• Isola09

Sänk abortgränsen!

Jag tycker gränsen för fri abort ska sänkas från vecka 18 till vecka 12.
    Sverige är det enda land inom EU som har fri abort fram till vecka 18!

• Svar på tråden Sänk abortgränsen!
  • Shadilly
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 22:25:44 följande:
    Absolut. Och då kan man få beviljad abort.

Detta händer dock rätt sällan. Oftast får ju inte kvinnan sin mens och när den inte kommit tredje månaden i rad brukar dom flesta ha reagerat.
    Det händer ännu mer sällan att man gör abort efter v 12 så vad är problemet?
    Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!
  • Pigeon
    Shadilly skrev 2010-08-28 22:09:03 följande:
    Hur stor halmbock kan du bygga?

Kom tillbaka när du har riktiga argument och har kammat dig.
    Ja det var ju ett bra svar när man inte vet vad man ska svara.  
  • Sussi S
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 22:22:27 följande:
    Ka den måste ju det. Men du tycker inte att det ska finnas någon gräns?

Eller du menar att efter vecka 23 är bebisen livsduglig så senast då?
    jag tycker v 18 är en bra gräns och kanske v 22 i speciella fall.
  • Shadilly
    Pigeon skrev 2010-08-28 22:28:25 följande:
    Ja det var ju ett bra svar när man inte vet vad man ska svara.  
    Det finns inget att svara på ett trollinlägg, annat än skärp dig för fan och återkom när du lärt dig argumentera.
    Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!
  • AmandaBrun
    Shadilly skrev 2010-08-28 22:27:22 följande:
    Det händer ännu mer sällan att man gör abort efter v 12 så vad är problemet?
    Jag anser bara att man får gå för länge med foster i magen ( över fyra månader ) för att sedan bara ta bort det utan att ha en rimlig grund.

Simple as that.
  • Sussi S
    lördagsgodis skrev 2010-08-28 22:25:13 följande:
    Jag tycker att adoption alltid ska vara ett alternativ och är inte emot dagenefterpiller men är det så att den unga åldern kan vara en risk för mammans liv vid en förlossning tex så kan det vara ett alternativ. Om man blivit med barn trots skydd tycker jag inte det är orsak nog man vet att skydden inte är 100%.

Vid en våldtäckt så ska kvinnan få hjälp att bearbeta det hela och ha adoption som alternativ men jag tycker inte det är skäl nog för abort.
    Okej, resekterar din åsikt, men är glad att vi har fri abort till v 18 i sverige!!
  • AmandaBrun
    Sussi S skrev 2010-08-28 22:29:13 följande:
    jag tycker v 18 är en bra gräns och kanske v 22 i speciella fall.
    Varför?
  • Pigeon
    Shadilly skrev 2010-08-28 22:29:58 följande:
    Det finns inget att svara på ett trollinlägg, annat än skärp dig för fan och återkom när du lärt dig argumentera.
    Troll kan du vara själv, jag har varit medlem på FL sedan 2004 och alltid stått för mina åsikter. Någon ställde en fråga - "varför berörs du av att någon gör en sen abort", jag svarade på frågan - gav en liknelse, för mig är det som att någon berättar att ett barn har dött. Därför berörs jag.

Varpå du svarade att du bara berörs om barn har lidit av att de dödades...
    Du får skylla dig själv om du skriver saker som gör att du sen blir svarslös.
  • AmandaBrun
    Shadilly skrev 2010-08-28 22:29:58 följande:
    Vad är det för tjöt om troll?
Svar på tråden Sänk abortgränsen!