• Isola09

Sänk abortgränsen!

Jag tycker gränsen för fri abort ska sänkas från vecka 18 till vecka 12.
    Sverige är det enda land inom EU som har fri abort fram till vecka 18!

• Svar på tråden Sänk abortgränsen!
  • Reglementet
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 20:24:15 följande:
    Nej. Missade det.

Man bör kanske vara så vuxen att man kan ta ett beslut huruvida man vill behålla ett liv i magen inom 14 veckor eller ej.
    Innan man blir oplanerat gravid? Ska man då planera att bli oplanerat gravid?
    *Kommersiellt budskap*
  • lennartsdotter
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 20:21:02 följande:
    Okej verkar bara vara jag som har lite repekt för livet härinne. Ni andra verkar ju tycka att det är något man bara kan kasta åt sidan när man vill.
    Nej, du diskriminerar och värderar foster helt godtyckligt efter ålder. Jag sätter gränsen vid foster som har möjlighet till ett självständigt liv utanför kvinnan och inte. Det är en mycket mer logisk gräns än din. Inte heller dömande mot kvinnor som av någon anledning utför en sen abort.
  • AmandaBrun
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-28 20:24:35 följande:
    Nej, du har bara "respekt för livet" några veckor till jämfört med oss andra. Innan dess är det uppenbarligen helt ok att "döda barn".
    Okej så du tycker alltså att man ska få göra abort när som helst i en gravv?

Jag ser helst att man inte blir oönskat gravid alls. Men om man blir det så bör man som sagt ha bestämt sig innan 14 veckor.

Anser jag.
  • Shadilly
    Reglementet skrev 2010-08-28 20:26:02 följande:
    Det gör väl alla, tänk alla lurade män därute som är offer för onda kvinnor...
    Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!
  • lennartsdotter
    Shadilly skrev 2010-08-28 20:24:11 följande:
    Och de som inte är det är i alla fall slampor eller dumma brudar och kan lika gärna straffas med att vara gravida mot sin vilja i nio månader för de ska LÄRA SIG!!!
    Jupp, istället för spöstraff. Eller ska de spöstraffas också kanske?Tomte
  • AmandaBrun
    Reglementet skrev 2010-08-28 20:26:02 följande:
    Nej men man kanske bör förstå riksken med sex och att det kan hända och kanske vad man skulle göra om så inträffade.

Nu vet jag att de flesta oönskade graviditeter avslutas direkt.

Men om man väntar mer än 14 veckor på att avsluta det så tycker jag att man borde komma med en rimlig anledning.
  • Reglementet
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 20:27:11 följande:

Jag ser helst att man inte blir oönskat gravid alls. Men om man blir det så bör man som sagt ha bestämt sig innan 14 veckor.

Anser jag.
    Men varför anser du att det är okej att döda barn?
    *Kommersiellt budskap*
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Nej.

Din argumentationsteknik är under all kritik, du bygger halmgubbar på löpande band och kryddar med laddade frågor. Du säger att du har respekt för livet men det enda det innebär är att du väljer en godtycklig vecka där abort ärok och sedan kallar det för att respektera livet om man gör abort innan dess och att det handlar om att döda barn efter detta datum.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • Heffa

Anser jag.
    Man har alltså 14 veckor på att bestämma sig. Det tycker du är okej. Då blir ju resultatet ganska intressant: efter tidigast 4 veckor kan jag tänka mig får man reda på att man är gravid. Då har man alltså 14 veckor på sig att bestämma sig? 4 + 14 =18.
    Vad bra, då är vi ju överens.

Eller menar du egentligen att man har 10 veckor på sig då?
    Over and out
  • ChoopChoopSong
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 20:23:20 följande:
    Utan en god anledning ska tilläggas här
    Och vilka anledningar är "goda" anledningar?

Inser du inte hur low life det låter, när du påstår att andra saknar respekt för liv, istället för att argumentera trovärdigt för din sak? Som så många andra i den här "genren" av åsikter, försöker du sitta på två stolar och spela på människors känslor samt komma med otrevliga antydningar - för att du inte har så mycket annat att komma med? Abort är tydligen OK enligt dig - men inte hur länge som helst och bara av "rätt" anledning? Annars är det mord? Jaha, och hur ska vi kolla det?
Svar på tråden Sänk abortgränsen!