• blackpuma

100 000 per knull

Det är väl det skådeståndet ligger på för ”offren”?
    Hur kan detta vara försvarbart?
    Vi har lagar som gör småflickor till sveriges bäst betalda horor under tiden männen får sina liv förstörda.

nt.se/nyheter/artikel.aspx

(Undrar när folk börjar inse att lagar som är till att skydda oss från oss själva inte fungerar och aldrig kommer göra det)

• Svar på tråden 100 000 per knull
  • end of days
    Tjohalia skrev 2010-08-26 22:05:58 följande:
    Fy fan vilken sjuk sida! Hittade bla följande:

"Sexuell njutning, mental tillfredställelse, orgasm, vänskap och kärlek är komponenter vilka alla bidrar till meningsfulla relationer mellan barn och vuxna. Det finns inget fel i att två älskande personer möts och njuter av varandras sinnen och kroppas, det finns inget fel i att två individer smeker varandra och viskar ömma ord, det finns inget fel i att ett barn och en vuxen utforskar de lustar som vi alla är fyllda med."

pedofil.se/manifest/karlek_och_lust.html
    Dra nått gammalt över dig, du drar tråden oft nu.
    Blir du upprörd över att det fins pedofiler så starta en tråd om det, detta handlar inte om pedofiler eller hur dom berätigar sina handlingar.
    2timearound skrev 2010-08-26 22:10:22 följande:
    Handen på hjärtat nu. Vet din nuvarnade vuxna kvinna om den här relationen med barnet? Inte ditt eget barn alltså, utan den underåriga flicka du hade sex med? Och skriv inte nåt skit nu bara för att rättfärdiga ditt synsätt. Var ärlig.
    Ja, min nuvarande vuxna kvinna, tror att ordet partner hade täckt den där ramsan, vet exakt vilka relationer jag hade innan vi två blev ett par.
    Jag har heller aldrig varit ihop med några barn.
  • end of days
    Miss Cee skrev 2010-08-26 21:47:36 följande:
    Just eftersom det FINNS många som en bra bit upp i åren inte är mogna för sex så behöver man inte vara mensamedlem för att se poängen med att låta bli de allra yngsta där chansen för den typen är mognad är riktigt liten.

Lagen är till för att skydda barn som inte har ett välutvecklat konsekvenstänkande.
    Lag ska vara svart eller vit, annars är den inte särskilt lätt att tillämpa, eller speciellt rättssäker.

Givetvis kan det kännas väldigt bittert för tex de par som du beskriver, men det är faktiskt väldigt lätt att slippa bli straffad för sex med underårig. Ha inte sex med någon under 15 år. Inte svårare än så!
    Om paret i fråga vore tillräckligt mogna för att fatta det beslutet så hade de aldrig fattat beslutet att ha sex! De hade istället insett att det vore korkat att göra killen till brottslig och väntat.♦
    Allt handlar inte om sex även om det gjorde det i ts.
    Ingen mensamedlem hade anpassat sig efter orimliga lagar, hoppas jag i alla fall för dom anses vara dom smartaste och med det kapabla att ta beslut som berör deras liv.

Lagen är till att skydda tjejer från sig själva vilket fallet platt på sig själv, lagar som är till att skydda människor från sig själva har ingen chans att fungera då människan inte behöver det så kallade skyddet.
    Det blir bara tragedier av det där alla inblandade inklusive dom som betalar för kalaset, då vi skattebetalare förlurar på det.
    Svartvita lagar som ska bestämma över mänsklig beteende har heller ingen chans att fungera då ingeting i livet är i slutändan svartvit.

Paret i frågan inklusive mig för många år sen var antagligen inte ens medvetna att det fanns en lag som förbjuder kärlek eller det mest naturliga under solen, sex.
    Eller ja, jag blev upplyst om det av mina skämtande bekanta och arbetskamrater att vi är olagliga, jag tackar min lyckliga stjärna att jag inte hade några moralkäringar i min närhet.
  • 2timearound
    end of days skrev 2010-08-26 22:26:19 följande:
    Ja, min nuvarande vuxna kvinna, tror att ordet partner hade täckt den där ramsan, vet exakt vilka relationer jag hade innan vi två blev ett par.
    Jag har heller aldrig varit ihop med några barn.
    Vilket bullshit. Vilka partner "vet exakt" vilka den andre/andra har haft? Det där var precis det skräpet jag visste att du skulle släpa fram. Jag är mycket öppen men har verkligen inte redogjort i detalj om mina tidigare relationer för min make.

Men om man är en övermogen man som haft en relation med en underårig flicka så behåller man nog det för sig själv.  Du snackar skit och jag synar din bluff.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... even if you win, you're still retarded.
  • end of days
    2timearound skrev 2010-08-26 22:32:29 följande:
    Vilket bullshit. Vilka partner "vet exakt" vilka den andre/andra har haft? Det där var precis det skräpet jag visste att du skulle släpa fram. Jag är mycket öppen men har verkligen inte redogjort i detalj om mina tidigare relationer för min make.

Men om man är en övermogen man som haft en relation med en underårig flicka så behåller man nog det för sig själv.  Du snackar skit och jag synar din bluff.
    Bullskit? Om du har som en vana att ljuga för din partner i ditt förhållande så är det ert problem, vi gör inte onödiga hinder för oss och jag har inga hemligheter för den jag lever med.
    Jag har inte redogjort alla mina förhållanden som att jag har biktat mig och rapporterat var jag har "stoppat in den", under alla åren vi har varit ihop däremot så har vi nog berört varje aspekt i våra liv innan vi träffades, jag känner henne in och ut och detsamma gör hon med mig.

Men jag ber annars om ursäkt, tösen hade ingen lust att komma in i tråden och ta mig i försvar
  • 2timearound
    end of days skrev 2010-08-26 22:40:47 följande:
    Bullskit? Om du har som en vana att ljuga för din partner i ditt förhållande så är det ert problem, vi gör inte onödiga hinder för oss och jag har inga hemligheter för den jag lever med.
    Jag har inte redogjort alla mina förhållanden som att jag har biktat mig och rapporterat var jag har "stoppat in den", under alla åren vi har varit ihop däremot så har vi nog berört varje aspekt i våra liv innan vi träffades, jag känner henne in och ut och detsamma gör hon med mig.

Men jag ber annars om ursäkt, tösen hade ingen lust att komma in i tråden och ta mig i försvar
    Vad tyckte hon om din relation då? Att den var helt sund och normal förstås, för hon har själv knullat minderåriga gossar? Lite kaka söker maka?

Äsch, att jag orkar....det är inte som att du ger några ärliga svar ändå, för i din värld så är ju pedofilrelationer något normalt och dessutom fint. 
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... even if you win, you're still retarded.
  • Alibi

Det går inte på något sätt att försvara att en männsika i en ålder av 48 år har sex med en 14 åring. Det är, och jag hoppas att det alltid förblir, våldtäkt mot barn, BrB 6:4. Inget barn vid en ålder av 14 år kan må särskilt bra psykiskt om hon/han väljer "frivilligt" att ha sex med en gubbe/tant som är så gammal att personen rent biologiskt hade kunnat vara farfar/morfarfarmor/mormor. Kräks

Vill man läsa hur rätten ser på det och bedömer kan man läsa en hovrättsdom här: https://lagen.nu/dom/rh/2006:32 och en till här; https://lagen.nu/dom/rh/2010:12

*kräks igen*

Sjuk är det.
  • end of days
    2timearound skrev 2010-08-26 22:53:34 följande:
    Vad tyckte hon om din relation då? Att den var helt sund och normal förstås, för hon har själv knullat minderåriga gossar? Lite kaka söker maka?

Äsch, att jag orkar....det är inte som att du ger några ärliga svar ändå, för i din värld så är ju pedofilrelationer något normalt och dessutom fint. 
    Ja, att du orkar idiotförklara dig själv, försöka underminera och smutskasta mig.
    Ordet pedofili kan du googla upp, det hör inte hit.
    Jag är ärligt då jag ser vilka skador lagen gör och kunde ha gjort på mig och mitt ex.

Jag mins faktiskt inte vad min sambo sa, vi snackade i alla fall inte etik eller använde begrepp sund och normal.
    Vi försökte lära känna varandra bättre och pratade om allt möjligt vi har gjort innan och med vem.
    Hon han hade i alla fall lite mer vett i huvudet än några här så hon reste inte på sig och började vråla ogrundade och osammanhängande glåpord.
  • Alibi
    end of days skrev 2010-08-26 22:28:37 följande:
    Allt handlar inte om sex även om det gjorde det i ts.
    Ingen mensamedlem hade anpassat sig efter orimliga lagar, hoppas jag i alla fall för dom anses vara dom smartaste och med det kapabla att ta beslut som berör deras liv.
    En medlem i mensa har logiskt tänkande, kan se mönster, det betyder inte att de är smarta.
    Skit är det.
  • Queenie70
    Alibi skrev 2010-08-26 23:02:38 följande:
    En medlem i mensa har logiskt tänkande, kan se mönster, det betyder inte att de är smarta.
    Det är även min erfarenhet måste jag säga.
  • end of days
    Alibi skrev 2010-08-26 23:02:38 följande:
    Hahaha, detta börjar bli för mycket, okey mensa medlemmar är inte dom smartaste. Om ni nu säger det så
    Men om jag får välja så väljer jag logiskt tänkande där man ser saker och ting för vad dom är framför moralisk svammel.
Svar på tråden 100 000 per knull