• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • snöstjärna
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-26 20:44:09 följande:
    Vi hade en liten diskussion här hemma angående barnvagnar...

Hur lång leveranstid är det på det??? Har de några hemma i lager eller är alla beställningsvaror...
    Vad är ni inne på för vagn???
    Det är lite olika på vad man vill ha å varifrån man beställer.
    Vi hade en Bugaboo till vår son, sålde den dock förra året. Nu ångrar jag mig .. lite ;)
    Nu måste vi köpa en ny ... å det blir helt klart en "bugga" igen =)
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • hoppfull 2010

Vet ni hur det är med att färga håret när man är gravid??

Jag börjar vilja fixa höstfrisyren nu..Glad

• jakeline

Hur lång leveranstid är det på det??? Har de några hemma i lager eller är alla beställningsvaror...
    vi köpte en begagnad Emmaljunga till sonen och kommer antagligen använda den nu med. Gå in på nätet och kolla butikerna, tror det brukar stå hur de har det med leveranstider. Viktigt är ju att klämma och känna, tyngden kan variera en hel del. Om man ska ha fyra eller tre hjul osv. Vi bor ju på "landet" så vi har rejäla doningar av modell äldre.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • talare

vissa har en leveranstid på 8-10v så man beställer oftast ett bra tag innan man har sin bf, medan andra finns i lager (beror på butikens storlek och barnvagnsmodellen/märk) 
  • Gummsan85

vi ska köpa en nu vagn till den lill* som ska komma :) hittade en sprillans ny med allt för 4000 med snygga färger :) vill köpa den redan då jag anser att vbåran inte är så bra för vår dotter då den har en förmåga att välta när hon klättrar på den :( vet dock inte vad dom har för lev. tid men de märker vi :)  kommer nog ha den hemma innan han/hon tittar ut iaf :)

Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • snöstjärna
    hoppfull 2010 skrev 2010-09-26 20:52:28 följande:

Vet ni hur det är med att färga håret när man är gravid??

Jag börjar vilja fixa höstfrisyren nu..Glad

Det ska inte vara några problem att färga håret vad jag läst.
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • talare
    snöstjärna skrev 2010-09-26 21:39:07 följande:
    Det ska inte vara några problem att färga håret vad jag läst.
    då ska jag också göra det snart
  • TheLove
    maddelu skrev 2010-09-26 18:19:29 följande:
    tjofjöjt.... Guuud vad jag var sugen på berätta för mamma och pappa när dom var förbi hemma hos oss och fikade idag....Men jag höll mig!! "pappan" vill att vi väntar, så måste ju respektera det .....

Föressten? är det i den här tråden nån har pratat om pott-tränings-blöjor???? hur funkar dom isåfall, och var köper man dom??
    Jag har aldrig använt det till sonen men ska köpa. Det är som kalsonger fast de läcker inte igenom om barnet kissar men det känns att de kissat på sig om jag förstått rätt... står om dem på liberos hemsida :)
  • TheLove

Jag vill köpa ny vagn, en Emmaljunga. Vi har en "rockstar baby" vagn som vi var nöjda med i början men efter att den gått sönder tre gånger känns det inte som om jag vill fortsätta använda den. Det vst två mindre hjul fram som är roterbara) Så köpte vi en begagnad med fyra fasta hjul för 300:- som är lite sliten men gungar bra och är lättkörd men det går inte höja styret. Nu vill vi köpa en emmaljunga och köpa till en sits till den så storebror kan sitta ibland med...

Sommarnatt2010 skrev 2010-09-26 20:06:54 följande:
    oj vad här skrivs =)

Jag har oxå en blogg, men har inte börjat blogga om graviditeten då den inte är oficiell ännu, min man vill oxå vänta med att berätta. Sen är det ju snällt att berätta för mor o far innan dom eller någon de känner läser om det på bloggen...

Tycker det där med BF är svårt, är ju helt säker på att de kommer att flytta mig eftersom de kör på någon standard variant...känns inte så roligt, då jag vet att det inte kan stämma (har bara haft oskyddat vid ett enda tillfälle) Jag kommer med andra ord garanterat att bli flyttat till ett senare BF-datum (flyttas man fram eller bak då???) Vilket innebär att jag har längre kvar till v12 än vad jag tycker : S Men jag kör på mitt BF-datum så länge

Jag ska på hälsosamtal i morgon, ska bli spännande :P (just för att det nog känns lite mer verkligt om man pratar med någon om det) Sen antar jag att det blir inskrivning någong gång nästa vecka. Då alla i vår kommun erbjuds kub-test o det brukar väl ske i v 10...Vet dock inte hur vi ska göra med det...
    Men räkna ut när du skulle haft mens om det ska stämma överens med när du hade äl och ljug vettja,,, Det är väl bättre det för då stämmer ju datumet..
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~