Hm, nä att sambon tar nätterna skulle nog inte funka här heller. Inte nu åtminstone. Jag har varit borta två halva nätter - bröllop o annan fest - och det var svettigt för sambon. Mkt gråt och bärande i famnen för att kunna somna om o stor tacksamhet från både sambons o lillkillens sida när jag kom hem m brösten.
Det som irriterar mig mest m uppvaken är att han egentligen bara ammar första gången han vaknar. Alltså äter. Sen suttar han resten av gångerna. För trygghet tänker jag, men kanske har det blivit en vana, kanske är det nån fas, jag vet inte. Om han mer kunde vakna till o bara behöva nappen el lite klapp på ryggen el så (som stora gjorde) så skulle det kännas mkt lättare. Eller om han suttade o sen somnade om direkt(som han själv gjorde tidigare). Men speciellt 3-6 så kan han lätt vara "vaken" typ 20 min vid varje uppvak o vilja sutta, dricka vatten, vända sig, sutta... Och när han då vaknar en gång i timmen blir det ju fasligt lite tid kvar att sova på :/
Jaja, det går ju över så småningom. Bara att stå ut en natt i taget om man inte vill "ta striden", o det vill jag ju inte. Vill nog mest bara klaga.