Miss Cee skrev 2010-08-26 21:47:36 följande:
Just eftersom det FINNS många som en bra bit upp i åren inte är mogna för sex så behöver man inte vara mensamedlem för att se poängen med att låta bli de allra yngsta där chansen för den typen är mognad är riktigt liten.
Lagen är till för att skydda barn som inte har ett välutvecklat konsekvenstänkande.
Lag ska vara svart eller vit, annars är den inte särskilt lätt att tillämpa, eller speciellt rättssäker.
Givetvis kan det kännas väldigt bittert för tex de par som du beskriver, men det är faktiskt väldigt lätt att slippa bli straffad för sex med underårig. Ha inte sex med någon under 15 år. Inte svårare än så!
Om paret i fråga vore tillräckligt mogna för att fatta det beslutet så hade de aldrig fattat beslutet att ha sex! De hade istället insett att det vore korkat att göra killen till brottslig och väntat.♦
Allt handlar inte om sex även om det gjorde det i ts.
Ingen mensamedlem hade anpassat sig efter orimliga lagar, hoppas jag i alla fall för dom anses vara dom smartaste och med det kapabla att ta beslut som berör deras liv.
Lagen är till att skydda tjejer från sig själva vilket fallet platt på sig själv, lagar som är till att skydda människor från sig själva har ingen chans att fungera då människan inte behöver det så kallade skyddet.
Det blir bara tragedier av det där alla inblandade inklusive dom som betalar för kalaset, då vi skattebetalare förlurar på det.
Svartvita lagar som ska bestämma över mänsklig beteende har heller ingen chans att fungera då ingeting i livet är i slutändan svartvit.
Paret i frågan inklusive mig för många år sen var antagligen inte ens medvetna att det fanns en lag som förbjuder kärlek eller det mest naturliga under solen, sex.
Eller ja, jag blev upplyst om det av mina skämtande bekanta och arbetskamrater att vi är olagliga, jag tackar min lyckliga stjärna att jag inte hade några moralkäringar i min närhet.