• blackpuma

100 000 per knull

Det är väl det skådeståndet ligger på för ”offren”?
    Hur kan detta vara försvarbart?
    Vi har lagar som gör småflickor till sveriges bäst betalda horor under tiden männen får sina liv förstörda.

nt.se/nyheter/artikel.aspx

(Undrar när folk börjar inse att lagar som är till att skydda oss från oss själva inte fungerar och aldrig kommer göra det)

• Svar på tråden 100 000 per knull
  • end of days
    lennartsdotter skrev 2010-08-26 20:09:42 följande:
    Jag vet inte om du vet det, men tonåringars hjärna genomgår en helt fantastiskt förändring under ett par år. Deras hjärnor fungerar öht. inte alls som en vuxen hjärna (och då snackar vi en hjärna som är iaf över 20 år). Att kräva att tonåringar ska kunna ta ett vuxenansvar är ingenting man gör om man vet vad det handlar om för slags förändringar som sker i en tonåring. Det är inte bara hormoner som skjuter i höjden och bröst som växer, hela hjärnan genomgår en enormt  förändring.

Visst, världen är inte svartvit men gråzonerna handlar om ifall det är OK att en 18-åring har sex med en 14-åring eller om en 20-åring har sex med en 15-åring. Det är gråzoner. Det är öht. inte en gråzon när en person över 30 bast sexar med en icke-myndig. Inte ens i närheten av en gråzon.
    Vi genomgår fantastiska förändringar mer eller mindre varje år, det kallas för utvekling och steget in i det vuxna livet börjar med puberteten.

I dina ögon ja, annars så var det ett gemensamt beslut av båda parter att göra det vad som gjordes.
    Det gör hela situationen till en gråzon, speciellt när det inte fanns nån våld eller tvång inblandad och det skede på tjejens initiativ.
    Nu utgår jag från dels artikeln dels det vad jag själv har upplevt, mitt förhållande som började på tjejens initiativ varade i två glada år och vi skiljdes som vänner.
    Hade paragrafryttare stuckit in näsan i våra liv så skulle jag helt plötsligt utmålas som våldtäktsman och blir stämplad som det för livet, mitt ex hade blivit utmålad som våldtäktsoffer och blivit behandlat därefter av omgivningen på både på gott och ont
    Nu fick livet ha sitt naturliga gång, det fanns inga offer i sammanhanget och inga kränkande stämplar utdelades
    Undrar vilken situation är den mest passande för alla inblandade
  • end of days
    Queenie70 skrev 2010-08-26 20:33:23 följande:
    Du har fel så det stänker om det. Behövs inte sägas mer. Det är INTE vuxna vi talar om här oavsett hur mycket du försöker rättfärdiga vuxna mäns lust till små flickor. Du försöker vrida till nåt till din fördel, fast det helt enkelt handlar om att du anser att en vuxen mans rätt till att ha sex med unga flickor går före flickans välbefinnande.  ALLA män som sätter på småflickor rättfärdigar det och tycker det är helt ok. Det faktum att du inte förmår nåt så enkelt som att säga att NEJ, det är inte ok för en 65 åring att ha sex med en 10 åring och istället slingrar dig med saker som att, en tioåring vill nog 'ändå inte ligga med en 65 åring säger allt,

Äh...lets cut the crap...Du är en äcklig människa med taskig syn på kvinnor och med en högst begränsad förmåga att se vad som ligger under ytan och vilka mekanismer det egenligen handlar om när du ser den kåta, golddiggande 14 åringen....För att det passar dina syften.

Svin
    Nej jag anser att flickans välbefinnande går alltid inte hand i hand med vad lagen dikterar.
    I mitt fall så har jag sagt nej, under flera veckor, visserligen inte på grund av hennes ålder då jag aldrig har hakat upp mig på siffror utan går mer efter personligheten men det lå annat i bakgrunden, efter det så slutade jag ljuga för henne då hennes känslor var besvarade och vi inledde ett långvarig förhållande som visserligen inte höll i all evighet men inga stora ord du slänger omkring dig kunde tillämpas.

lets cut the crap du är en vidrig människa som inte skulle tveka att skada både unga tjejer och andra människor på grund av dina moraliska värderingar.
    Jag har inga syften, är nu förälder med visserligen yngre kvinna men åldersskillnaden är inte stor.
    tycker bara att den här mentaliteten är upp mot vägarna, bestraffningar som utdelar är sinnesjuka då det handlar om offerslösa brott.

paragrafrytande moralkärring.
  • lennartsdotter
    end of days skrev 2010-08-26 20:37:31 följande:
    Vi genomgår fantastiska förändringar mer eller mindre varje år, det kallas för utvekling och steget in i det vuxna livet börjar med puberteten.

I dina ögon ja, annars så var det ett gemensamt beslut av båda parter att göra det vad som gjordes.
    Det gör hela situationen till en gråzon, speciellt när det inte fanns nån våld eller tvång inblandad och det skede på tjejens initiativ.
    Nu utgår jag från dels artikeln dels det vad jag själv har upplevt, mitt förhållande som började på tjejens initiativ varade i två glada år och vi skiljdes som vänner.
    Hade paragrafryttare stuckit in näsan i våra liv så skulle jag helt plötsligt utmålas som våldtäktsman och blir stämplad som det för livet, mitt ex hade blivit utmålad som våldtäktsoffer och blivit behandlat därefter av omgivningen på både på gott och ont
    Nu fick livet ha sitt naturliga gång, det fanns inga offer i sammanhanget och inga kränkande stämplar utdelades
    Undrar vilken situation är den mest passande för alla inblandade
    Du har alltså absolut ingen aning om den enorma förändring tonåringar genomgår för den är extraordinär.

Jag har inte läst hela tråden så jag har ingen aning om du har berättat om dina egna personliga erfarenheter eller inte, men oavsett tänker inte jag ge mig in och diskutera det för allt vi har är din syn på saken.

Jag kommer väl ihåg hur det var att vara en 13-16 år ung tjej, brådmogen och vältuvecklad med suktande blickar. Visst tusan hade jag ihop det med en del alldeles för gamla killar och jag hade kunnat fara ganska illa om jag inte hade haft en omgivning som brydde sig om mig (jämnåriga vänner, syskon, föräldrar och andra vuxna). Dessutom var de äldre killar/unga männen i min bekantskapskrets tack och lov tillräckligt kloka för att inse att man inte sätter på hur unga tjejer som helst.
  • Miss Cee
    end of days skrev 2010-08-26 20:05:02 följande:
    Tror nog att tjejer kan själva avgöra vem dom vill och inte vill ligga med, inte upp till dig eller gamla stoffiler som lever ett helt verklighetsfrämmande tillvaron att avgöra.

Tycker faktiskt det är fruktansvärt att vissa av er verkligen ställer er bakom bestraffning av påhittade brott.
    De kan de säkert, för stunden. Tyvärr så är det extremt få som är mogna att se konsekvenserna både fysiskt och känslomässigt av ett sådant handlande. Det är därför lagen finns. Det finns massor med saker en 14-åring tycker är en bra idé, men som inte är det. Konsekvenstänkandet är inte ordentligt utvecklat förrän i 18-20årsåldern, så att tro att 13-14åringar generellt ska klara av det är enbart oupplyst, eller kanske önsketänkande vad vet jag.

Visst finns det undantag som ÄR tillräckligt mogna för att ta beslutet.
    Visst är det så att ingen går från omogen till mogen över en natt och detta utan undantag sker vid 15års ålder. Men någonstans måste man dra gränsen för vad som INTE är ok, och det funkar inte i juridiska hänseendet att hålla sig med diffusa gränser.

Risken att tjejen som är under 15 INTE är mogen är tämligen stor. Så varför chansa? Det finns garanterat några 100.000 andra brudar att ha sex med tills tjejen når över 15årsdagen och det inte längre är olagligt. Visst kanske hon inte är mogen då heller, men då kan den vuxne åtminstone hävda att han/hon gjort sitt för att försäkra sig om att det är ok.

Bara för att ett BARN säger att det vill något så innebär det inte att det är en bra idé.
  • Miss Cee

Om man är en vuxen man/kvinna och vill (och erbjuds) ha sex med någon som är under 15 så borde man bry sig så pass mycket om personen att man själv kräver att man inväntar rätt ålder. Oavsett tonåringens mognad så är den andra parten VUXEN och bör kunna bete sig tillräckligt moget för dem båda. Dvs inse att det bästa för alla inblandade är att vänta.

Gör man inte det så är det uppenbart två personer och inte en som inte är tillräckligt mogna för att fatta genomtänkta beslut i det här avseendet.

• end of days
    Miss Cee skrev 2010-08-26 21:00:05 följande:
    De kan de säkert, för stunden. Tyvärr så är det extremt få som är mogna att se konsekvenserna både fysiskt och känslomässigt av ett sådant handlande. Det är därför lagen finns. Det finns massor med saker en 14-åring tycker är en bra idé, men som inte är det. Konsekvenstänkandet är inte ordentligt utvecklat förrän i 18-20årsåldern, så att tro att 13-14åringar generellt ska klara av det är enbart oupplyst, eller kanske önsketänkande vad vet jag.

Visst är det så att ingen går från omogen till mogen över en natt och detta utan undantag sker vid 15års ålder. Men någonstans måste man dra gränsen för vad som INTE är ok, och det funkar inte i juridiska hänseendet att hålla sig med diffusa gränser.

Risken att tjejen som är under 15 INTE är mogen är tämligen stor. Så varför chansa? Det finns garanterat några 100.000 andra brudar att ha sex med tills tjejen når över 15årsdagen och det inte längre är olagligt. Visst kanske hon inte är mogen då heller, men då kan den vuxne åtminstone hävda att han/hon gjort sitt för att försäkra sig om att det är ok.

Bara för att ett BARN säger att det vill något så innebär det inte att det är en bra idé.
    Inte ens vuxna klarar av att se in i framtiden och kunna avgöra om valen dom tar för stunden är dom bästa, det är lätt att vara efterklok med facit i hand.
    Avgörande val tar vi dock alla dagligen, vissa bättre än andra.
    Vist är det bra att lagen finns, inte lagens utformning däremot då den är totalt svartvit och inte tar hänsyns till några som helst omständigheter
    Som ett exempel kan jag dra upp en händelse jag läste om för några år sen.
    Ett helt normalt förhållande mellan en 13-14 tjej, mins inte exakt och en så kallad myndig kille.
    Killen fick fängelse för våldtäkt.
    Hans flickvän väntade på han tills han kom ut.
    Det är bara makabert och det sker på grund av hänsynslöshet och ren och sker moralpanik.
    Inget jag personligen skulle ställa mig bakom så glatt som ni gör här.
  • Miss Cee
    end of days skrev 2010-08-26 21:39:30 följande:
    Inte ens vuxna klarar av att se in i framtiden och kunna avgöra om valen dom tar för stunden är dom bästa, det är lätt att vara efterklok med facit i hand.
    Avgörande val tar vi dock alla dagligen, vissa bättre än andra.
    Vist är det bra att lagen finns, inte lagens utformning däremot då den är totalt svartvit och inte tar hänsyns till några som helst omständigheter
    Som ett exempel kan jag dra upp en händelse jag läste om för några år sen.
    Ett helt normalt förhållande mellan en 13-14 tjej, mins inte exakt och en så kallad myndig kille.
    Killen fick fängelse för våldtäkt.
    Hans flickvän väntade på han tills han kom ut.
    Det är bara makabert och det sker på grund av hänsynslöshet och ren och sker moralpanik.
    Inget jag personligen skulle ställa mig bakom så glatt som ni gör här.
    Just eftersom det FINNS många som en bra bit upp i åren inte är mogna för sex så behöver man inte vara mensamedlem för att se poängen med att låta bli de allra yngsta där chansen för den typen är mognad är riktigt liten.

Lagen är till för att skydda barn som inte har ett välutvecklat konsekvenstänkande.
    Lag ska vara svart eller vit, annars är den inte särskilt lätt att tillämpa, eller speciellt rättssäker.

Givetvis kan det kännas väldigt bittert för tex de par som du beskriver, men det är faktiskt väldigt lätt att slippa bli straffad för sex med underårig. Ha inte sex med någon under 15 år. Inte svårare än så!
    Om paret i fråga vore tillräckligt mogna för att fatta det beslutet så hade de aldrig fattat beslutet att ha sex! De hade istället insett att det vore korkat att göra killen till brottslig och väntat.♦
  • Sennaboo
    Miss Cee skrev 2010-08-26 21:00:05 följande:

Exakt. Hur många barn hade inte hängt med en okänd bara för att de erbjöd något spännande. 
  • Tjohalia
    Corpset skrev 2010-08-26 11:10:05 följande:
    "En pedofil relation är inte jämlik men kan vara precis lika gynnande som moderns relation till barnet." <-- WHAT THE CRAP.

Fy fan vilken sjuk sida! Hittade bla följande:

"Sexuell njutning, mental tillfredställelse, orgasm, vänskap och kärlek är komponenter vilka alla bidrar till meningsfulla relationer mellan barn och vuxna. Det finns inget fel i att två älskande personer möts och njuter av varandras sinnen och kroppas, det finns inget fel i att två individer smeker varandra och viskar ömma ord, det finns inget fel i att ett barn och en vuxen utforskar de lustar som vi alla är fyllda med."

http://pedofil.se/manifest/karlek_och_lust.html
    JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • 2timearound
    end of days skrev 2010-08-26 20:49:57 följande:
    Nej jag anser att flickans välbefinnande går alltid inte hand i hand med vad lagen dikterar.
    I mitt fall så har jag sagt nej, under flera veckor, visserligen inte på grund av hennes ålder då jag aldrig har hakat upp mig på siffror utan går mer efter personligheten men det lå annat i bakgrunden, efter det så slutade jag ljuga för henne då hennes känslor var besvarade och vi inledde ett långvarig förhållande som visserligen inte höll i all evighet men inga stora ord du slänger omkring dig kunde tillämpas.

lets cut the crap du är en vidrig människa som inte skulle tveka att skada både unga tjejer och andra människor på grund av dina moraliska värderingar.
    Jag har inga syften, är nu förälder med visserligen yngre kvinna men åldersskillnaden är inte stor.
    tycker bara att den här mentaliteten är upp mot vägarna, bestraffningar som utdelar är sinnesjuka då det handlar om offerslösa brott.

paragrafrytande moralkärring.
    Handen på hjärtat nu. Vet din nuvarnade vuxna kvinna om den här relationen med barnet? Inte ditt eget barn alltså, utan den underåriga flicka du hade sex med? Och skriv inte nåt skit nu bara för att rättfärdiga ditt synsätt. Var ärlig.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... even if you win, you're still retarded.
Svar på tråden 100 000 per knull