TheLove skrev 2010-11-18 12:57:27 följande:
Jag sitter som på nålar idag...
Vi har funderat på att kolla på ett radhus men skippade det (visning i lördags och i måndags) för vi trodde det skulle bli omöjligt att få lån.
Idag damp det ned ett brev i nedkastet där det stod: "vi har sålt bostad i ert område och har flera som är intresserade, om ni funderar på att flytta får ni gärna kontakta oss" typ... Jag ringde för att höra mig för.
Bostaden de sålt var 76kvm, 3 rok och ljus och fräch...
Vår är 70kvm, 3 rok, och behöver nya tapeter i ett rum, annars jättefin (ev nytt golv) de hade fått 375 000 för deras och vi gav 350 för vår och har varit livrädda för att inte få tillbaka det...
Ringde sen till mäklaren som har radhuset vi funderat på och de har ännu ingen köpare, ev, en på g som ska kolla på måndag kl 10, då ska vi med dit och kolla...
Ringde banken och de sa att det låter positivt att vi skulle kunna få ett lån och nu väntar vi på svar från dem...
Imorgon ska vi få veta om vi får ett lån och jag sitter som på nålar...
Trodde aldrig att det skulle gå i och med att båda studerar men hon lät jätte positiv, känns som det kommer gå vägen (kommer kosta ung 500:- mindre varje månad än vad vi betalar idag... Yaayyy!!!
Håll tummarna för mig! Jag kanske blir husägare snart!!!! *lycklig*
vad spännande! Vi har också börjat gå i hustankar, men vi har inga sparpengar eller nåt och ingen bostadsrätt... det går ju ändå... men jag får jordens ångest... Höga lån och grejor gör min mage orolig...