• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-09-28 06:41:43 följande:
    Vaknade klockan 3 i natt.
    Färskt blod, till å med på lakane ;(
    Gick på toa .... färsk blod.

I 2 veckor fick jag känna denna lycka, nu är jag riktigt orolig.
    Jag tror bönan lämnat oss ... missfall. Ordet skär i mig.
    Det gör ont. Mår illa vid tanken.

Det var inte planerat, men ack så älskat!

Vilken tur att vi har tid i morgon för ett VUL.
    Men jag tror vi misst barnet.

Idag måste jag iväg, men hade helst bara stannat hemma å bäddad ner mig.
    Känner mig lite febrig ;(
    Det är fortfarande färskt blod.

Dock har det inte "kommit" ut än.

Vi får leva i ovisshet, å se i morgon.
    Nej :( Vad hemskt!

Förstår att du är ledsen men vad skönt att du ska få se imorgon! blir ju en lättnad att faktiskt veta sen... Hoppas verkligen att det inte är ett missfall :( Skit i alla måsten idag! Bädda ner dig, gråt och skrik om du vill det! Du ska inte jäkta iväg! Varje gång jag blödde med sonen så fick jag sjukskrivning. Första gångerna en vecka och sen i december blev jag sjukskriven i tre månader men jobbade någon gång ibland ändå.. Är det inte ett missfall så kan det bli det om man stressar runt har jag fått höra... Källan minns jag inte men det är kanske värt att ligga på soffan och glo på film idag?!

Önskar dig all lycka till!

• snöstjärna
    TheLove skrev 2010-09-28 06:57:55 följande:
    Nej :( Vad hemskt!

Förstår att du är ledsen men vad skönt att du ska få se imorgon! blir ju en lättnad att faktiskt veta sen... Hoppas verkligen att det inte är ett missfall :( Skit i alla måsten idag! Bädda ner dig, gråt och skrik om du vill det! Du ska inte jäkta iväg! Varje gång jag blödde med sonen så fick jag sjukskrivning. Första gångerna en vecka och sen i december blev jag sjukskriven i tre månader men jobbade någon gång ibland ändå.. Är det inte ett missfall så kan det bli det om man stressar runt har jag fått höra... Källan minns jag inte men det är kanske värt att ligga på soffan och glo på film idag?!

Önskar dig all lycka till!

Jag kan inte ;( Missar så mycket om jag är hemma båda idag och i morgon då vi ska på VUL.
    Jag får helt enkelt åka iväg.

Det känns som ett missfall, har lite småvärk oxå.
    Skit oxå.

Jag hoppas innerligt att vi får se ett pickande hjärta på bönan i morgon ... det är min bild i huvudet.
    Men jag är rädd att det kanske inte blir så.

Det var rätt mycket färskt blod å det kommer fortfarande .....
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • Gummsan85
    TheLove skrev 2010-09-27 17:18:58 följande:

Gumsan85

Tror att det är runt samma tid med inskrivning på andra barnet som första men man gör ju som man vill... Men ska man göra nupp/kub så måste man ju skrivas in rätt tidigt i och med att det är ju någon gång mellan v.10-13 tror jag... (läste någonstans men glömt) Jag gjorde mitt i 11+4. Imorgon blir ju min inskrivning och ett ul :)

Ok, ja ett kub test gjorde jag med dottern visseligen nästan 3 år sen då men tror inte de är någon fara :) hoppas inte de iaf. vill ringa å boka tid för går juh in i vecka 10 nu på torsdag tror jag de är :/ men då svärfarn inte vet än å jag jobbar med honom om dagarna blir det lite svårt :( sen har jag inte någon fast fredag där jag e ledig så kan inte boka någon tid heller :( jätte jobbigt de där med tider å allt :( har ingen möjlighet att åka hem heller då vi åker från sthlm på morgonen å ner till värnamo så de blir juh knepigt :( måste veta exakt dag så får se hur jag gör.
    Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-09-28 07:00:21 följande:
    Jag kan inte ;( Missar så mycket om jag är hemma båda idag och i morgon då vi ska på VUL.

Skit oxå.

Jag hoppas innerligt att vi får se ett pickande hjärta på bönan i morgon ... det är min bild i huvudet.

Du hade inte sex igårkväll? Lättblödig livmodertapp kan ju göra att vid sex typ forsar det blod (brukar dock inte forsa men det kan bli mycket blod) Jag hade det men började aldrig blöda så mycket och så hade jag typ moderkaka som satt långt ned typ precis över där barnet kommer ut sen och av någon mysko anledning kan man blöda på grund av det... Hoppas att det inte är någon fara och tänk inte mer på det förrän imorgon!

*bamsekram*

• Gummsan85
    snöstjärna skrev 2010-09-28 07:00:21 följande:

Skit oxå.

håller tummarna för dig att de e ett pickande hjärta där inne imorrn :) känner hur gråten sätter sig i halsen på mig när jag läser :( (extra känslig sen 3 år tillbaka) försök iaf ta de lugnt idag!
  • TheLove

Gumsan (kan inte cittera ditt inlägg) Spring ifrån när ni kommit fram... Säg att du ska ringa maken och vill vara ifred och så bokar du en tid och den dagen så ska du till "tandläkaren" för du har fått så ont i tanden... Du kanske inte behöver ha nått inskrivningssamtal? Sen när du ska tillbaka ska du laga en tand, och sen en till... Det var många tänder du hade misskött ;)

• Gummsan85
    TheLove skrev 2010-09-28 07:10:53 följande:
    Gumsan (kan inte cittera ditt inlägg) Spring ifrån när ni kommit fram... Säg att du ska ringa maken och vill vara ifred och så bokar du en tid och den dagen så ska du till "tandläkaren" för du har fått så ont i tanden... Du kanske inte behöver ha nått inskrivningssamtal? Sen när du ska tillbaka ska du laga en tand, och sen en till... Det var många tänder du hade misskött ;)
    haha ja de va juh en ide kanske :) ja kanske att jag kan komma iväg en sväng, allernativt att han lastar sj eller så, beror på vart vi lastar. vissa ställen går han in på själv så jag får sitta kvar i bilen, kanske kan passa på då :) så får vi se vad hon säger :)
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-09-28 07:06:54 följande:

Du hade inte sex igårkväll? Lättblödig livmodertapp kan ju göra att vid sex typ forsar det blod (brukar dock inte forsa men det kan bli mycket blod) Jag hade det men började aldrig blöda så mycket och så hade jag typ moderkaka som satt långt ned typ precis över där barnet kommer ut sen och av någon mysko anledning kan man blöda på grund av det... Hoppas att det inte är någon fara och tänk inte mer på det förrän imorgon!

*bamsekram*

Ne inget sex eller nått.
    Det bara kom ändå. Som förra graviditeten, men jag blödde inte så här mycket förrän v.10 då ..
    Hmm.
    Jag är rädd. Men jag får hålla mig till i morgon.
    Oavsett så är det ju inget jag kan göra något åt =(
    Gummsan85 skrev 2010-09-28 07:10:43 följande:
    håller tummarna för dig att de e ett pickande hjärta där inne imorrn :) känner hur gråten sätter sig i halsen på mig när jag läser :( (extra känslig sen 3 år tillbaka) försök iaf ta de lugnt idag!
    Tack. Jag har nyss gråtit en skvätt själv.
    Känns tungt å jobbigt idag. Mår allmänt dåligt.
    Men vi får se i morgon ... återkommer med "rapport"...
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • Eerika

Snöstjärna!!
    Lycka till idag, håller tummarna för er att ni får se bönans hjärta picka!!!!

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~