blir alla erbjudna och de flesta gör det i och med att det inte finns några risker=)

• Charlott29
    FruganH skrev 2011-04-13 18:46:22 följande:
    Nu när vi äntligen är hemma så slänger jag upp en bild på vår lilla prinsessa i sina fina åka hem-kläder Flört

Å Vad söt!!!!
  • FruMadde4barnTätt

Fröken Hanna
    vad jättesöt hon är! Grattis igen och lycka till!

down under
    hur fick du din son att dricka movicol junior?
    vår dotter tycker den smakar äckligt.
    provat blanda i saft och jucie, men det går inte att få i henne det.
    pulvret ska blandas i 62,5 ml vätska helst vatten med saft eller juice.

• Saso87
    eelliinnaa skrev 2011-04-14 10:51:49 följande:
    jag gjorde kub är 22 år. vi gjorde det dels för att få se barnet och det tickande hjärtat tidigt, för att man ska förstå mer att det bodde en krabat därinne och speciellt för sambons skull. sen var det skönt att få siffrorna och allt verkade bra men jag ville göra det för att jag skulle kunna förbereda mig ifall något skulle vara fel. jag ångrar mig inte. bor i örebro län och där blir alla erbjudna och de flesta gör det i och med att det inte finns några risker=)
    Jo, vi gjorde också tidigt UL för att se ett tickande hjärta men tänkte inte alls på KUB då och här  blir man inte erbjuden det om man inte är i riskgrupp eller 35+. Nä, det finns väl inget att ångra när man gjort det? Inte det vi menar, men jag menar mer att det är inte så vanligt att alla mellan 20-25 år gör KUB, det är nog mer ovanligt i denna åldern.
  • TeosMamma

Fröken Hanna; Grattis, vilken underbart söt liten tjej! Har inte kunnat läsa på ett tag men har nu läst igenom allt och förstår att du haft det riktigt jobbigt, skönt med denna present i slutet nu! Hoppas du kan vila och bara njuta i vårsolen nu! Hjärta

• TeosMamma
    Fröken Löken; Trist att även du drabbats av havandeskapsförgiftning, hoppas verkligen allt går bra för dig, du är ju i bra händer Skrattande

Nu börjar man bli stor, någon mer som märkt det? Hahaha Flört Jag som varit så lugn med det hela börjar undra hur i hela världen man ska bli av med allt detta någon gång... Nåja, blir höstens problem i sommar ska det njutas av bebis och livet! 
    Var hos BM i tisdags, v.37 (36+0)
    Sfmått 35, har dragit ifrån mittenkurvan lite... BM tyckte inte det var konstigt att jag knappt kunde andas eftersom den lille godingen tryckt upp rumpan ända nästan mellan brösten, ser sjukt ut, 2 bröst och sen en knöl Skrattande 
    Annars allt bra, huvudet ned ruckbart, Hjärtljud 135 och HB nu 119, skönt. Har dragit ned på järn lite nu för magens skull.

Jag tänker inte på sjukdomar, är medveten om att barnet kan få det men får ta i det då i sånt fall. Jag har svårt att ta ut sorg i förskott, tar hellre ut glädjen i förskott och hanterar sorg/problem när det kommer... men det är jag det, alla är olika! 
    Min mamma har ett kort på väggen där det står; "Ta ut glädjen i förskott så får du roligt två gånger" Det har jag nappat på Flört 
  • Jodi

Vi gjorde KUB mest för att få se den lilla tidigt. Fick då en risk på 1:20 000 så det kändes ju bra. Sen på RUL såg man en markör som ökar risken för DS x 3 Rynkar på näsan...
    Men då var det väldigt skönt att ha fått sånna fina siffror på KUBen. Nu är risken istället 1:6000. Hade vi inte gjort KUBen hade den ju varit typ 1:200 och då hade man fått ta beslut om ev fvp.....

Jag känner på mig att lillkillen är frisk, men det vet man ju aldrig. Och är han sjuk så får vi ta det då!

• Lovelyness

Fröken Hanna: Vilken sötnos! {#emotions_dlg.flower}

Ni som har bebisar som fixerat sig eller iallafall börjat göra det har ni känt någonting? Jag känner hur min trycker neråt när han rör sig ibland, det känns typ som att någon hugger mig med knivar. Riktigt oskönt, men jag antar att det är för att han är långt ner och möblerar om lite i mitt bäcken eller något Glad

• EvaChristina

LadyLovelyLocks: Jag kan känna som ett tryck neråt och att det liksom ilar samtidigt. Det kommer då och då och är inte alls behagligt. Ibland blir jag falskt kissnödig och/eller bajsnödig samtidigt. Bebisen är så gott som fixerad nu sa BM i måndags.