• Anonym (ARG)

Så jävla arg på min chef!!!

Min son har öroninflammation så jag har vabbat från i fredags, idag är det onsdag.
    Igår kväll, tisdag, ringde min chef till mig, inget konstigt med det. Han frågade om min man kan vara hemma idag ist för mig. Jag svarar honom att vi har valt att jag ska vara hemma eftersom jag har ganska dålig lön och min man tjänar 8000 kr mer/månad(innan skatt) än vad jag gör, så vi förlorar minst pengar när jag är hemma.

I det läget tycker jag det hade varit helt ok om min chef på ett vänligt sätt hade frågat mig om vi kunde tänka oss att ändra på det idag, eller liknande fråga. 
    Istället sätter han igång världens diskussion med mig där jag får försvara och förklara mitt och min mans beslut att jag ska vara hemma när sonen är sjuk.
    Han ifrågasätter hur vi kan låta ekonomin styra såna här frågor, om jag alltid kommer att vara den som är hemma, han talar om för mig att man inte kan leva efter hur ekonomin ser ut osv...jag var så upprörd att jag inte ens kommer ihåg allt han sa.
    Han avslutade även samtalet med att avbryta mig mitt i en mening men orden - Okej då vet jag, vi hörs, klick!!!

WHAT????!!!

Ska jag verkligen behöva sitta och försvara vårt gemensamma beslut att jag ska ta huvudansvaret när pojken är sjuk? Ska en chef bete sig så?
    Nu sitter jag här med en sjuk pojk och har superdåligt samvete inför jobbet. 
    Vet egentligen inte vad jag vill med inlägget, är bara så upprörd. Är det vanligt atT arbetsgivare blir sådär när man har sjuka barn? Nån som har liknande erfarenheter? 

• Svar på tråden Så jävla arg på min chef!!!
  • Little Ms Chatterbox

Har inte läst annat än TS.
    Nästa gång det här kommer upp så säg till chefen att det faktiskt inte ligger på ditt bord. Eftersom det är han som representant för företaget som betalar din lön kan han lösa det här lätt genom att betala dig mer i lön. Då kan ni lättare välja vem som ska vara hemma.
    {#emotions_dlg.djavulsk}

• S m u l i s

Tycker inte man ska behöva försvara sig for att ens barn är sjuk, det är ju inget man planerar. Och vem som är hemma är heller inget man ska behöva försvara, det är ju med upp till föräldrarna. Hemma hos oss blir det naturligt jag som får ta dom flesta passen för vi bor i Västmanland och gubben jobbar i Småland och Värmland och kommer bara hem till helgen. Om dom ringer ifrån dagis måste ju jag som finns närmre till hand hämta.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • TjutandeRosen

Här är det i princip alltid jag som vabbar, nu är det inte lika mkt som innan, för nu är de inte dagisbarn längre. Det blir jag som tar det för jag jobbar deltid (på frivillig basis, för jag vill vara hemma med barnen), så vi tycker det är mer logiskt att jag tar det, dessutom blir det inte lika ekonomiskt kännbart om jag vabbar! Än så länge är det bara närmsta chef som knorrat ibland, men då får hon göra det!

• 7 små apor

Läge för att ta upp det i löneförhandlingen!  {#emotions_dlg.djavulsk}
    Om chefen ger dig 8000 mer / månaden så lär din man kunna stanna hemma lika mycket som dig.

• Anonym

Min man har 50.000 efter skatt. Jag har 20.000 efter skatt. Vi delar på Vabben. Varför? JO för att mitt jobb är lika viktigt som hans (anser jag) och det är viktigt för barnen att också kunna vara med sin pappa när de är sjuka.

Att använda pengarna som argument är bara en dålig ursäkt.

• Anonym (ARG)
    Anonym skrev 2010-09-15 19:32:25 följande:
    Min man har 50.000 efter skatt. Jag har 20.000 efter skatt. Vi delar på Vabben. Varför? JO för att mitt jobb är lika viktigt som hans (anser jag) och det är viktigt för barnen att också kunna vara med sin pappa när de är sjuka.

Att använda pengarna som argument är bara en dålig ursäkt.
    Det handlar inte om vems jobb som är viktigast. Utan om att vi får ett till barn om 3½ månad och vill hinna spara så mycket pengar som möjligt tills jag går hem. Då räknas varje krona. Så nej, det är ingen dålig ursäkt att använda ekonomin som argument, inte för oss. Det är helt enkelt bara så det är!

• Anonym
    Anonym (ARG) skrev 2010-09-15 19:35:50 följande:
    Det handlar inte om vems jobb som är viktigast. Utan om att vi får ett till barn om 3½ månad och vill hinna spara så mycket pengar som möjligt tills jag går hem. Då räknas varje krona. Så nej, det är ingen dålig ursäkt att använda ekonomin som argument, inte för oss. Det är helt enkelt bara så det är!
    Ja, men då får du helt enkelt acceptera att din chef tycker att du prioriterar fel. Men varför bryr du dig, du ska ju vara borta en väldigt lång tid från jobbet (jag antar att din man inte ska ta så mycket ledigt?).
  • Anonym (ARG)

Och sen måste jag ju tillägga att tjänar ni såna summor efter skatt så lär ni klara er oavsett vem som vabbar. Vi har inte så stor inkomst.

Svar på tråden Så jävla arg på min chef!!!