Sänk abortgränsen!
Jag tycker gränsen för fri abort ska sänkas från vecka 18 till vecka 12.
Sverige är det enda land inom EU som har fri abort fram till vecka 18!
Jag tycker gränsen för fri abort ska sänkas från vecka 18 till vecka 12.
Sverige är det enda land inom EU som har fri abort fram till vecka 18!
Blir väldigt kluven av denna tråd..
Jag är inte emot aborter, men tycker nog att v18 är lite väl stora foster. Men som sagt så tror jag inte att någon gör abort så sent utan anledning heller.
Jag tycker nog lagen är bra som den är ändå. Menar mamman i det här läget, gör hon en abort så sent kan det bero på många olika anledningar. Vet man med säkerhet att man inte kommer klara av att vara mamma så är det väl faan så mycke bättre att hon gör abort än att hon föder barnet och vanvårdar det? eller tycker ni att det är bättre med barnmisshandel?
Man kanske trott att det ska gå bra med allt innan, men helt plötsligt kanske pappan i det hela går bort och man står ensam kvar, och NEJ man får inte hjälp av samhället i alla tillfällen, Är man äldre än 25 får man hjälp men bostad och dyl, men är man under 25 så får man inte det. Då ska man fint flytta hem till sin köra mor, även fast hon kanske inte har plats.
Men sen tycker jag inte heller att någon ska dra på beslutet fram tills dess heller. Men vissa omständigheter gör att man kanske måste ta bort det sent.
Jösses.
Det verkar som om många tror att alla kvinnor som gör abort har haft oskyddat sex med en främling vid ett tillfälle och sedan inte haft mens och tydligt märker att de är gravida efter en månad...