• Isola09

Sänk abortgränsen!

Jag tycker gränsen för fri abort ska sänkas från vecka 18 till vecka 12.
    Sverige är det enda land inom EU som har fri abort fram till vecka 18!

• Svar på tråden Sänk abortgränsen!
  • Reglementet
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 20:45:05 följande:
    Jag anser att man bör ta bort ett foster innan 14 veckor har passerat istället för 18 om man vet om att det finns därinne och att man inte vill ha det. Var ligger felet i detta?
    Om man inte vet att man inte vill ha det än då?
    *Kommersiellt budskap*
  • Shadilly
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 20:45:05 följande:
    Jag anser att man bör ta bort ett foster innan 14 veckor har passerat istället för 18 om man vet om att det finns därinne och att man inte vill ha det. Var ligger felet i detta?
    Felet ligger i att du utan grund för det förutsätter att det är så det går till generellt ELLER att du vill ha en lagstiftning baserad på situationen hos så få personer att det inte är försvarbart att stifta en lag med dessa som utgångspunkt.
    Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!
  • Shadilly
    Tabba skrev 2010-08-28 20:45:40 följande:
     Kanske ska börja trycka upp knappar med " rör inte vår abortgräns" och dela ut på stan ?
    www.knapp.nu
    Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!
  • AmandaBrun
    Reglementet skrev 2010-08-28 20:43:56 följande:
    Ah, så dessa omogna idioter ska alltså tvingas föda barnet, och ta hand om det? Perfekt.

Nja. Perfekt vet jag inte. Men dom får ta sitt ansvar. Man kan inte tro att man kan gå och bära på ett barn i 18 fulla veckor - drygt 4 månader utan att det får konsekvenser.

Jo men vänta. Det kan man ju visst det.

• AmandaBrun
    Reglementet skrev 2010-08-28 20:46:02 följande:
    Om man inte vet att man inte vill ha det än då?
    Okej varför bör man inte ha bestämt sig vid 14 veckor? Det är ett liv som växer därinne.
  • Reglementet
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 20:48:32 följande:

Nja. Perfekt vet jag inte. Men dom får ta sitt ansvar. Man kan inte tro att man kan gå och bära på ett barn i 18 fulla veckor - drygt 4 månader utan att det får konsekvenser.

Om de är omogna idioter, vad är det som säger att de kan ta ett ansvar för ett barn?
    *Kommersiellt budskap*
  • Shadilly
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 20:48:32 följande:

Hur var det med respekten för livet? Eller det kanske inte gäller när man använder spädbarn som straff till omogna idioter?
  • Reglementet
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 20:49:13 följande:
    Okej varför bör man inte ha bestämt sig vid 14 veckor? Det är ett liv som växer därinne.
    Finns inget bör här. Alla är olika, det tar olika tid för alla att fundera på vad de vill, och om de klarar av det.
    *Kommersiellt budskap*
  • Tabba

Japp.

Som det sas tidigare, vi har en lagstiftning från 1975, dax att mordernisera den

Fri abort till v 25 !!!!  

häfta upp det på en lastbil och kör genom uppsala ( Livets ord / ja till livet ) och
     bibelbältet i ( jönköping ?)  sen får vi se inslag i tidningarna ...

Svar på tråden Sänk abortgränsen!