• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Fia 82

Läste någonstans att ungefär 40% blöder någon gång under graviditeten... det är ju ganska många... :)

• Gummsan85

jag har åxå klarat mig från blödningar, klarade mig från det även hela förra graviditeten som tur är :) hoppas att denna åxå förblir blod fri!

håller tummarna för er som blodat idag att ni har era bebbar kvar i magen och att dom stannar där hela tiden ut :)

Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • snöstjärna

Jag blödde rätt ofta fram till vecka 16 i förra graviditeten, så jag hade lixom lite förväntat mig detta.
    Men ja ändå blir man orolig å chockad.
    Det har i alla fall stannat upp nu. Lite brunt bara.
    Jag tycker att det borde fortsatt om det vore ett missfall..
    men kan bara spekulera .. i morgon får vi göra ett VUL

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • Fridayyy

Jag blöder inte heller. Men jag känner mig håglös, deprimerad. Känner inte för att göra nåt. Illamående ibland och trött. Det känns jättejobbigt allting. Barnen märker det och är på mig ännu mer för de söker väl mer närhet eller kontakt eller vad man ska säga. Blir en ond spiral, och jag blir ännu tröttare. Deras pappa duger inte, båda ska sova precis jämte mig. Hur ska det bli när en tredje kommer????

Nån som har tre barn och två mammiga sedan tidigare??

• Sommarnatt2010

Jag har klarat mig utan blod hittills...Hoppas verkligen att jag slipper oxå, är lite små orolig ändå. Är nog helt knäpp, men tycker det är skönt att må dåligt, för då mår nog liten bra...

• snöstjärna

Kanske tar tid innan symptom försvinner?
    Men jag känner det lika som igår.
    Kvälls svullen nått enormt! Och illamåendet som ett brev på posten.
    Ömma bröst och humör som en bitch ;)

Allt är sig likt. Å blödningen har stannat upp.
    Blir spännande i morgon.

Tack för ert stöd tjejer!

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • TheLove

I min mage tickar det ett litet hjärta fint! :)

Bm tyckte att jag var i V.5+6 (enligt mig är det 7+2) men så kallade hon in läkaren som var där så han med fick undersöka mig och han sa utan att mäta att jag var i V.6+4 varpå bm hävdade att hon mätt till 5+6 och han fortsätter med att "hjärtat börjar slå först i V.6"

Vi har bestämt oss att gå efter läkarens uträkning. Känns bättre även om han inte mätte, lustigt om jag skulle blivit bakflyttad 9 dagar, det är ändå rätt mycket...

Jag blöder från livmodertappen, gjorde ju vul och började blöda så fort de började undersöka mig så det är lättblödig livmodertapp och sen så satt moderkakan lågt i bakvägg eller vad man säger om jag förstod rätt, vilket också kan leda till blödningar (lågt sittande i framvägg förra gången)

Känns så skönt nu! Ska tillbaka den 26/10 för ett gyn och ett vul och det känns bra för då blir väl datumet mer exakt...

• Eerika

Önskar alla lycka till som blöder och ska göra VUL!!!
    Jag blödde med sonen i början av graviditeten och var inne på 3 VUL för att kolla att allt var ok.
    Denna grav. har jag peppar peppar inte blödit ännu, och hoppas slippa det. Det skapar ju helt klart en jätteoro i kroppen när man blöder.
    Men jag vet att det är jättevanligt med blödningar när man är gravid.

• jakeline
    snöstjärna skrev 2010-09-28 20:05:13 följande:
    Kanske tar tid innan symptom försvinner?
    Men jag känner det lika som igår.
    Kvälls svullen nått enormt! Och illamåendet som ett brev på posten.
    Ömma bröst och humör som en bitch ;)

Allt är sig likt. Å blödningen har stannat upp.
    Blir spännande i morgon.

Tack för ert stöd tjejer!
    det låter bra det!

Vilken tur att det var fler som inte blödit också... kände mig nästan lite utanför en stund. skämt och sido, jag lider med er och skulle inte vilja vara i er situation. Tummar och tår hålls här för att allt ska gå vägen blodandet till trots!
    Fridayyy skrev 2010-09-28 18:29:42 följande:
    Jag blöder inte heller. Men jag känner mig håglös, deprimerad. Känner inte för att göra nåt. Illamående ibland och trött. Det känns jättejobbigt allting. Barnen märker det och är på mig ännu mer för de söker väl mer närhet eller kontakt eller vad man ska säga. Blir en ond spiral, och jag blir ännu tröttare. Deras pappa duger inte, båda ska sova precis jämte mig. Hur ska det bli när en tredje kommer????

Nån som har tre barn och två mammiga sedan tidigare??
    jag har bara ett och han är enormt mammig just nu. Ibland funderar jag på om han känner på sig att det kommer en till? FÖrut var det BARA pappa som dög... Känns lite frustrerande när man inte har samma ork...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-09-28 20:06:15 följande:

I min mage tickar det ett litet hjärta fint! :)

Bm tyckte att jag var i V.5+6 (enligt mig är det 7+2) men så kallade hon in läkaren som var där så han med fick undersöka mig och han sa utan att mäta att jag var i V.6+4 varpå bm hävdade att hon mätt till 5+6 och han fortsätter med att "hjärtat börjar slå först i V.6"

Vi har bestämt oss att gå efter läkarens uträkning. Känns bättre även om han inte mätte, lustigt om jag skulle blivit bakflyttad 9 dagar, det är ändå rätt mycket...

Jag blöder från livmodertappen, gjorde ju vul och började blöda så fort de började undersöka mig så det är lättblödig livmodertapp och sen så satt moderkakan lågt i bakvägg eller vad man säger om jag förstod rätt, vilket också kan leda till blödningar (lågt sittande i framvägg förra gången)

Känns så skönt nu! Ska tillbaka den 26/10 för ett gyn och ett vul och det känns bra för då blir väl datumet mer exakt...

Va skönt att det slog ett litet hjärta..längtar så till jag ska göra UL är det vanligt UL när man gör KUB-test?? Ska på inskrivning om två veckor o sen antar jag att det dröjer ytterligare 1-2 veckor innan UL =) LÄNGTAR vill sååå gärna se att det verkligen finns nått där
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~