Sänk abortgränsen!
Jag tycker gränsen för fri abort ska sänkas från vecka 18 till vecka 12.
Sverige är det enda land inom EU som har fri abort fram till vecka 18!
Jag tycker gränsen för fri abort ska sänkas från vecka 18 till vecka 12.
Sverige är det enda land inom EU som har fri abort fram till vecka 18!
Fast det riktigt tragiska är frågan dyker upp med jämna mellanrum överhuvudtaget..
Håller inte med! Tycker abortlagen är väldigt bra.
Inte läst hela tråden (för jag orkade inte med samma argument om och om igen). Ni som nu säger "sänk abortgränsen" förstår ju inte Visst, NI vill inte göra abort så sent. Gör inte det då? Ingen tvingar er att vänta i 14 veckor.
Enligt min åsikt så gör väldigt få människor abort i vecka 17 för att dom inte kunnat bestämt sig. Det är antagligen för att fvp visat något dåligt osv. Det finns väldigt få människor som i vecka 5 får reda på att dom är gravida och sen väntar 10 veckor med abort bara för att dom kan. Efter att ha läst på FL är det tvärt om, man försöker få en tid så fort som möjligt så det blir en medicinsk abort. Så det argumentet håller heller inte.
Jag skulle inte utan anledning göra en abort i vecka 17. Men bara för det tycker jag inte att gränsen måste sänkas. För om jag gör ett fvp så vill jag ha möjligheten att så fort som möjligt göra abort, inte behöva vänta en vecka för att någon annan ska bestämma om hurvida jag får ta bort barnet.
Ingen har ännu kommit med ett argument som förklarar hur dom blir berörda av att någon gör en sen abort.