Sänk abortgränsen!
Jag tycker gränsen för fri abort ska sänkas från vecka 18 till vecka 12.
Sverige är det enda land inom EU som har fri abort fram till vecka 18!
Jag tycker gränsen för fri abort ska sänkas från vecka 18 till vecka 12.
Sverige är det enda land inom EU som har fri abort fram till vecka 18!
Saknas bara att någon börja muttra om att det är emot guds vilja att abortera ett foster.
För ett par år sen ändrade "Ja till Livet"-rörelsen taktik från att kräva totalt förbud
mot aborter till att gradvis sänka abortgränsen och öka kraven för sen abort.
Nej, det finns absolut ingen anledning till att sänka abortgränsen. Vi ska vara väldigt rädda om vår abortlag och kvinnors rätt att bestämma över när och om vi vill ha barn. Det finns så oerhört många länder som inskränker på kvinnors rättigheter med förödande konsekvenser för henne och även människor runtomkring.
Abortgränsen går innan fostret anses som levnadsdugligt utanför livmoder och jag kan inte förstå alls varför det skulle spela någon roll för den allmänna personen om en kvinna gör sin abort i vecka 16 eller i vecka 10? Möjligtvis är det svårare för kvinnan att genomföra aborten både fysiskt och psykiskt. Men det är ingen eller få kvinnor som medvetet väntar så länge tills de utför aborten.
Skulle man sänka gränsen skulle det dessutom inte gå att aborterade skadade foster/icke levnadsdugliga pga att man inte kan se det tidigt i graviditeten, utan först i vecka 18-20.
Skulle ni tycka att det vore okej för dessa kvinnor att gå en hel graviditet och föda barnet för att sedan se det dö?
Och den som påstår att socialstyrelsen tar beslut om sena aborter lättvindigt vet inte vad de snackar om, utan sitter bara och tror en himla massa saker.
Som vanligt med FL.... Alla dessa som-tror-att--de-vet-fast-de-inte-har-en-aning-men-som framställer-det-som-fakta-personer.....