snöstjärna skrev 2010-09-26 21:39:07 följande:
Det ska inte vara några problem att färga håret vad jag läst.
Det är inget farligt för fostret, bara att det kan bli en annan nyans-färg pga av hormonerna du har i kroppen nu,
Har en kompis som färgade sitt och fick rött när det skulle vara brunt. Och en annan fick jättekraftig allergisk reaktion, då gjorde hon det tom hos frisören!!
Jag tonade håret när jag va gravid med sonen, gick bra alla gånger.
talare skrev 2010-09-26 21:10:56 följande:
vissa har en leveranstid på 8-10v så man beställer oftast ett bra tag innan man har sin bf, medan andra finns i lager (beror på butikens storlek och barnvagnsmodellen/märk)

Du kan ju alltid köpa en vagn som står i butiken, de har ju oftast några på lager så du får en helt ny ur kartong.
När du köper vagn ska du tänka på era användingsområden, inte vilken vagn som är "inne".
Vart kommer du köra mest? Vill du ha 3 eller 4 hjul? Ska det vara smidig att få in i bilen osv.
Vi bor på landet så vi behövde en rejäl vagn med fyra hjul, köpte en brio happy vagn, med en separat ligg- sittfdel. Klumpig ja, men för vårat användingsområde så funkade den kalas. Ska ha den till denna bebis med.
Till sonen har vi köpt en brio sing sulky nu, ännu bättre vagn!! 4 hjul, 2 små fram, går kalas på grusvägar och tar liten plats.
MEN jag funderar på om vi kanske måste skaffa dubbelvagn tills den lilla kommer, sonen kommer ju bara vara 22 månader då. Vad tror ni som har små barn som blir storasyskon? Ska ni ha dubbelvagn??