• Isola09

Sänk abortgränsen!

Jag tycker gränsen för fri abort ska sänkas från vecka 18 till vecka 12.
    Sverige är det enda land inom EU som har fri abort fram till vecka 18!

• Svar på tråden Sänk abortgränsen!
  • AmandaBrun
    Tabba skrev 2010-08-28 20:59:41 följande:
    Jösses.   ingen har väl sagt att det är enkelt att göra abort i v18.
    Men varför röra gränsen överhuvudtaget?
    För att inte signalera detta. Asså jag blev gravid när jag var 25 men inte visste jag att ungen skulle vara 2 dm i vecka 18. Magen syntes ju knappt och jag kände ingenting...ändå rullade det runt en bebis på 20 cm därinne.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 20:59:47 följande:
    Nä. Men det brås ju på sina föräldrar så det lär ju knappast ta nån större skada.
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 21:00:51 följande:
    Nä då får dom snällt skämmas och förklara sig ordenltigt innan dom får godkänt en abort du!

Inte bara få in och äga..remove it please

I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • AmandaBrun
    Shadilly skrev 2010-08-28 21:00:41 följande:
    Vad är det med 2 dm som är så fantastiskt? Och som sagt, du har ingen aning om det finns någon anledning eller inte, men låt inte det hindra dig att gå på tomgång.
    För att den är det ca när gränsen i Sverige går.. Eller ja den är väl 18 cm då.
  • Tabba
    Nä då får dom snällt skämmas och förklara sig ordenltigt innan dom får godkänt en abort du!

Bra där.   så inte bara får dom vänta några veckor till innan aborten, dom måste först förklara sig inför socialstyrelsen och be med mössan i handen? En präst brukar blandas in här också, av någon anledning.

Nej, " rör inte vår abortgräns!"
  • Tabba
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 21:02:01 följande:
    För att inte signalera detta. Asså jag blev gravid när jag var 25 men inte visste jag att ungen skulle vara 2 dm i vecka 18. Magen syntes ju knappt och jag kände ingenting...ändå rullade det runt en bebis på 20 cm därinne.
    Nej, Foster. inte bebis. Foster. Bebis är när dom jollrarl utanför magen.

• Pigeon
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-28 21:02:11 följande:

*asg*
    Jag fick fundera en lång stund innan jag förstod bilden.
  • AmandaBrun
    ChoopChoopSong skrev 2010-08-28 21:02:01 följande:
    Vem ger sken av att det är oproblematiskt, menar du?Med tanke på att ca 90 procent av alla aborter görs före vecka 12, verkar det inte vara så.Och som sagt - varför "ge sken av" att det är "ok" att avsluta en graviditet öht, med det resonemanget? Är du på tjocken så får du väl stå ditt kast, lika gärna. Oavsett om du är i vecka 4 eller 20.

Tack gode gud för den statisktiken.

Jag vill ändå ha gränsen vid 14 istället för 18.
  • AmandaBrun
    Tabba skrev 2010-08-28 21:03:22 följande:
    Bra där.   så inte bara får dom vänta några veckor till innan aborten, dom måste först förklara sig inför socialstyrelsen och be med mössan i handen? En präst brukar blandas in här också, av någon anledning.

Nej, " rör inte vår abortgräns!"
    Så kanske dom inte gör om sitt misstag!
  • AmandaBrun
    Pigeon skrev 2010-08-28 21:05:17 följande:
    *asg*
    Jag fick fundera en lång stund innan jag förstod bilden.
    Jag fattar den fortfarande inte Skrikandes
  • Heffa
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 21:06:04 följande:
    Så kanske dom inte gör om sitt misstag!
    Så du tror alltså att det är ofta förekommande att man gör abort flera gånger?
    Over and out
Svar på tråden Sänk abortgränsen!