• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-11-17 09:25:57 följande:
    Jag vet ju inte, den ligger ju tydligen lite så där knasigt i sin del av livmodern, å jag tror den ligger baktill, bara en vibb jag fått. De grejade ju runt så himla med staven för att kunna se då vi var in på VULn. Men som du skrev i går, bebis är ju ändå 8-9cm så det borde ju kännas när den rör sig ... Jag vet att det var jobbigt dessa veckor sist med, men jag hade i alla fall känt fladder sist vid denna tid .... va tusan ;)

Vägt mig och mätt mig, å jag har gått ner både i vikt å i cm:rar så det känns som om jag inte alls är gravid =P
    hehe jag har gått upp ca 0,5-1 kg tror jag och äter skit dåligt... jag blir så glad när jag går upp (har alltid haft problem med vikten, faller jätte lätt i vikt) men det är ju såå individuellt...

Ligger bebis i bakvägg brukar man ju känna tidigare och det stämmer ju verkligen på mig... men oroa dig inte... din lille knudd ligger nog framtill och därför känner du inget nu...
  • maddelu
    snöstjärna skrev 2010-11-17 09:02:55 följande:
    Jag känner mig fortfarande så jäkla ogravid.

Skulle man kunna tigga till sig ett hjärtljudsbesök tro?
    Kan man höra hjärtljuden hos BM nu? v14

Jag känner att jag måste få nån sorts bekräftelse snart ... bläh!
    5 långa veckor kvar till UL ju!
    jag känner mig inte heller gravid... ^
    Men jag har köpt ett angelsound, å jag har kunnat höra hjärljuden , så det är ju en bekreftelse på att allt är ok Glad Kasnke något för dig?
  • TheLove
    jakeline skrev 2010-11-17 09:34:04 följande:
    jo om man får tag i en bra i trikå är de nog suveräna! Ska nog kika lite efter det nu. Baby Björnen fungerade bra för oss, men ingen längre tid när de blir större.
    tror du minumundus är bra?
    www.minimundus.se/body_baby/bara.htm
  • doddy

Hej. Här är en till som ska ha knodd runt den 17 maj om inte tidigare. Jag väntar barn nr 2. Har en son som är född mars 07. Jag är ganska överviktig sedan innan och har nu de senaste dagarna börjat tycka det är tungt att röra sig. Jag går in i v 15 idag 14+0. Ska det vara så?

• TheLove
    jakeline skrev 2010-11-17 10:13:36 följande:
    den ser jättebra ut på bilderna, men det bästa är nog att åka och titta och klämma och känna.
    tror inte denna finns i butik men den var så billig att jag tror jag tar en sån... måste ju gå att reklamera annars...
    doddy skrev 2010-11-17 11:32:11 följande:
    Hej. Här är en till som ska ha knodd runt den 17 maj om inte tidigare. Jag väntar barn nr 2. Har en son som är född mars 07. Jag är ganska överviktig sedan innan och har nu de senaste dagarna börjat tycka det är tungt att röra sig. Jag går in i v 15 idag 14+0. Ska det vara så?
    ingen aning... beror kanske på kroppen eller så... Jag har problem med leder och får väldigt ont i ryggslut och fogar när jag är gravid så jag vaggar nästan fram haha men det känns ju tidigt att få problem med att röra sig när man bara är i V.15. Såg att du med hade en grabb som heter Elliot :) Min är 08 :)
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-11-17 12:05:22 följande:
    tror inte denna finns i butik men den var så billig att jag tror jag tar en sån... måste ju gå att reklamera annars...
    ingen aning... beror kanske på kroppen eller så... Jag har problem med leder och får väldigt ont i ryggslut och fogar när jag är gravid så jag vaggar nästan fram haha men det känns ju tidigt att få problem med att röra sig när man bara är i V.15. Såg att du med hade en grabb som heter Elliot :) Min är 08 :)
    ja säkert. Men jag tror inte att du behöver det.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • snöstjärna
    Jag hade en tung graviditet sist, vägde mycket mycket mer än vad jag borde vägt. Blev gravid och valde att behålla barnet ... det bästa jag nånsin skapat, trots att graviditeten var riktigt jobbig och jag fick havandeskapsförgiftning vilket ledde till att sonen kom 9 veckor för tidigt.

Det största och viktigaste för dig är att tänka på att INTE stressa, aldrig stressa. Försök å hitta ett lugn omgående, å lev i det .. för stressen är det som gör att det kan börja accelerera och bli riktigt jobbigt. Njut å lev i nuet.

Hör med BM vad hon säger om orkeslösheten ... att du börjar känna redan nu hur tungt det är.

Kämpa på!

Är väldigt glad och lättad att jag till denna graviditet väger 60 kilo mindre! (!!!) än sist. Otroligt! Men visst känner man redan att det mesta är "tyngre".. mindre ork i benen osv...
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • TheLove

Jag sitter som på nålar idag...
    Vi har funderat på att kolla på ett radhus men skippade det (visning i lördags och i måndags) för vi trodde det skulle bli omöjligt att få lån.

Idag damp det ned ett brev i nedkastet där det stod: "vi har sålt bostad i ert område och har flera som är intresserade, om ni funderar på att flytta får ni gärna kontakta oss" typ... Jag ringde för att höra mig för.
    Bostaden de sålt var 76kvm, 3 rok och ljus och fräch...
    Vår är 70kvm, 3 rok, och behöver nya tapeter i ett rum, annars jättefin (ev nytt golv) de hade fått 375 000 för deras och vi gav 350 för vår och har varit livrädda för att inte få tillbaka det...
    Ringde sen till mäklaren som har radhuset vi funderat på och de har ännu ingen köpare, ev, en på g som ska kolla på måndag kl 10, då ska vi med dit och kolla...
    Ringde banken och de sa att det låter positivt att vi skulle kunna få ett lån och nu väntar vi på svar från dem...
    Imorgon ska vi få veta om vi får ett lån och jag sitter som på nålar...

Trodde aldrig att det skulle gå i och med att båda studerar men hon lät jätte positiv, känns som det kommer gå vägen (kommer kosta ung 500:- mindre varje månad än vad vi betalar idag... Yaayyy!!!

Håll tummarna för mig! Jag kanske blir husägare snart!!!! *lycklig*

• jakeline
    TheLove skrev 2010-11-18 12:57:27 följande:
    Jag sitter som på nålar idag...
    Vi har funderat på att kolla på ett radhus men skippade det (visning i lördags och i måndags) för vi trodde det skulle bli omöjligt att få lån.

Idag damp det ned ett brev i nedkastet där det stod: "vi har sålt bostad i ert område och har flera som är intresserade, om ni funderar på att flytta får ni gärna kontakta oss" typ... Jag ringde för att höra mig för.
    Bostaden de sålt var 76kvm, 3 rok och ljus och fräch...
    Vår är 70kvm, 3 rok, och behöver nya tapeter i ett rum, annars jättefin (ev nytt golv) de hade fått 375 000 för deras och vi gav 350 för vår och har varit livrädda för att inte få tillbaka det...
    Ringde sen till mäklaren som har radhuset vi funderat på och de har ännu ingen köpare, ev, en på g som ska kolla på måndag kl 10, då ska vi med dit och kolla...
    Ringde banken och de sa att det låter positivt att vi skulle kunna få ett lån och nu väntar vi på svar från dem...
    Imorgon ska vi få veta om vi får ett lån och jag sitter som på nålar...

Trodde aldrig att det skulle gå i och med att båda studerar men hon lät jätte positiv, känns som det kommer gå vägen (kommer kosta ung 500:- mindre varje månad än vad vi betalar idag... Yaayyy!!!

Håll tummarna för mig! Jag kanske blir husägare snart!!!! *lycklig*
    vad spännande! Vi har också börjat gå i hustankar, men vi har inga sparpengar eller nåt och ingen bostadsrätt... det går ju ändå... men jag får jordens ångest... Höga lån och grejor gör min mage orolig...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~