• Isola09

Sänk abortgränsen!

Jag tycker gränsen för fri abort ska sänkas från vecka 18 till vecka 12.
    Sverige är det enda land inom EU som har fri abort fram till vecka 18!

• Svar på tråden Sänk abortgränsen!
  • Shadilly
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-28 21:02:11 följande:
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 21:00:51 följande:
    Nä då får dom snällt skämmas och förklara sig ordenltigt innan dom får godkänt en abort du!

Inte bara få in och äga..remove it please

Ja jag håller med. Nu var den här diskussionen nere på en nivå så dum att den är bortom all räddning. När halmgubbarna är fetare än Globen och fördomarna haglar är det dags att göra något kul istället.
    Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!
  • AmandaBrun

Varför tycker ni att 17+6 är en bättre gräns än 14+0`?

Eller vilken gräns tycker ni är rätt?

Ska vi ha en gräns?

Själv anser jag att ju lägre gräns desto bättre.

• AmandaBrun
    Heffa skrev 2010-08-28 21:07:55 följande:
    Så du tror alltså att det är ofta förekommande att man gör abort flera gånger?
    Öh jag vet några stycken. FL kryllar av dom.
  • AmandaBrun
    Pigeon skrev 2010-08-28 21:09:36 följande:
    Mata inte........... gissa.
    Katten? Jag hajjar inteDrömmer
  • Louvre

Nej, sänk inte gränsen. Eftersom de flesta aborter görs innan v 12 så finns det sannorlikt nog väligt goda skäl till en senare abort.
    Alternativen är inte bättre, tänk vad många kvinnor som dött eller blivit riktigt allvarligt skadade vid illegala aborter, även i Sverige förr i tiden.

Prinsessmor <3
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Shadilly skrev 2010-08-28 21:08:19 följande:
    Ja jag håller med. Nu var den här diskussionen nere på en nivå så dum att den är bortom all räddning. När halmgubbarna är fetare än Globen och fördomarna haglar är det dags att göra något kul istället.
    Ja, det började bra hyfsat men sedan så spårade det ur ordentligt. När samma argument återkommer flera gånger i rad trots att författaren erkänner att det saknas grund så är det dags att lämna diskussionen. Jag behåller den på favoriter i hopp om att det bättrar sig.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • AmandaBrun
    Shadilly skrev 2010-08-28 21:08:19 följande:
    Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!

*vinkar hejdå*

Du va inte lätt å bli av med.
  • Shadilly
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-28 21:10:48 följande:
    Ja, det började bra hyfsat men sedan så spårade det ur ordentligt. När samma argument återkommer flera gånger i rad trots att författaren erkänner att det saknas grund så är det dags att lämna diskussionen. Jag behåller den på favoriter i hopp om att det bättrar sig.
    Ja och när samma fråga dessutom återkommer hela tiden trots att den besvarats gång på gång är det ju helt meningslöst att fortsätta.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!